מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשס״ז 15.04.2007

עו"ד חב"די יסייע לאדם שעלול להיות מגורש לאיראן

בן להורים ישראלים עלול להיות מגורש בקרוב מארה"ב לאיראן לאחר שהסתבך עם החוק ■ הסיבה: ההורים שכחו לרשום אותו במינהל האוכלוסין בישראל ■ "הוא לא מבקש לעשות עלייה ארצה‭,"‬ מסביר ל"מעריב" הבוקר (ראשון) עוה"ד החב"די מרדכי ציבין, המייצג את המשפחה, "אלא לקבל דרכון על יסוד החוק שקובע כי בנם של ישראלים הוא ישראלי" לסיפור המלא
עו
הידיעה בעיתון "מעריב", הבוקר. בקטן: עו"ד ר' מרדכי ציבין מכפר-חב"ד
פארחאד רג'בזאדה חכימי, בן להורים ישראלים שירדו מהארץ, הוסגר לארצות־הברית ממקסיקו לאחר שנחשד בסחר בסמים. עתה ייתכן כי ימצא את עצמו מגורש למדינה היחידה שאת דרכונה הוא נושא - איראן.

הוריו, יעקב ומהין, עלו ארצה מאיראן בשנות ה־50 והתגוררו בפתח־תקווה, אולם שנים ספורות לאחר מכן חזרו לתקופה מה לאיראן. בשנת ‭,1956‬ לפני המהפכה באיראן, נולד פארחאד ומשפחתו היגרה לארצות־הברית והשתקעה במקום.

ואולם, למרות השנים הרבות שבהן נמצאת המשפחה בארצות־הברית, ההורים לא דאגו להסדיר את מעמדם החוקי של כל ילדיהם, ולכן פארחאד הנו שוהה בלתי חוקי. עתה, לאחר שבנם הסתבך עם החוק, ביקשו ההורים כי בנם יגורש לישראל. אולם אז התברר כי איש מהמשפחה מעולם לא פנה ללשכת מינהל האוכלוסין או לשגרירות ישראל כדי לרשום אותו כאזרח.

בני הזוג חכימי, שדווקא זכרו לדווח על הולדת בתם שרונה, פשוט שכחו להודיע למדינת ישראל על קיומו של פארחאד. רק לפני שבועות בודדים גילתה מדינת ישראל את דבר קיומו של האזרח הפוטנציאלי, לאחר שהמשפחה פנתה בתקווה שבנם יחזיק בידיו דרכון ישראלי בטרם יגורש לאיראן.

פרד, בן נוסף שעל קיומו לא דיווחו זוג ההורים לרשויות בישראל, פנה לאלי כהן, קונסול ישראל בשיקגו, וטען כי אחיו זכאי לאזרחות באופן מיידי מפני שהוא בן לאזרחי ישראל. ואולם, בלבול בהעברת הבקשה למשרד הפנים גרם לכך שבקשתו של פארחאד תטופל כבקשת עלייה לארץ על פי חוק השבות.

הטיפול בתיק טרם הושלם, בין היתר בשל העובדה כי לפארחאד עבר מפוקפק, עובדה המאפשרת לדחות את בקשת עלייתו לארץ. "הוא לא מבקש לעשות עלייה ארצה‭,"‬ מסביר עורך הדין מרדכי ציבין, המייצג את המשפחה, "אלא לקבל דרכון על יסוד החוק שקובע כי בנם של ישראלים הוא ישראלי".‬

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי כל הנתונים שנמסרו על ידי אחיו של פארחאד הועברו למשרד הפנים, וכי במקור הועברו לידיעת הקונסול נתונים לא מדויקים. אם אכן מדובר בבנם של אזרחים, הוא יקבל את אזרחותו בתוך זמן קצר ביותר. בינתיים דחו השלטונות האמריק־ ניים את הגירוש, כדי לחכות להחלטת ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.