מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ז 30.03.2007

הגיעה דרך שידור ברדיו לבית-חב"ד שנמצא בביתה

כמו הסיפור על היהודי שהלך לחפור תחת הגשר של פראג רק כדי לגלות שהאוצר מצוי אצלו בבית תחת התנור - גם אישה מבאר-שבע נזקקה לשמוע שידור ברדיו כדי לגלות את בית-חב"ד המצוי מתחת לאפה. היום התקשרה אישה אל הרב זלמן גורליק, מנהל בית-חב"ד בבאר שבע, ואמרה ששמעה אתמול ברדיו על הסדרים שמארגנים בתי-חב"ד, והיא שואלת אם גם בבאר-שבע יש סדר. "בוודאי", השיב הרב גורליק, "היכן את מתגוררת?". "אני גרה בסוקולוב 3", השיבה. הרב גורליק לא האמין למשמע אוזניו: "ובכן, אז בבניין שלך נמצא בית-חב"ד וכאן יהיה סדר"... האישה הודתה בחום וכמובן נרשמה מיד לסדר. השידור ברשת ב' של "קול ישראל" תואם על-ידי אגף דוברות חב"ד, ששיגר לאולפן את הרב יעקב סלונים, מנהל בית-חב"ד בגבעת-מרדכי  לתמליל הראיון
הגיעה דרך שידור ברדיו לבית-חב
(אילוסטרציה)
מיכאל מירו: יעקב סלונים אתה מבית חב"ד בגבעת מרדכי. גם אתם מקבלים קריאות כאלה נואשות מהקהילה?

הרב יעקב סלונים, בית חב"ד גבעת מרדכי: ערב טוב, ובכן בתי חב"ד בארץ, יש 230 סניפים, זה לא דבר חדש, זה כבר עשרות שנים, ו-230 הסניפים האלה, מי שיראה בחוברת של מר אברהם איבגי, רואים שם כמויות של בתי חב"ד, שעושים את הסדרים לכל הסוגים לכל המינים, ולכל השפות. זה הדבר המייחד ומהעניין כי באמת המגזר החב"די הוא מאופיין בזה שהוא לא מופרד במשהו אשכנזי או ספרדי, יש בו את כל השפות. אתה יכול לראות בלוד, אתה יכול לראות סדרים בגרוזינית, בתימנית, כמובן באנגלית, בצרפתית. יש לך אצלו לבד בחוברת שלו יש גם כן כל מיני שפות, לילות סדר ברוסית, וזה בתי חב"ד. כמובן שהשפה העברית היא השולטת. בתי חב"ד בארץ, יש גם בתי חב"ד בערים מסוימות וגדולות ששם זה לא רק סדר אחד אלא כמה סדרים, כמו כאן בירושלים, יש כ-19 סניפים של חב"ד, הכול תחת הארגון הראשי בכפר חב"ד, תחת הרב אהרונוב, אנחנו משתדלים באמת לענות לא רק בליל הסדר אלא כהמשך לכל השנה כולה.

מיכאל מירו: הבעיה השנתית זה יום אחד בשנה אבל הבעיה היא 365 ימים.

הרב יעקב סלונים:  אבל אנחנו מגיעים באמת לאותם ציבורים, בעקבות זה שאנחנו במשך כל השנה עוסקים אתם במגוון נושאים, אנחנו גם מגיעים אליהם.

מיכאל מירו: אני אגיד לך גם משהו לא נחמד, זאת אומרת אם אין ממשל שמגיע אז מגיעים ארגונים מכל הסוגים. חוץ מאשר לברך על הפעילות, אין מה לומר. פה מדובר על ארגונים, אברהם, מכל הסוגים מכל המינים זאת אומרת דתיים חילוניים, יש פה חברה ישראלית במיטבה.

הרב יעקב סלונים:  עם ישראל כלם חברים.

...מיכאל מירו: עבדים היינו וכעת אנחנו רוצים להיות בני חורין - אבל יש כאלה שזה לא הולך להם כל כך, כי הם במצוקה כלכלית קשה, ואנחנו כאן עם האורחים שלנו, ודיברנו על הטלפון של משרד הרווחה, המוקד, אברהם איבגי, נחזור על המספר - 118.....הרב יעקב סלונים, חב"ד, אתה גם פזורים בכל רחבי הארץ.

