מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשס״ז 13.04.2007

צ'פליין רוזנפלד נמצא שם עבור כל הכבאים

כשהרב אלי רוזנפלד ניגש עם רעייתו לחתום חוזה שכירות לבניין בית-חב"ד בפוקס-צ'פל בפיטסבורג הוא לא ציפה שהאש שפרצה ברחוב ממול תשפיע על המשך חייו ■ בין הכבאים הוא זיהה הורה לתלמיד במוסד החינוך בהנהלתו והציע עזרה. ראשי סניף מכבי האש באזור אוהרה קפצו על ההזדמנות ומינו אותו קצין דת ■ "כשהכבאים חוזרים מאזור השריפה הם מנסים להתמודד עם זה. עבודת הצ'פליין היא להיות שם עבורם", הוא מסביר  לסיפור המלא
צ'פליין רוזנפלד נמצא שם עבור כל הכבאים

לפני שלושה חודשים, שליח חב"ד הרב אלי רוזנפלד לקח על עצמו תפקיד נוסף: קצין הדת של מכבי האש גויסוטה הגדולה ביותר באזור אוהרה בפיטסבורג.

בתפקיד הצ'פליין הוא אמור לסייע לכבאים להתמודד עם האחריות הגדולה המוטלת עליהם, כעדים קבועים של אסונות וניסיונות של הצלת חיים.

אולם זה לא היה תפקיד שהוא ציפה לקבל על עצמו כשהגיע בשליחות לעיר בפנסילבניה, מדווח עיתון מקומי בשם "פוסט גאזט".

הרב, בן 29, ורעייתו שטרני עומדים בראש בית-חב"ד בפוקס-צ'פל. ביום שהם חתמו על חוזה השכירה של הבניין לבית-חב"ד ברחוב פריפורט, פרצה אש ברחוב ממול.

"זיהיתי את אחד הכבאים", הרב מספר.

זמן קצר לאחר-מכן הוא פגש את האיש בחנות והאדם התגלה כהורה לאחד התלמידים הלומדים בבית-הספר שהרב מפעיל. הרב הציע את עזרתו ומועצת המנהלים של סניף מכבי האש מיהרה למנות אותו כיועץ וסמכות רוחנית.

כחבר הצוות, הרב מחזיק מכשיר קשר, כובע ומעיל כבאים. הוא מנסה לשלב בין הפעילות בבית-חב"ד ואצל כבאי האש. "אני מנסה ללכת לכל שריפה שפורצת. אני מתחיל להכיר את כולם כי זה מאוד חשוב לי".

"כשהכבאים חוזרים מאזור השריפה הוא מנסים להתמודד עם זה. מכיוון שרובם עובדים ביום, הם מתקשים לחזור לעבודה השגרתית. עבודת הצ'פליין היא להיות שם עבורם", הוא מסביר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.