מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשס״ז 28.03.2007

סטטן-איילנד: עדיין אין מקום לסדר פסח

אנשי סטטן-איילנד שתכננו לחגוג את סדר פסח בבית-חב"ד לדוברי עברית, בראשות הרב נחמן סגל, יאלצו למצוא מקום חלופי, בעקבות השריפה שפרצה במקום לפני שבוע ■ בימים אלה מצאה משפחת סגל מחסה בדירת הסטודיו של חבריהם ובמקביל מחפש הרב סגל לשכור דירה ■ במהלך השבוע התפללו התושבים בסלון הבית, שנותר ללא קירות. מישהו שעבר במקום, ראה אותם ואמר, "כבוד הרב, אי אפשר עליכם!" לסיפור המלא
סטטן-איילנד: עדיין אין מקום לסדר פסח
"מעז יצא מתוק"? הרב סגל על רקע בית-חב"ד השרוף • צילומים: COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

אנשי סטטן-איילנד שתיכננו לחגוג את סדר פסח בבית-חב"ד לדוברי עברית יאלצו למצוא לעצמם תוכנית חלופית. שריפה שפרצה בבית-הכנסת בסטטן-איילנד לפני שבוע ימים, השאירה אחריה מקום מפויח ונישלה מביתם רב בית-הכנסת ומשפחתו.

עיתון "ידיעות אמריקה" המצורף מידי שבוע ל"ידיעות אחרונות" ברחבי ארצות-הברית, דיווח השבוע על האירוע בפרטות: הרב נחמן סגל, שהתגורר עם אשתו חיה וארבעת ילדיהם בדירה שבבניין בית-הכנסת, מתקשה להתאושש מהלם הנס הגדול שאירע לו למשפחתו בליל שבת.

הרב סגל, נמצא בסטטן-איילנד זה למעלה מארבע שנים, "מתוך מטרה לעשות טובה ליהודי באשר הוא", סיים את ארוחת השבת בביתו ביחד עם מספר משפחות שהוזמנו לסעודה, ולאחר שהאורחים עזבו פרשו הוא ובני משפחתו למיטותיהם "למרבה ניסי הניסים", הוא אומר, ב-1:25 לפנות בוקר החליט הקב"ה להעירו משנתו באמצעות ריח עשן כבד, חמש דקות אחר כך כבר בער הבניין.

הרב ואשתו מיהרו להעיר את ארבעת ילדיהם ולהוציא אותם מהבית אל סופת השלג שעטפה את העיר. אחת השכנות אספה את המשפחה לסלון ביתם בזמן שהכבאים התמודדו עם האש במשך שעה ארוכה. הם גילו שמקור האש בקצר חשמלי במאוורר התלוי בתקרה שהבעיר את גג הבניין ואחר-כך את ביתהכנסת ואת דירת המגורים.

הרב סגל מתנחם בעובדה שביחד עם שכן הצליח לחלץ מהבניין את שני ספרי-התורה שהיו בו. הוא סיפר עוד שלפני כשנה וחצי החלו בשיפוצו של בית-חב"ד החדש, לסיים אותו זקוקים החב"דניקים של סטטן-איילנד לעוד כמאה אלף דולר.

סגל אומר שאולי "מעז יצא מתוק" ואולי עכשיו יהיה אפשר לגייס את שארית הגסף, כדי להשלים את בית-חב"ד החדש.

בימים אלה מצאה משפחת סגל מחסה בדירת הסטודיו לאורחים של חבריהם עופר ודנה נוגה, ובמקביל מחפש סגל לשכור דירה למשפחה ואולי ואולי ואולי אפילו לשאול מאיזה נדבן חלל צנוע שיחליף למספר חודשים את בית-חב"ד השרוף.

בסטטן-איילנד, דרך אגב, קיימים שני בתי-חב"ד, הראשי שבהם מיועד לדוברי אנגלית. הרב והרבנית, שתיכננו השנה לערוך סדר פסח ציבורי לכמאה איש, עדיין אינם יודעים היכן יחגגו את הפסח.

"ביום שבת בבוקר אנשים הגיעו לבית חב"ד כדי להתפלל, ולא האמינו למה שראו", סיפר הרב סגל. "הם שיפשפו את העיניים, אבל למרות זאת התכנסו בסלון הבית, שנותר ללא קירות, והתפללנו שם. מישהו שעבר במקום, ראה אותנו ואמר, "כבוד הרב, אי אפשר עליכם!".

אתמול (שלישי) ערך הרב סגל אירוע התרמה למען זירוז הקמתו של בית-חב"ד החדש. המעוניינים לסייע יוכלו לקבל פרטים נוספים בטלפונים: 9177505043.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מאז ומתמיד.
ט' ניסן ה׳תשס״ז
ככה היו שלוחים מאז ומעולם!
2.
נחמן חזק ואמץ אנחנו איתך
ט' ניסן ה׳תשס״ז
מידיד קרוב באוקראינה.
אתקשר אליך בקרוב בקשר לתרומה.
3.
חב"ד התעוררו מחכים לסיוע שלכם
ט' ניסן ה׳תשס״ז
גולש יקר, קראת את הכתבה הארוכה הכואבת, המרגשת והמותירה תחושה קשה של שליח הזקוק לעזרתך המיידית. אל תעשה את הפעולה הקבועה אחרי קריאה על מאורעות מעין אלו נאנחים וממשיכים להתרווח בכורסא בביתך, תתקשר כן תתקשר למספר המופיע בכתבה, גם באם אין לך כסף תן עידוד חיזוק ואולי מזה גם תצא עזרה בסופו של דבר.
תודה לכם על תשומת הלב
משליח שכואב לו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.