מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשס״ז 23.03.2007

חדש על המדף: 'שערי נישואין'

השבוע הגיע אל מדפי הספרים ספר-יסוד חדש מתורת הרבי – "שערי נישואין – לקט שיחות וביאורים בענייני נישואין" בהוצאת ספריית 'היכל מנחם' בירושלים בראשות הרב יוסף-יצחק הבלין ■ הספר החדש כולל שני חלקים: חלקו הראשון הוא לקט שיחות וביאורים מהרבי, ובו כארבעים שיחות וביאורים, הנחלקים בנושאים אלו: הקידושין, הנישואין, בניין עדי עד, בניין על יסודי התורה, הכנות לחתונה, החופה, ברכות הנישואין, ושמחת החתונה  לדיווח המלא
חדש על המדף: 'שערי נישואין'
שער הספר החדש
השבוע הגיע אל מדפי הספרים ספר-יסוד חדש מתורת הרבי – "שערי נישואין – לקט שיחות וביאורים בענייני נישואין".

"שערי נישואין" יוצא לאור על ידי מכון "היכל מנחם" בירושלים, בראשות הרב יוסף יצחק הבלין, ובו נלקטו לראשונה כל שיחותיו, ביאוריו והתייחסויותיו של הרבי בעניני שידוכין ונישואין והמסתעף.

הספר החדש כולל שני חלקים: חלקו הראשון הוא לקט שיחות וביאורים מהרבי, ובו כארבעים שיחות וביאורים, הנחלקים בנושאים אלו: הקידושין, הנישואין, בניין עדי עד, בניין על יסודי התורה, הכנות לחתונה, החופה, ברכות הנישואין, ושמחת החתונה.

חלקו השני של הספר הוא "אוצר מנהגי נישואין", בו מובאים הנהגותיהם והוראותיהם של רבותינו נשיאינו לדורותיהם בקשר למנהגי החתונה וההכנות אליה, בתבנית הספר "אוצר מנהגים והוראות" שיצא לאור על ידי היכל מנחם בעבר.

בחלק זה, שנעשתה בו עבודת ליקוט ועריכה חסרת תקדים, מובאים מאות הוראות שונות מהרבי בעניינים אלו, החל מקביעת זמן החתונה, מקום החתונה, נישואי ב' בנים בשבוע אחד, הוצאות החתונה, נתינת מתנות לחתן ולכלה, ההזמנה לחתונה, הכנות לחתונה, הכנות רוחניות, הימים שלפני החתונה, הנהגות יום החופה, קבלת פנים, עריכת התנאים, כתיבת הכתובה, מנהגי החופה, שושבינים, סדר ההליכה לחופה, טבעת הקידושין, חדר ייחוד, סעודת הנישואין, הצניעות בחגיגת הנישואין, שבעת ימי המשתה, ועוד שלל הוראות המקיפות וסובבות את תקופת החתונה.

בסוף הספר החדש מובאים גם מאמרי החתונה "לכה דודי" לכ"ק אדמו"ר הריי"צ ולכ"ק אדמו"ר נשיא דורינו, הנהוגים לאומרם בחתונה.

עבודה כבירה זו של עריכת הספר החדש, נעשתה על ידי עורך הספר הרב יהודה כהן, מעורכי סדרת הספרים "ביאורי החומש" על חמשה חומשי תורה.

הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר "היכל מנחם" והעורך הראשי של "שערי נישואין", אומר כי הספר החדש בא לענות על צורך מרכזי שהלך וגבר אצל אנ"ש והתמימים לספר שירכז את מכלול שיחות והוראות הרבי בנושא חשוב זה. "התגובות שכבר נתקבלו הן נלהבות ביותר, ואין לי ספק שהספר יהיה ספר יסוד אצל כל חתן וכלה, ואצל כל משפחה שבאו בקשרי נישואין, שספר זה ידריך וילווה אותם בכל צעד מההכנות הגשמיות והרוחניות ליום החשוב בחייהם, בהתאם להוראות.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
למה החליפו כריכה?
ה' ניסן ה׳תשס״ז
למה לא השאירו את סוג הכריכה הקודמת שיתאים לשאר הסט?
2.
עוד ספר לגמ"ח ב-770
ו' ניסן ה׳תשס״ז
כעת שיצא ספר זה הוא יעזור לחתנים ב-770 להתכונן כראוי לחתונה ישר כח להוגי הרעיון המיוחד
3.
ל1
ח' ניסן ה׳תשס״ז
מה הבעי? לכאורק זו יותר יפה? אוי, אבל זה לא יתאים להסט שלך?
נו, תגיד לי האם הספרים שלך סדורים על המדף לפי הצבע?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.