מערכת COL | יום י"ז ניסן ה׳תשס״ז 05.04.2007

אלפים בסדרי הפסח עם חב"ד במיאמי

אלפי איש השתתפו בסדרי הפסח הציבוריים ברחבי מיאמי אותם ארגנו עשרות שלוחי חב"ד בראשות הרב אברהם קארף ■ בסדרים השתתפו אנשי עסקים, עורכי-דינים, פוליטיקאים ועמך בית-ישראל, מרביתם אינם שומרי תורה ומצוות ■ צוות COL בארצות-הברית, חיים ברון ואלי קאהן, השתתפו בשני סדרים אותם ארגנו בהצלחה רבה השלוחים הרב שרגא מן והרב מנחם חירותי בבניינים יוקרתיים בלב מיאמי  לסיפור המלא
אלפים בסדרי הפסח עם חב
הרב מן על רקע הבניין בו התקיים הסדר, דקות לפני החג • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, מיאמי

שעה קלה לפני כניסת החג, החלו משפחות רבות מרחבי מיאמי, חלקם הגדול אינו שומר תורה ומצוות לעת-עתה, להגיע לאחד הבניינים היוקרתיים במיאמי, שם התקיים ליל סדר גדול וחגיגי, עליו ניצח בהצלחה רבה השליח רב-הפעלים הרב שרגא מן.

הוא אומנם נמצא בשליחות שנתיים בלבד, אבל ההצלחה המרשימה וכמות הבאים, הייתה גורמת לאדם מהצד לחשוב כי מדובר בשליח וותיק בשנים.

אנשי עסקים בכירים, לצד עורכי-דינים, קשישים, נערים ואנשים מן השורה היו הפסיפס שהרכיב את הקהל שהשתתף בסדר החגיגי. אנשי הקייטרינג הגויים, עמדו מהצד מופתעים. "למרות שיש בניכם תרבויות שונות, אתם מצליחים להתאחד כשאתם רוצים", אמרה אחת מהן.

כיצד הגעתם להצלחה כה גדולה בזמן כה קצר שאתם שוהים בשליחות, אני שואל את הרב מן, בין כל ההכנות לסדר. "ראשית כל, מדובר בכוח של הרבי", הוא עונה מיד. "שנית, במיאמי יש כמות עצומה של יהודים ואם הפרסום הנכון ניתן להגיע אל רבים מהם".

לצד שולחנות מסודרים בקפידה, התיישבו הבאים. עם צאתם של שלושת הכוכבים החלה תפילת החג, כשלמשתתפים מחולקים תדפיסי התפילה בתרגום לאנגלית.

בתום התפילה, נשא הרב מן נאום קצר, בו הסביר למשתתפים על מהותו של חג-הפסח ועל הזכות הגדולה שנפלה בחלקם להשתתף בסדר הפסח, אותו חוגגים בכל קצוות תבל.

כל אחד מהבאים לסדר, הגיע בדרך כזו או אחרת. זה באמצעות הפרסום באתר 'גוגל', זה באמצעות הפרסום בעיתון וזה באמצעות שיחה אקרעית עם ידיד.

הסדר נחתם דקות לאחר שעת חצות. המפתיע היה לראות את מרביתם המוחץ של החוגגים נשאר עד לדקה האחרונה של הסדר, לא מפספס אף רגע.

למחרת, חגגנו ב"סדר של הישראלים" בניהולו של הרב מנחם חירותי. את הרשמים משם, נביא מחר אי"ה. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.