הרב יעקב סלונים:  כן, מאתיים ושלושים סניפים של חב"ד בארץ, אני לא מדבר על חוץ לארץ, זה כבר סיפור אחר. בכל אופן, כאן בארץ יש לנו מאתיים שלושים סניפים, שאת הטלפון המרכזי במרכז חב"ד בצעירי אגודת חב"ד בכפר חב"ד, זה 03-9607588.

מיכאל מירו: רק לאט, כי אנשים צריכים לרשום את זה. שוב.

הרב יעקב סלונים:  03-9607588. ויש גם את ארגון שהוא כבר למעלה ממאתיים שנה, ארגון כולל חב"ד, שהוא אחד הארגונים המובילים בתחום במשך כל השנה, עזרה לזקנים, הוא נותן להם אוכל, ממש ארוחה יומיומית וגם בליל הסדר עושים ועורכים בתי תבשיל לסדרים. אני את הטלפון שלהם לא יודע, אבל באותו מרכז אני בטוח שגם יוכלו להפנות אותם לאותם לילות סדר.

אני רוצה לספר סיפור קטן שבאמת ימחיש קצת את העניין של העזרה לזקנים או לזקנות. בשנה שעברה התקשר אלי תושב גבעת מרדכי, באזור בית חב"ד שלנו, קוראים לו אילן והוא אומר לי שהוא רוצה לבוא. אימו היא אשה מבוגרת וזקנה, הוא יהודי חולה משהו בשרירים, לא יכול לסחוב, על כיסא גלגלים. וכמובן לקחנו אותו תחת חסותנו. דאגנו שגם מישהו מהקהילה יקח אותם הלוך ויחזיר אותם חזור.

בסיום הסדר, זה היה בערך בסביבות השעה שתים-עשרה בלילה, הגברת כל כך שמחה, כי באמת האווירה בליל הסדר אצלנו, בבתי חב"ד, היא לא רק לעשות את ארוחת הערב, כמובן, אלא כמו שאתה מבין, גומרים בשתים עשרה בלילה, זה גם כדי לתת תוכן ערכי תוכן מאחד, עם שירים, עם ריקודים אפילו. באמת אווירה של להוציא את המרור.

מיכאל מירו: אבל אתה יודע שזה צריך להיות גם מותאם לזקנים, ולא תמיד, ולנכים, זאת אומרת...

הרב יעקב סלונים:  כן, כן, כן, כן, אז הזקנים מושיטים את הידיים ובאווירה הם מתרוממים והם רוקדים גם בלב. לא תמיד הרגליים צריכות לרקוד. לפעמים...

מיכאל מירו: גם הנשמה.

הרב יעקב סלונים:  בדיוק. דרך אגב זה המסר של המצה, שנקראת בזוהר אוכל של אמונה ואוכל של בריאות. כי יש בזה גם את הרוחני וגם את הגשמי. זה דבר שיש בו המון המון מסר לנו, כי זה חג שנותן לנו לכל השנה כולה. מכל אחד אנחנו צריכים לקחת לכל השנה את המסר שלו.

מיכאל מירו: טוב, חג הפסח הסדר הוא עם הרבה מסרים,

הרב יעקב סלונים: נכון מאוד, והיא, לסיום הערב, היא פרצה בבכי, בכי של שמחה אני מתכוון - והיא אמרה לי, דע לך, שאם לא היה לי את הסדר הזה, לא הייתי עורכת השנה סדר, כי אין לה אפשרות, לא בגלל בנה, כי אין לה מי שיקח אותה, היא גם טכנית, היא לא תתרגל לזה,.... וכך זה כל כך חשוב לסייע לציבור הזה שלפעמים הוא ציבור שבלי זה, אין לו את זה.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
האשה גרה במקלט?
י"א ניסן ה׳תשס״ז
או שהבית חב"ד עבר לבנין
2.
הרב סלונים אתה גדול
י"א ניסן ה׳תשס״ז
אען עליך הרב סלונים שליח שיכול לשמש דוגמא להרבה שלוחים.
תו"א לשעבר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.