מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ז 01.04.2007

מסתמן: השתתפות שיא בליל הסדר בנפאל

ערב פסח תשס"ז, נפאל: למעלה מ-1,500 ישראלים הבטיחו את השתתפותם בליל-הסדר הגדול בעולם אותו מארגן בית-חב"ד בראשות הרב חזקי ליפשיץ וכלי-תקשורת ברחבי העולם גילו התעניינות רבה ■ שריון המקומות לסדר נעשה באמצעות פורום מיוחד שהוקם לשם כך באתר בית-חב"ד ■ במהלך החג יתקיימו תוכניות מיוחדות בנושאי יהדות למטיילים וכבכל שנה תפעל מסעדה כשרה לפסח ■ אמש (מוצ"ש) נערך תדרוך לבחורים-השלוחים לקראת ליל-הסדר לסיפור המלאהמטיילים מספרים על "ליל הסדר הגדול בעולם"
מסתמן: השתתפות שיא בליל הסדר בנפאל
בכיוון השעון: התדרוך, ההכנות, ההבדלה, הבישולים • (צילום: יחיאל פליישמן, COL)
מאת חיים ברון

תכונה רבה בבית-חב"ד בנפאל לקראת ליל הסדר: אמש (מוצאי-שבת) ערך מנהל בית-חב"ד הרב יחזקאל ליפשיץ תדרוך לבחורים-השלוחים שהגיעו בסוף-השבוע לנפאל בכדי לסייע בהכנות ל'סדר הגדול בעולם' מטעם ה'מרכז-לענייני-חינוך'.

במקביל, צוות בית-חב"ד בסיוע מאות ישראלים החל בבישולים הרבים לקראת ליל הסדר באולם המפואר של מלון "יאק-אנדיטי". "יש פה אווירה של אחווה מיוחדת שלא מרגישים כל יום", סיפר אחד הבחורים בשיחה עם COL, הבוקר.

למעלה מ-1,500 ישראלים כבר הבטיחו את השתתפותם ב'סדר'. השנה, הרישום התבצע באמצעות פורום מיוחד באתר בית-חב"ד (מצורף לכתבה: תמונות ממספר הודעות מהפורום).

במהלך החג יתקיימו תוכניות מיוחדות בנושאי יהדות על-ידי צוות בית-חב"ד המתוגבר. ל-COL נמסר, כי כבכל שנה אף תהיה מסעדה כשרה עם מוצרים כשרים לפסח.

יש לציין, כי כלי-תקשורת רבים מרחבי הארץ והעולם מגלים עניין ב'סדר הגדול בעולם' והם דיווחו בהרחבה על-כך.

בטור שפרסמה העיתונאית ריקי רט לפני שבוע וחצי, כתבה בין-היתר: הרב ליפשיץ, מתחיל בהכנות לליל הסדר שלושה חודשים לפני החג, הוא קונה מצרכים לליל הסדר, טון מצות, 2000 בקבוקי יין, אלפי ק"ג של קמח תפוחי אדמה ומאות ליטרים של שמן. לא, לא מדובר באב למשפחה ברוכת ילדים במיוחד, וגם לא בבעל בית מלון. הרב ליפשיץ הוא שליח חב"ד בקטמנדו שבנפאל ונושא בתואר: "מארגן הסדר הגדול בעולם". מזה כ-15 שנה מארגנת חב"ד סדר ציבורי לכל היהודים (רובם ישראלים) המטיילים במזרח ורוצים להרגיש "בבית" בליל הסדר.

הסיפורים על צעירים שעזבו "טראקים" (מסעות בהרים) מרהיבים, וטיולים מרתקים על מנת להשתתף בליל הסדר בקטמנדו הם רבים. צעירים המתעדים לשהות במזרח בתקופת פסח מתכננים מראש את שהותם בימי החג בקטמנדו. השמועות עוברות מפה לאוזן וליל הסדר המרכזי נחשב כחוויה שאין להחמיצה.

"זאת חוויה שלא אשכח לעולם. כאשר אתה מטייל במזרח, מול נופים עוצרי נשימה, כאשר אתה עורך כל יום מסעות להרים עצומים וחוזה במראות מדהימים, קשה להשאיר חותם בשטף הזיכרונות, ובכל אופן ליל הסדר בקטמנדו היא אחת החוויות המרגשות והחרוטות היטב בזיכרוני מן הטיול למזרח", כך מספר איתן רוזנפלד (24) שחזר לפני כשנה לארץ ממסע שנמשך שמונה חודשים במזרח.

"החבר'ה שכנעו אותי להצטרף, אני - שמקשר את ליל הסדר לדודות רחוקות, וללחץ משפחתי לשבת יפה משך ערב שלם ולשמוע את ההגדה, העדפתי להמשיך בטיול. כשראיתי שכל חברי נוטשים לכיוון ליל הסדר החלטתי גם אני להצטרף".

האירוע עצמו מתחיל שעתיים לפני כניסת החג, כדי שיהיה זמן לכל מי שרוצה לצלם או להסריט את האירוע המיוחד למזכרת. ישנה גם תזמורת שמוקמת מדי שנה ומנגנת שירי חג.

להמשך הטור
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
לרב חזקי
י"ג ניסן ה׳תשס״ז
ד"ש מעמית פלד חולון
3.
כל הכבוד
כ"ח ניסן ה׳תשס״ז
זה פשוט מדהים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.