מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשס״ז 31.03.2007

שנתיים למוזיאון הילדים: הסיקורים בתקשורת / וידאו

שנתיים ימים חלפו מאז הוקם מוזיאון הילדים הגדול בעולם בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק ■ רבבות ילדים מרחבי ארה"ב הספיקו כבר לבקר במוזיאון ולהנות מהתוכניות המרתקות וממגוון הפעילויות ■ בראיון מיוחד ל-COL מספר מנהל המוזיאון הרב ירחמיאל בנימינסון על הקמת המוזיאון, תרומתו הגדולה של רודי ג'וליאני, ההצלחה של תוכנית הפסח שנחתמה ביום שישי ועל גויים שמוצאים עניין במוזיאון ■ וגם: קליפ וידאו המביא תצלומים מהעיתונות וקטעים מהטלוויזיה בארה"ב על המוזיאון לסיפור המלא • COL בסיור מיוחד במוזיאון: גלריה מרהיבה
שנתיים למוזיאון הילדים: הסיקורים בתקשורת / וידאו
הצלחה חסרת-תקדים. בנימינסון במהלך הראיון ל-COL • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

הרב ירחמיאל בנימינסון מתרווח על כסאו החום במשרדו הממוקם בקומה השישית במוזיאון הילדים הגדול ביותר בעולם בשכונת קראון-הייטס – צבאות ה'. על שולחנו, מאות מעטפות חתומות, בהם יש דוח נרחב על הפעילות לקראת פסח הבלתי-תאמן של המוזיאון והם מיועדים ל'גבירים' התורמים מהונם לפעילות.

"אני עדיין לא מעכל שהצלחנו לעבור את זה בשלום", הוא אומר בחיוך בראיון ל-COL. "קרוב ל-20,000 ילדים ביקרו בשבועות האחרונים והשתתפו בתוכנית המיוחדת לחג-הפסח, עליה עמלנו שבועות רבים".

מכל שכבות הציבור

למוזיאון באים קבוצות מכל הגוונים: חרדים, דתיים, חילונים ו...גם גויים גמורים. לכל קבוצה מוצמד מדריך או מדריכה, המסבירים להם כל דבר ודבר בפרוטרוט. התוכנית המיוחדת לקראת חג-הפסח החלה לפני שלושה שבועות: אלפי ילדים נראו מידי יום במוזיאון הילדים.

במהלך התוכנית המיוחדת, הוצג בפני הילדים סיפור יציאת מצרים בצורה חוויתית ומרתקת, אותה ביצעו מספר בחורים מוכשרים. התוכנית נערכה בקומה מיוחדת בבניין, עליה עמלו במשך חודש ימים.

"מדובר בהשקעה גדולה מאוד, באיכות ובכמות", סיפר הרב בנימינסון. ואכן, כל מי שיראה בעיניו את ההשקעה, יבין מעט על מה מדבר הרב בנימינסון. במהלך התוכנית, הילדים צפו בהצגה מיוחדת ואף הכינו מצה לבד.

התוכנית המיוחדת הופעלה מידי יום ארבע פעמים ובה השתתפו כאלפיים ילדים. "בסך-הכל הפעלנו מאה וחמישים תוכניות", הוא מספר. "למוזיאון הגיעו ילדים מכל החוגים השונים בניו-יורק: חרדים, דתיים, חילונים, ואין ספק שהתוכנית מסבירה להם על חג-הפסח בצורה חוויתית". יש לציין, כי ילדים רבים הגיעו יחד עם הוריהם שנהנו והשתתפו במגוון האטרקציות המופעלות במוזיאון הילדים.

במהלך השבועות האחרונים, הופתע הרב בנימינסון לקבל הזמנות מגויים. "הרבה גויים שמתעניינים בעם היהודי ביקשו לבוא ולבקר כאן", הוא מספר. "אנחנו כמובן התאמנו להם את הצוות המיוחד שמסביר להם על חג-החנוכה בשפה שלהם, כפי שאנו עושים בכל קבוצה וקבוצה".

העלות: 35 מליון דולר

בניין המוזיאון נפתח לפני לערך שלוש שנים. "בתחילה, התכנון היה להשקיע בבניין 3 מליון דולר", מספר הרב בנימינסון, "אבל הפרויקט הלך וצבר תאוצה ולבסוף הושקעו 35 מליון דולר (!) בבניין. ראש-העיר באותם ימים, מר רודי ג'וליאני, דאג שהעירייה תממן לפחות חצי מעלות הבניין, זאת הודות ללחציה של הגב' דבורה-לאה הלברשטאם, אימו של הבחור ארי ע"ה שנרצח על-ידי מחבל בתשנ"א בגשר ברוקלין והמוזיאון אף נקרא על שמו.

"ישנם אלפים-רבים של אנשים שמעולם לא ביקרו בשכונת קראון-הייטס ולא תכננו לבקר בשכונה ורק הודות למוזיאון, הם מצאו את עצמם מבקרים בשכונה", הוא מספר.

לדבריו, רבים מהמבקרים נכנסים גם לבית-חיינו – 770 וחלק מהגברים אף לומדים מעט עם הבחורים, למרות, שכאמור, הם מעולם לא ראו את עצמם מבקרים בשכונה זו".

מה סוד ההצלחה של המוזיאון? אני שואל והרב בנימינסון עונה מיד וללא השתהות: "הרבי" והוא מוסיף: "יש לנו כל-כך הרבה סיעתא דשמיא שלולא הכוח של הרבי, לא היינו מגיעים לאן שהגענו בשנתיים אלו. מדובר בפרויקטים גדולים ואנו רואים, ב"ה, הרבה הצלחה".

לפני שבועיים, הזמין את הרב בנימינסון אחד מידידיו ל'דינר' במנהטן, שם גם הופיע החזן העולמי ר' מאיר הלפגוט. "במהלך האירוע", הוא מספר, "ידידי הציג אותי בפני מנהל 'ישיבה אוניברסיטה' של ניו-יורק ריצ'ל ג'ול. הוא הביט בי מספר רגעים ושאל: 'אתה מהמוזיאון'? עניתי בחיוב ולא הבנתי מדוע הוא מתרגש יתר על המידה ואז הוא סיפר לי כי ילדיו ונכדיו 'משגעים' אותו כבר מספר חודשים שיקח אותם למוזיאון המרתק, כלשונו ואכן במהלך חג-החנוכה הוא הגיע יחד עם כל בני ה'שבט'".

בהקשר לכך, מציין הרב בינמינסון כי ילדים רבים מגיעים יחד עם הוריהם למקום, שגם מגלים עניין בתוכניות המרתקות במוזיאון הייחודי. "יש לנו קבוצות שונות: מבתי-חב"ד ברחבי ניו-יורק והסביבה, קבוצות פרטיות, קבוצות מבתי-ספר, קבוצות פרטיות ועוד".

הפעילות לקראת פסח הביאה עשרות עיתונאים מכלי-תקשורת פופולריים בארצות-הברית לסקר את התופעה העוצמתית.

במהלך השבועות האחרנים פורסמו כתבות בעיתונים גדולים ובערוצי טלוויזיה משפיעים. "העיתונאים התפעלו מהעוצמה היהודית. הם לא ידעו על קיומו של המוזיאון החדש שמושך אליו רבבות ילדים", מסיים הרב בנימיסון ושב לעמול על התוכניות החדשות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.