מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשס״ז 12.04.2007

בלרוס: יוצאים מגלות רוחנית

17 תמימים הגיעו למדינת בלרוס לערוך סדר פסח כהלכתו ברחבי המדינה, במימון קרן ''אור אבנר'' וקרן משפחת ראהר, בחסות ה'מרכז לעניני חינוך' ■ בסדרים הציבוריים שערכו השליחים ברחבי המדינה השתתפו כ – 700 יהודים. בערים מוהילב, הורודנה, וכמובן, בוברויסק נערכו סדרים ע''י רבני אנ''ש היושבים במקום; בעיר הבירה מינסק השתתפו כמה מאות בסדר הצבורי שארגן השליח הרב שניאור דייטש; גם בסדר הציבורי של הקהלה הליטאית בניהולו של הרב א. בנינסון השתתפו כ- 100 איש   לצפייה בכתבה
בלרוס: יוצאים מגלות רוחנית

17 תמימים הגיעו למדינת בלרוס לערוך סדר פסח כהלכתו ברחבי המדינה, במימון קרן ''אור אבנר'' וקרן משפחת ראהר, בחסות ה'מרכז לעניני חינוך'. השליח הרב צבי קפלן, קיבל את פני השליחים בנמל התעופה הבינלאומי של בלרוס.

השלוחים בעיר ניצחו, בעזרתו של יו''ר איגוד הקהילות מר ש. מלינקין, על המיבצע הלוגיסטי של שיבוץ השליחים ב-8 הקהילות ברחבי המדינה, סידורם בבית-מלון במינסק ובהמשך בדירות שכורות בערי שליחותם, והנחיית ראשי הקהילות לגבי אופן הכנת הסדרים הציבוריים; המבצע כלל מערך הסעים מורכב שבו הובאו השליחים אל יעדי השליחות, ובהמשך – הוסעו מרחבי בלרוס אל נמה''ת הבינלאומי.

כמויות גדולות של מצות שמורות ומיץ-ענבים טהור הגיעו למדינת בלרוס ע''י קרן'''אור אבנר'', ואילו שאר הכיבוד הכשר למהדרין הוכן ע''י המיטבח של מוסדות חב''ד בעיר בוברויסק, בניהולו של השליח הרב ברוך למדן, ושונע לערים השונות במסגרת המיבצע הלוגיסטי.

בסדרים הציבוריים שערכו השליחים ברחבי המדינה השתתפו כ – 700 יהודים. בערים מוהילב, הורודנה, וכמובן, בוברויסק נערכו סדרים ע''י רבני אנ''ש היושבים במקום; בעיר הבירה מינסק השתתפו כמה מאות בסדר הצבורי שארגן השליח הרב שניאור דייטש; גם בסדר הציבורי של הקהלה הליטאית בניהולו של הרב א. בנינסון השתתפו כ- 100 איש.

הימים הספורים ששהו השליחים במינסק בטרם יצאו לערי שליחותם, הפכו לימי גיבוש מלאים תוכן יהודי וחסידי, בניהולו של הרב קפלן:

השליחים הגיעו ביום ה' י' בניסן, בערב נערכה התועדות ''בואכם לשלום'' לכב' יום הבהיר י''א ניסן, בהשתתפותו של הרב קפלן, עם כיבוד כיד המלך שהוכן במיטבח בית הכנסת; בשבת הגדול נערכה התפילה בהשתתפותו של הרב דייטש. במוצאי שבת נערכה התוועדות חסידית; הרב י. יהודי, יליד מינסק, שהצטרף השנה אל התמימים, הלהיב את כולם בסיפוריו על חיי היהדות בעיר לפני 30 שנה.

משאת נפשם של השליחים הייתה להגיע לליובאוויטש, אולם בגלל סיבוך ביחסים בין בלרוס ורוסיה נבצר הדבר (תקוותם של אנ''ש בבלורוס כי פעם יוסדר נושא הגישה מבלרוס לליובאוויטש, הסמוכה לגבול הבלרוסי). חלק מהשליחים ערכו ביום א' טיול לעיירה הנודעת מיר, במערב בלרוס. ראו את בניין הישיבה המפורסמת וביקרו בביה''ח של מיר.

במשך כל ימי החג נערכו תפילות ושיעורי תורה בביה''כ של הקהילה במינסק, וכן סעודות והתוועדויות בבית השליח. באחרון של פסח נערכה ''סעודת משיח'' עם צעירים (שחלקם לומדים היום בישיבות בארה''ב ובארה''ק, והגיעו לחג לעיר מולדתם).

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
is that
כ"ד ניסן ה׳תשס״ז
א. שטאק???
2.
מי הבחורים
כ"ד ניסן ה׳תשס״ז
מי הבחורים המצולמים בתמונה בכניסה של בית החיים?
3.
go chaim and kovi
כ"ד ניסן ה׳תשס״ז
you guys are amazing!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.