מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשס״ז 04.04.2007

עשרות שנים - מאה מטר...

בעיר המלכות, דנייפרופטרובסק, עשרות שנים אחרי ר' 'לוי יצחק' אביו של הרבי, במרחק מאה מטרים בלבד מביתו... בבית הכנסת 'שושנת הזהב' ('זלטייא רוזא') יחגגו כבני חורין, בכל לילה מלילות הסדר, כ-450 איש.ר' לויק לחם במסירות נפש כדי שקהילתו תוכל ללמוד תורה ולקיים מצוות. אך המצווה שלמענה גייס את כל הכוחות והמשאבים, והתאמץ בחירוף נפש ממש,היא, אפיית מצות לפסח בעיר דנייפרופטרובסק. בכל שנות הקומוניזם המשטר אסר כל פעילות יהודית, והעניש קשות, לעיתים רבות עד עונש מוות, את 'מתנגדי המשטר'.להמשך הכתבה
עשרות שנים - מאה מטר...
הכל מוכן, שעה קלה לפני כניסת החג
בשנים ההם נמחקו מתודעתם של יהודי ברית המועצות כל סממני היהדות. אך בדנייפרופטרובסק לא שכחו את ר' לויק ואת מאמציו עבור אפיית המצות. ואכן, בשנות השמונים, כאשר השליח הראשי בעיר הרב שמואל קמינצקי הגיע בשליחות הרבי לעיר, הקים ר' יעקב סטמבלר מכפר חב"ד מאפיית מצות מהודרת המספקת מצות לפסח לכל חבר העמים.

הרב קמינצקי, רב הקהילה והשליח הראשי לעיר דנייפרופטרובסק, הפריח את השממה. כיום פועלים בעיר מוסדות יהודיים על טהרת הקודש, ופעילות יהודית שוקקת. אך גולת הכותרת היא המאפייה וליל הסדר. בכל שנה ושנה משתתפים בסדרים המנוהלים בעיר בניצוחו של הרב קמינצקי אלפי יהודים. השנה, מתוך 'מעלין בקודש', ישתתפו כ-10,000 (!) יהודים בכל לילה מלילות הסדר! מתוכם, כאמור, 450 אנשים ינהלו סדר כהלכתו, בכל לילה, בבית הכנסת 'שושנת הזהב' השוכן כ- 100 מטרים בלבד מביתו של ר' לויק!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.