מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשס״ז 04.04.2007

"והגדת לבנך" עם "שערי חינוך"

הציווי המרכזי של חג הפסח "והגדת לבנך" קיבל בימים אלו משמעות מיוחדת, עם הופעתו בערב החג של הספר החדש "שערי חינוך – ביאורים הוראות והדרכות בענייני חינוך". הספר החדש "שערי חינוך", היוצא לאור על ידי מכון "היכל מנחם" בירושלים, מלקט לראשונה את כל תורתו, השקפתו וגישתו של הרבי בענייני חינוך והמסתעף. כידוע, גישתו של הרבי בעולם החינוך היא גישה ייחודית ורחבה, ומכון "היכל מנחם" לקח על עצמו את האתגר הגדול – לרכז מים תורת הרבי את כל השיחות, ההוראות ומכתבי הרבי בנושא החינוך. המשך הכתבה
התוצאה היא מרשימה ביותר. הספר "שערי חינוך" מכיל בשלוש מאות וחמישים עמודיו את תמצית ומכלול גישת הרבי בעולם החינוך, בכל התחומים הנוגעים ומשיקים לנושא זה, החלק מגדר מצוות החינוך, חובת ההורים, ועצות ופתרונות לחינוך.

פרקי הספר מופיעים בסדר זה, הכוללים את כל התחומים בנושא החינוך: גדר מצוות החינוך; האמונה יסוד החינוך; אופן החינוך; הקניית ערכים חשובים; חובת ההורים; תפקיד האמא בחינוך הילדים; הנהגת הבית – דוגמה אישית; חנוך לנער; חנוך לנער – עצות ופתרונות; ושננתם לבניך; חשיבות ההתעסקות בחנוך; התמסרות מנהיגי ישראל לחינוך; עבודת החינוך; דרכי חינוך;

הספר "שערי חינוך" גם מהווה ספר יסוד לכל מוסד חינוכי חב"די, והוא מקיף את כל הוראות והדרכות הרבי למוסדות החינוך החב"דיים.

כך הספר "שערי חינוך" כולל את הפרקים הבאים: מוסדות חינוך; מוסדות לחינוך הבנות; מוסד חינוך – אופן הניהול; מוסד חינוך – צביון המוסד; מוסד חינוך – אופן החינוך והלימודים; מוסדות חב"ד, ועוד.

עריכת הספר החדש "שערי חינוך" נעשתה על ידי הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מכון "היכל מנחם", יחד עם חברי המערכת הרה"ג הרב יהודה כהן, והרה"ג הרב שמעון גופין.

כזכור, בשבועיים האחרונים יצאו לאור על ידי "היכל מנחם" ספרים חדשים נוספים – "היכל הנגינה – הניגון והשירה בתורתו של הרבי מליובאוויטש", ו"שערי נישואין".

הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מכון "היכל מנחם", ועורך "שערי חינוך" אמר עם הופעת הספר החדש:
"את הנחיצות להוצאת הספר החדש רואים בדברי הרבי באגרות קדשו, "נהניתי מההצעה שיקבצו החומר המפוזר בהשיחות אודות ענייני חינוך והדרכה והלוואי שהיו ניגשים לזה במרץ המתאים".
החסרון של ספר שכזה בשדה החינוך החב"די, היה בולט ביותר. הלא תחום החינוך בהווייה החב"דית הוא מרכזי ביותר, ועד היום לא היה ספר שירכז את מכלול השקפתו וגישתו החינוכית של הרבי.
הספר החדש "שערי חינוך" הוא ספר יסוד לכל מי שקשור לעולם החינוך – החל מכל הורה והורה, אבא ואמא, שהספר הוא ספר יסוד עבורם בחינוך ילדיהם בדרך הישרה,
וכמובן לכל המורים ומורות בתלמודי התורה ובבתי הספר החב"דים, מנהלי המוסדות החינוכיים, רמ"ים בישיבות ומשגיחים – שהספר מגיש להם בצורה ערוכה ומסודרת, דבר דבר על אופנו, את גישתו של הרבי לעולם החינוך.

הספר החדש יוצא לאור בסיועם של הנדיבים החשובים, מר שמואל ומשפחתו דרור מפלורידה, שמסייעים ומחזקים את ידי "היכל מנחם" בהוצאה לאור והפצת תורת הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.