מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ז 01.04.2007

"השליח של חב"ד מאיר את השכונה באור יקרות"

ערב יום הבהיר י"א בניסן נחנך ברוב פאר והדר בית הכנסת הראשון שנבנה בשכונת כרמל מערבי בחיפה, יחד עם הכנסת ספר תורה. בית הכנסת הנקרא "היכל אליהו" נבנה לזכרו של החייל אלי לחם הי"ד- בן השכונה, חייל ולוחם בטרור, שנפל בפיגוע חבלני בעיר ■ בטקס השתתפו ראש העיר, רבני העיר ונכבדיה בהם השליח בשכונה הרב שלמה חיים ליסון שמאז האסון מלווה את המשפחה עד לחזרתם בתשובה, הרב מנחם קוטנר מנהל מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" שסייע רבות למשפחה, והזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי ששימח את הקהל בשירי שמחה ■ "הרב ליסון הוא  צדיק נסתר שמאיר את השכונה באור יקרות, באור של תורה ומעשים טובים", אמרה האם לסיפור המלא
תהלוכת ספר תורה לראשונה בשכונת כרמל מערבי
ערב יום הבהיר י"א בניסן נחנך ברוב פאר והדר בית הכנסת הראשון שנבנה בשכונת כרמל מערבי בחיפה, יחד עם הכנסת ספר תורה. בית הכנסת הנקרא "היכל אליהו" נבנה לזכרו של החייל אלי לחם הי"ד- בן השכונה, חייל ולוחם בטרור, שנפל בפיגוע חבלני בא' באדר תשס"ג באוטובוס קו 37 בשד' מוריה חיפה.

בטקס השתתפו ראש העיר, רבני העיר ונכבדיה בהם השליח בשכונה הרב שלמה חיים ליסון שמאז האסון מלווה את המשפחה עד לחזרתם בתשובה, הרב מנחם קוטנר מנהל מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" שסייע רבות למשפחה, והזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי ששימח את הקהל בשירי שמחה.

בדברים המרגשים שנשאה האמא גב' נאוה לחם לכבוד הטקס, אמרה:

"אלי שירת שלוש שנים ביחידה ללוחמה בטרור "כח 100" והגן על חפים מפשע, ובשבוע הראשון לחופשת השחרור נסע לבקר את סבו החולה בבית הרפואה כרמל והתפוצץ באוטובוס קו 37 בשד' מוריה ע"י מחבל מתאבד, ממש ליד הבית. עם אלי נהרגו עוד 16 תלמידים, אזרחים וחיילים, אשר כל חלומותיהם ותקוותיהם נגוזו בפיצוץ מחריד אחד. אלי השאיר את הורים ואחים המומים כאובים ודואבים.

3,000 איש ליוו את אלי בדרכו האחרונה ביום הארור ההוא, -קשה להבין איך נגדעו חיים מאדם שהכי אהב את החיים ? שצחוקו מילא את חלל הבית ושתמיד נהג לשאול "מה נשמע הכל טוב?" אלי ראה תמיד את הטוב שבכל דבר, קשה מאוד היה להרגיז אותו הוא נהג לקבל דברים כפשוטם ולקבל כל אדם מבלי לנסות לשנות אותו כשהמוטו שלו בחיים היה לקבל אדם כפי שהוא - לא פלא שהיה מוקף בחברים רבים, איתו התייעצו וראו בו החבר הכי טוב, וחיוכו היה לשם דבר.

במהלך ה"שבעה" קיבלנו המון אגרות תנחומים אך עדיין אין אנו מנוחמים, האבידה גדולה מנשוא ואין בנמצא אדם שיכול להבין את גודל הכאב האסון והדאבה. האסון שבר את כולנו כיחידים וכמשפחה והלוואי ולא היה קורה. היינו משפחה נורמאלית ובעיקר מאושרת. והיום, אנו יודעים שלעולם כבר לא יהיה אותו הדבר. אז ידענו שלא תהיה מנוחה לנפשנו עד שאלי יונצח כראוי בהנצחה שעל פי היהדות הינה בדרגה הגבוהה ביותר – באמצעות ספר תורה ובית כנסת על שמו ולו יכולנו למען אלי שלנו לבנות את בית המקדש לא היינו חוסכים מעצמנו דם יזע ודמעות להגשמת המטרה.

אנו זכינו לפגוש אנשים נפלאים, מלאכים - שלוחי הקדוש ברוך הוא ממש, שגם אם לא היו מודעים לכך, שעמדו ועומדים לצידנו, עטפו אותנו בחום אהבה ואכפתיות שהקדוש ברוך הוא בטובו שלח לנו אותם לנחמנו ולעזור לנו לעמוד במשימה הקדושה - לעולם נזכור אנשים אלו שבשעת צרה היו לנו לעזר.

במיוחד קרוב לליבנו רבי שלמה חיים ליסון רב השכונה של חב"ד שמלווה אותנו בכל צעד במהלך חיינו מזמן האסון, שליח של הקדוש ברוך הוא, צדיק נסתר שמאיר את השכונה באור יקרות, באור של תורה ומעשים טובים.

