מערכת COL | יום י"ט ניסן ה׳תשס״ז 07.04.2007

שרת החינוך האמריקאית שוחחה על משנת הרבי

שרת החינוך האמריקאית מרגרט ספלינג אירחה בלשכתה שלוחי חב"ד ושמעה בפרוטרוט את משנתו החינוכית של הרבי ■ "אדוקיישן נגזר מהמילה דדוקיישן", השליח בוושינגטון הרב לוי שם-טוב הדגיש בפניה את משמעות של חינוך ומחוייבות לחינוך ■ הרב יצחק ניומן סיפר לשרה על השיטה הלימודית וההתפתחות בבית-הספר 'היברו אקדמי' בלונג-ביץ' בקליפורניה שהוא עומד בראשו ■ אחד הבוגרים, יזם עסקי שנולד למשפחה שבורה, אף סיפר איך בית-הספר אימץ אותו ונתן לו את הביטחון להצליח בחיים  לסיפור המלא ותמונות
שרת החינוך האמריקאית שוחחה על משנת הרבי

בית-הספר "היברו אקדמי" בלונג-ביץ' בקליפורניה הוא אחת מוסדות החינוך החב"דיים הוותיקים בארצות הברית. הוא הוקם בשנת 1969 עם 14 ילדים בכיתה בודדת. כיום לומדים בו מאות והמספרים רק עולים מידי שנה.

אף שהמוסד הצליח לזכות פעמיים ב'בלו ריבן למצויינות' - אות ארצי יוקרתי של משרד החינוך האמריקאי - שרת החינוך מרגרט ספלינג קיבלה החודש הזדמנות ראשונה לשמוע יותר על המוסד המשגשג מכלי ראשון.

הרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון ומנהל הארגון 'ידידי ליובאוויטש באמריקה', הביא לפגישתו עימה את הרב יצחק ניומן, השליח בלונג-ביץ' ואת אחד מבוגרי המוסד.

בוגרינו מכהנים בתפקידים חשובים כיום, הרב ניומן סיפר לה והרחיב על הגידול המוסד. "ואני רוצה להדגיש שאנחנו רק דוגמא אחד של הגידול במוסדות החינוך של תנועת ליובאוויטש. וזו לא רק באמריקה אלא בעולם כולו".

גישות חינוכיות

בפגישה שארכה חצי שעה, הגב' ספלינג שמעה את אחד הבוגרים של המוסד. הוא נולד למשפחה שבורה וקשת-יום. "הרב ניומן ובית הספר אימצו אותי במסירות והכניסו אותי באהבה גדולה. בזכותם יש לי חיים ומשפחה", אמר.

הרב שם-טוב עצמו הרחיב על משנת הרבי בחינוך ולימוד. "אדוקיישן נגזר מהמילה דדיקיישן", הוא הדגיש את משמעות של חינוך ומחוייבות לחינוך. "חינוך זה לא רק הפצת יידע אלא השפעה על אישיות והשקפת עולם".

שרת החינוך שמחה לדברים בקשב רב והביעה את התרשמותה מ"הדגש הרב שאתם שמים על חינוך", הגישה הלימודית, הרשת הגדולה והמספר הרב של תלמידים.

"אני מקווה מאוד להיפגש אתכם שוב כדי להרחיב בנושא", אמרה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.