מערכת COL | יום י"ח ניסן ה׳תשס״ז 06.04.2007

חדש מקה"ת: מאמר ד"ה החודש ה'ש"ת בתרגום לאנגלית

בשורה טובה לקהל שוחרי החסידות ומבקשי ה' הצמאים לדבר ה': במסגרת הסידרה המוצלחת של מאמרי חסידות נבחרים עם תרגום לאנגלית עמוד מול עמוד, Chasidic Heritage Series, יצא לאור לקראת חג הפסח מאמר ד"ה החודש של שנת ה'ת"ש לכ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, בספר בן 176 עמודים ■ הספר נקרא בשם "בריאה וגאולה" – Creation and Redemption – ובו ביאור ארוך בסוגיות יסודיות בחסידות בסגנונו המיוחד של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע  לסיפור המלא
חדש מקה
שער הספר החדש
ד"ה החודש ה'ת"ש ידוע כאחד מהמאמרים שבהם מתחילים תלמידי הישיבות את לימודיהם בחסידות, משום שבו מבוארים כמה מעיקרי תורת החסידות, ועיקרו הוא ביאור ההבדל בין החדשים תשרי וניסן, טבע ונס, ביאור ארוך בענין הספירות שלמעלה ובמיוחד ספירת המלכות, וכן הביאור הידוע בדבר החידוש שבמסירת נפש דאברהם אבינו על המסירות נפש של רבי עקיבא.

מאמר זה הוא גם אחד מהמאמרים הראשונים שנאמרו ע"י כ"ק אדמו"ר הריי"צ בבואו לארצות הברית על מנת להשתקע בחורף ת"ש, וכבר במאמרו הראשון באתי לגני ה'תשי"א, ובכמה מקומות, העיר כ"ק אדמו"ר זי"ע על ייחודו של המאמר וכיצד בו הונחו יסודות עבודת הרבי בחצי כדור התחתון.

המאמר תורגם ע"י הרה"ח ר' יוסף ברוך מרקוס שי', שליח במדינת קליפורניה, בשיתוף עם הרה"ח ר' ארי' סוליש, שליח במדינת ג'ורג'יה, וצורפו לו הערות רבות ומבוא, וכן מפתח ענינים מפורט. בהוספות באו: קטעים מ"שער היחוד והאמונה" עם תרגום אנגלי השייכים למה שנתבאר בהמאמר, וכן ביאור מפורט באנגלית במהותה של ספירת המלכות - מתוך ד"ה "שופר של ראש השנה" תרצ"ט.

*

ספר זה מצטרף לסידרה הפופולרית של תרגומי מאמרים נבחרים לאנגלית מודרנית, כאשר התרגום מופיע עמוד מול עמוד של המאמר עצמו בלשון הקודש בניקוד מלא.

כך ניתנת האפשרות לקוראי אנגלית ללמוד חסידות מתוך המאמרים עצמם במקורם בלשון הקודש, "אדעתא דנפשיה", עם תרגום ברור והסברים והערות.

סידרה זו יש בה גם תועלת רבה עבור השלוחים שיחיו במושבות אחב"י קוראי אנגלית, וכן מגידי שיעורים בחסידות, לקהל קוראי אנגלית.

ואכן, רבים מהשלוחים מעידים על ההצלחה העצומה של סידרה זו בהרחבת והגדלת שיעורי חסידות ברבים, ועל השפעה פנימית וחזקה שגורמים השיעורים מתוך ספרים אלה במשתתפי השיעורים.

וזאת מלבד התועלת העצומה שיש בסידרה זו עבור תלמידי בתי הספר והישיבות, שהשפה האנגלית שגורה יותר בפיהם.

*

עד היום יצאו לאור בסידרה זו:

ממאמרי אדמו"ר הזקן: ד"ה "בעצם היום הזה" וד"ה "ויושט המלך לאסתר" שמספר תורה אור, וד"ה "אדם כי יקריב" מספר לקוטי תורה; ממאמרי אדמו"ר האמצעי: חלק מד"ה "כי אתה נרי" שבספר שערי אורה; ממאמרי אדמו"ר הצמח-צדק: "מצות אהבת ישראל" שבדרך מצוותיך; ממאמרי אדמו"ר מהר"ש: ד"ה "מי כמוכה" תרכ"ט; ממאמרי אדמו"ר הרש"ב: ד"ה "יום טוב של ראש השנה", ד"ה "יחיינו מיומיים" וד"ה "שובה ישראל" תרנ"ט, ו"קונטרס ומעין"; מכתבי אדמו"ר הריי"צ: "כללי החינוך והדרכה", אגרת קודש שלו "בענין ד' עולמות", וד"ה "כל המאריך באחד" תר"ץ; ומכתבי אדמו"ר זי"ע: ד"ה"וישלח יהושע" תשל"ו, ד"ה "מים רבים" תשל"ח,ד"ה "ואתה תצוה" תשמ"א (קונט' פורים קטן תשנ"ב) וקונטרס "ענינה של תורת החסידות".

מהמערכת נמסר על עוד מאמרים העומדים לצאת לאור בקרוב במסגרת סידרה זו: ד"ה "לכה דודי" תרפ"ט ותשי"ד; ד"ה "ומקנה רב" תרס"ו; "קונטרס התפילה" לאדמו"ר הרש"ב, וד"ה "להבין ענין ראש חודש" תר"ם לאדמו"ר מהר"ש.

את הספר ניתן להשיג בחנות קה"ת וחנויות הספרים, וכן באתר:
http://store.kehotonline.com/index.php?stocknumber=EFR-CREA&deptid=5708&parentid=247&page=1&itemsperpage=10
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד לצוות של קה"ת
י"ח ניסן ה׳תשס״ז
באמת מחי נפשות!

א. שליח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.