מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ז 27.03.2007

פרו: יהודי נהרג בתאונת דרכים; חב"ד סייעו

באמצע ההתארגנות לקראת פסח ואחד מלילות הסדר הגדולים ביבשת נאלץ הרב עופר קריפור שליח חב"ד בקוסקו לעזוב את הכל ולנסוע לעזור לישראלי שנפצע בתאונה ולזהות את גופת חברו שנהרג. במוצאי שבת יצא הרב קריפור בליווי 2 מטיילים למקום התאונה מרחק 8 שעות נסיעה מקוסקו משם המשיך עם הפצוע ללימה בכדי שיוכל לטוס לארץ ביחד עם הגופה לסיפור המלא
פרו: יהודי נהרג בתאונת דרכים; חב
הרב קריפור עם הפצוע (צילום: COL)
באמצע ההתארגנות לקראת פסח ואחד מלילות הסדר הגדולים ביבשת נאלץ הרב עופר קריפור שליח חב"ד בקוסקו לעזוב את הכל ולנסוע לעזור לישראלי שנפצע בתאונה ולזהות את גופת חברו שנהרג. במוצאי שבת יצא הרב קריפור בליווי 2 מטיילים למקום התאונה מרחק 8 שעות נסיעה מקוסקו משם המשיך עם הפצוע ללימה בכדי שיוכל לטוס לארץ ביחד עם הגופה

הרב קריפור ממשיך לארגן את הכל בשלט רחוק מלימה בסיוע אשתו יעל שנמצאת בקוסקו. השליח נשאר בלימה לשחוט כ- 800 עופות לקראת החג ולארגן את משלוח המצות והיין שיוטסו לקוסקו כבר מחר. השליח צפוי לחזור בימים הקרובים בליווי 4 בחורים שנמצאים כרגע בלימה שבאו במיוחד לעזור לקראת ליל הסדר. 

הדיווח מ ynet

צעיר ישראלי נהרג וחברו נפצע באורח קל בתאונת אוטובוס שאירעה בסופו השבוע בפרו. כך נמסר אתמול (שני) ממשרד החוץ. הודעה נמסרה למשפחת ההרוג.

האוטובוס יצא בלילה שבין שישי לשבת מלימה לכיוון קוסקו מרחק של 22 שעות נסיעה, לאחר עשר שעות באזור איקה עלו על האוטובוס שני הישראלים. כשהגיע האוטובוס סמוך לעיירה פוקיו, הוא התהפך לצד הדרך, ככל הנראה בשל תנאי מזג אוויר קשים של גשם וערפל.

כתוצאה מההתהפכות נהרגו שני אזרחים תושבי פרו, אזרח בריטי, אזרח צרפתי והישראלי. הפצועים הועברו לבית חולים בפוקיו, שם יצר הפצוע הישראלי קשר עם אימו בארץ. אימו דיווחה על התאונה למשרד החוץ בירושלים, שהפעיל מייד את השגרירות בלימה. הפצוע סיפר על ישראלי נוסף שהיה עימו באוטובוס ולאחר שזוהו גופות ההרוגים מהתאונה התברר שחברו נמצא בין ההרוגים.

"הידיעה על התאונה הגיעה אלינו בשבת", סיפר הרב עופר קריפור מבית חב"ד בקוסקו שבפרו. "הידיעות על גורלו של הישראלי לא היו ודאיות, ובהתחלה חשבנו שנצטרך לחפש אותו. מייד הגיעו למקום כ-30 ישראלים המטיילים באזור כדי לסייע בחיפושים. בסופו של דבר התברר שהוא נהרג, ויצאנו להביא את גופתו".

בתאום עם שגרירות ישראל בלימה הבירה, יצאו הרב קרופר ושני אנשי חב"ד נוספים לאזור התאונה וביקרו בבית-הרפואה המקומי גם את הישראלי שנפגע באורח קל.

הפצוע הועבר לטיפול רפואי מתקדם יותר ואילו גופת ההרוג הועברה לבית אבות יהודי מקומי עד שתוטס ארצה. "לצערנו יש הרבה תאונות באזור הזה. תוואי הכביש מאוד מפותל והאזור מאוד גבוה. חשוב להזהיר את כל המטיילים הישראליים, שישמרו על עצמם. לא שווה לחסוך חמישה דולר כשנוסעים עם חברות אוטובוסים לא בטוחות. כדאי לבדוק את רשיונות הנהגים ולברר על דרכי התעבורה מראש", הוסיף הרב קרופור.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
מדוע השליח עם טלית ?
ח' ניסן ה׳תשס״ז
למה צריך לבקר חולה בבית רפואה עם טלית ותפילין ?
2.
תשובה..
ח' ניסן ה׳תשס״ז
כי הוא היה באמצע שחרית..
3.
עופר שנשמע רק בשורות טובות
ח' ניסן ה׳תשס״ז
כמו קנית הבית חב"ד משבוע שעבר
בהצלחה פסח כשר ושמח
אחד מהחברה מהשנה שעברה בפרו
4.
תשובה ל1....
ח' ניסן ה׳תשס״ז
כי הוא הניח לחולה תפילין
ולעוד חולים נוספים [אם ביקר ביכלל..............]
5.
קצת לימוד זכות
ח' ניסן ה׳תשס״ז
השליח יצא במוצאי שבת התפלל שחרית בבית הרפואה אחרי שכל הלילה היה בדרכים ואח"כ המשיך ללימה כשהוא לא ישן במשך יומיים
חג שמח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.