היום זה יום מיוחד במינו - אנו גאים שהיום י' בניסן ערבו של י"א בניסן חל יום הולדתו של הרבי מלובביץ מייסד ארגון חב"ד אשר נפוץ בכל העולם

וכבוד לנו ביום חנוכת בית הכנסת לחגוג את יום הולדתו של הרבי ע"י חנוכת בית הכנסת והכנסת ספר תורה והשמחה לכן עבורנו היום הינה כפולה ומכופלת.

רעיון בית הכנסת ויישומו נבע מחזרתנו בתשובה, ותהליך החזרה בתשובה ואור האמת שראינו, נבע מאור תורה ע"י כב' הרב שלמה חיים ליסון מחב"ד שלא מש מאיתנו ימים ולילות ולבסוף הרעיון כפי שאתם רואים קרם עור וגידים.

וכן נודה לרב קוטנר מצעירי חב"ד על הסיוע הרב שנתן לנו והתמיכה כספית ואף נידב את רכב חב"ד לשמח לנו בתהלוכה ולמנדי גרופי שהגיע במיוחד מירושלים להנעים זמירות בשמחתנו ועל כך תודה ויישר כח.

אנו היום סוגרים מעגל של 4 שנים של כאב מיום נפילתו של אלי הי"ד שבהן מצאנו עצמנו בריצות מתישות להגשמת מטרת הנצחתו של אלי למען הקהילה ובעצם יום זה הינו שמח ועצוב גם יחד , מרגש עד דמעות שהצלחנו לעמוד במשימה אך אלי איננו פיסית כאן לחגוג עימנו, לו אלי היה חי היום היה כבר כמעט בן 26 גיל שבו כבר עומדים על הרגליים ואולי היינו זוכים לחתן אותו ולראות נחת, מאחר וכך רצה הגורל אנו בוחרים לשמוח ביום קדוש זה ובטוחים אנו שאלי רואה מלמעלה ושמח גם הוא.

מבחינתנו זו פעם ראשונה בחיינו מאז האסון שאנו שותפים מלאים לשמחה, למוסיקה שאיננו שומעים בדרך כלל, לשירה ולריקודים, אנו מאמינים שנשמתו של אלי תשכון כאן בספר התורה על שמו ובבית הכנסת הנושא את שמו לעולמי עולמים ובכך אולי ננוחם.

היום בדיעבד אנו מאושרים שזכינו להרים את הכפפה, ובחרנו להנציח את אלי באמצעות בית כנסת אשר חסרונו באזור הורגש במשך שנים רבות. ועתה, חלום של שנים לתושבי השכונה קרם עור וגידים והתגשם.

בית כנסת זה יהווה מוסד חיוני שירכז שמחות כגון: שבת חתן בית מילה בר מצווה חגים ומועדים וגם אזכרות - לחילוניים וגם לדתיים - כולנו כאחד, זקוקים למקום ייחודי זה בהוויה שלנו כיהודים המלווה אותנו במשך שנות חיינו, לנו לילדינו ולנכדינו.
צדיקים במותם נקראים חיים, ואלי במותו ציווה את החיים - לנו ולסובבים אותו ומתוך שמחת החיים שהיתה לו, קיבלנו את הכח, בשיתוף עם תושבי השכונה, להרים פרוייקט לא פשוט של בניית בית הכנסת אשר היווה ומהווה ליהודים מקור חיים וקירוב לבבות - וכפי שאלי בחייו, קירב לבבות ותמיד קיבץ סביב חברים רבים - כך יהא בעזרת השם בית הכנסת, מקום לקירוב לבבות ובית פתוח לכולם.

נקווה שבית הכנסת שיקום על שמו של אלי יהווה משכן של שכינה ואחווה ובזכות מות הקדושים והטהורים בה קיפד אלי את חייו על מזבח הארץ הזו, ובזכות היותו צדיק זכינו אנו וכל השכונה שיקום בית הכנסת המכובד הזה על שמו, שיפיץ מעט מאישיותו הקורנת אור אחווה ורעות אהבת האדם ויהא מלא בשמחת חיים כפי שאלי היה בחייו - הלוואי ויהא בית כנסת כנר זיכרון עבורו לאישיות המיוחדת שלו כפי שאלי היה וזכה לכינוי שכל כך הלם אותו "משכין שלום".

נסיים בתפילה שבית הכנסת "היכל אליהו" שנבנה למען תושבי השכונה ואורחים שתשכון בו אהבת אמת וחסד.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
אין עליך הרב ליסון
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
תושבת שגרה בכרמל מערבי ורואה את הפעילות המבורכת של הרב ליסון
2.
כל מילה בסלע
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
שחי כל הכבוד על מה שאתה עושה בחיפה .
המשפחה בסין
3.
אוהבים אותך
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
אנחנו העדות לתרומה המבורכת שלך בשליחות בחינוך ובכלל.
תלמידים לשעבר.
4.
כל הכבוד
י"ד ניסן ה׳תשס״ז
פעילות ענפה קידוש ה ענק
5.
כל הכבוד
י"ד ניסן ה׳תשס״ז
התלמיד שלך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.