מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשס״ז 02.04.2007

ראש מועצת אבו גוש מרגיז את חבריו

הרוחות בכפר אבו גוש הסמוך לירושלים סוערות וזאת בשל השתתפות ראש המועצה המקומית, סלים ג'אבר, באירוע לצד "גורמים ימניים חב"דיים" שהביעו הזדהות עם איכלוס בית המריבה בחברון. ג'אבר, חתם על אמנת קיום שבע מצוות בני נח, והוא היה האטרקציה של הערב ■ "הוא השתגע לגמרי והוא מבייש את הכפר", אמר ל-ynet איש אופוזיציה במועצה המקומית חוסאם עות'מאן ■ ג'אבר טוען בתגובה: "לא החלפתי את הדת והלאום שלי ולא חתמתי על הצהרה להרוס את מסגד אל-אקצה. בסך הכל חתמתי על שבע מצוות נח - מדובר בדברים בסיסים כמו לא לרצוח ולא לגנוב ולא יותר מכך"  לסיפור המלא
ראש מועצת אבו גוש מרגיז את חבריו
ראש המועצה המקומית, סלים ג'אבר. צילום: ישראל ברדוגו
הרוחות בכפר אבו גוש הסמוך לירושלים סוערות וזאת בשל השתתפות ראש המועצה המקומית, סלים ג'אבר, באירוע לצד "גורמים ימניים חב"דיים" שהביעו הזדהות עם איכלוס בית המריבה בחברון. ג'אבר, חתם על אמנת קיום שבע מצוות בני נח, והוא היה האטרקציה של הערב.

גלי הביקורת באבו-גוש לא יודעים מנוח מאז שנודע על העצרת: "מה שהוא אמר שם נאמר על דעתו בלבד. הוא השתגע לגמרי והוא מבייש את הכפר", אמר ל-ynet איש אופוזיציה במועצה המקומית, חוסאם עות'מאן והסביר כי "ג'אבר השתתף באירוע כי הוא אוהב פרסום. לא מקובל שערבי יילך עם ימניים כאלה, זה מלכלך את השם של הכפר. הכפר בעד דו-קיום עם כולם. כשערבי אומר שהוא בעד התנחלות - זה פשוט מגוחך".

חבר אחר באופוזיציה, יוסף איברהים, אמר ל-ynet כי ראש המועצה יכול להביע דעתו באופן פרטי, אך זה לא המקרה: "טובת המדינה היא לקדם את השלום ולא לחבור לקבוצות קיצוניות. לא צריך להתחנף יותר מידי". איברהים הסביר כי אין לדעתו קשר למאבקים פוליטיים במועצה: "אם הוא היה עושה דבר טוב, הייתי מברך אותו. כולנו מתנגדים לכך. אנחנו מחפשים כל דרך לשלום ולדו-קיום ולא ההיפך".

"כערבי תושב אבו גוש, ראש המועצה הביא רק בושה לכפר על ההתנהגות שלו, במקום לחזק את הקשר שלנו עם כל העולם הערבי המוסלמי. במקום זאת הוא רק מזיק לכך וזה רק חבל מאד", אמר ל-ynet גורם אחר בכפר שביקש לשמור על עילום שם.

ראש המועצה, סלים ג'אבר, טען בתגובה למתקפה הקשה כי המקור לכך הוא פוליטיקה פנימית במועצה וכי אין סיבה לכעס, בעקבות ביקור נימוסין שקיים: "אנחנו באבו גוש חיים בין יהודים וסמל לדו קיום ושלום. אני הוזמנתי ובאתי מרצון טוב בתור שכן טוב ותושב מדינת ישראל, בשביל לכבד את האחרים".

ג'אבר אומר כי הלך לעצרת רק כדי לברך ולאחל חג שמח, בדיוק כפי שהיהודים מאחלים בחגים של הציבור הערבי. "לא החלפתי את הדת והלאום שלי ולא חתמתי על הצהרה להרוס את מסגד אל-אקצה. בסך הכל חתמתי על שבע מצוות נח - מדובר בדברים בסיסים כמו לא לרצוח ולא לגנוב ולא יותר מכך", הוא מסביר וטוען כי המתנגדים רוצים "רק ללכלך ולהשמיץ, בעקבות סכסוכים פוליטיים פנימיים".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ב"ה שיש ערבי אחד נורמלי
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
אני מתפלל שהוא יעבור את המתקפה בשלום.
ושערבים אחרים ילמדו וילכו בדרכו- ובא לציון גואל.
2.
ובתי בית תפילה יקרא לכול העמים!!!!!!!!!!...
ט"ו ניסן ה׳תשס״ז
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.