מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשס״ז 23.03.2007

הגבירים מאוקראינה לעזרת אנ"ש בצפת

מבצע מיוחד של "קמחא דפסחא" לטובת קהילת חב"ד בצפת נערך השנה בהשתדלותו הנמרצת של בבה של העיר ז'פרוז'ה השליח הרב נחום ערנטרוי שרתם את ידידיו ישראל דבורעצקי וארתור אבדינוב לעזרת קהילת חב"ד בצפת. הנהלות המוסדות ערכו רשימות של קרוב לשש מאות תלמידים, מכמאתיים ועשרים משפחות, והנהלת 'כולל חב"ד' בראשות הרב שלום דוכמן הזמינה שבע מאות קילו מצות מהודרות, אשר נאפו במאפיית המצות בכפר חב"ד  לסיפור המלא
הגבירים מאוקראינה לעזרת אנ
"מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה". ואכן 'כולל חב"ד' בצפת, בראשות מנהל 'כולל חב"ד' העולמי, הרב שלום דוכמאן, אינו מחמיץ אף מצווה, במיוחד כשמדובר במצה. "אין גבול, כנראה, ליצירתיות של חברי הנהלת ה'כולל', הרב יוסף יצחק חיטריק והרב יורם מעודה שיחי'", אומר לנו בהתפעלות אחד מחברי הקהילה. "בכל פעם הם מפתיעים אותנו ביוזמה חדשה לרווחת הציבור".

דברים אלו נאמרים על רקע מבצע מיוחד, שהתגבש תוך שבועיים, בהשתדלותו הנמרצת של השליח הרב נחום ערנטרוי רבה של העיירה זאפורוז'ע באוקראינה. במסגרת מבצע זה, נרתם הנגיד ר' ישראל דבורעצקי יחד עם שותפו מר ארתור אבדינוב לעזרת קהילת חב"ד בעיה"ק צפת. "אנחנו רוצים, שכל ילד בקהילה יזכה לאכול מצות מהודרות, ללא כל מונע ומעכב", אמרו.

המיומנות הארגונית המאפיינת את 'כולל חב"ד' בצפת, אפשרה להם להעמיד את המבצע הזה על רגליו, למרות הזמן הקצר שעמד לרשותם.

הנהלת ה'כולל' באה בדברים עם מנהלי מוסדות החינוך בעיר, והם, כמובן, שמחו מאוד על האפשרות המיוחדת לבוא לעזרת תלמידיהם בעניין כה חשוב - מצוות מצה בפסח. "כשאנו חושבים", אומרים בהנהלת ה'כולל', "על ההשקעה ומסירות הנפש של רבותינו ושלוחיהם כדי לספק מצה לכל אחד, כשאנו זוכרים את דאגתו של ר' לוי"צ, אביו של הרבי, להעביר מצות לכל החיילים היהודים, אנו מודים לקב"ה על ההזדמנות הנפלאה שהקרה לפנינו".

"בימים טרופים אלה", אומרת מנהלת ביה"ס היסודי לבנות, "כשאצל משפחות רבות הנטל הכלכלי כל כך כבד, במיוחד בערבי חגים, יש ערך עצום לכל קילו מצות שהוענק חינם לתלמידות". "שלא לדבר", היא מוסיפה, "על תלמידות שלולא תרומה זו היו נאלצות להסתפק במצות לא כל כך מהודרות..."

היערכות לוגיסטית טובה, אפשרה למבצע ל'זרום', והוא התנהל בצורה יעילה. הנהלות המוסדות ערכו רשימות של קרוב לשש מאות תלמידים, מכמאתיים ועשרים משפחות, והנהלת ה'כולל' הזמינה שבע מאות קילו מצות מהודרות, אשר נאפו במאפיית המצות בכפר חב"ד.

גם אם החלוקה נעשתה באמצעות בתי הספר מסיבות ארגוניות-טכניות, המנהלים רואים בזה ברכה מיוחדת גם מבחינה חינוכית: "בשבועיים האחרונים עוסקים התלמידים בלימוד ענייני הפסח. הם שומעים על המצות, על הידורי המצה השמורה, על סגולותי'ה כמיכלא דמהימנותא וכמיכלא דאסוותא. כעת, הם הביאו זאת לידי ביטוי מעשי - הם חזרו הביתה עם חבילת המצות האישית שלהם, ולזה, כידוע, יש ערך חינוכי רב". "בכלל", מציין אחד המנהלים, "'כולל חב"ד' בצפת ידוע ברגישותו לצרכיהם של ילדים, ופעולות שונות נעשו מטעמו למענם".

במהלך הכנת הכתבה, מתקשר הרב יורם מעודה, ומתקשה להסתיר את התרגשותו, למראה תלמידים רבים, השבים לביתם ו"משארותם צרורות בידם". אנו מנסים לחלץ מפיו עוד מספר מלים, אך אין הזמן גרמא - הוא ממהר להשלים עוד מספר פרוייקטים, בראשם מבצע ה"קמחא דפסחא" הגדול, שהפך כבר למסורת בעיר. פרוייקט נוסף, הוא פרוייקט אשר נולד בזכות מבצע זה. כאשר שמע אחד מתומכי ה'כולל' על מבצע המצה, התלהב והודיע על תרומה שתאפשר לשבע מאות ילדים לנעול נעליים חדשות לכבוד החג.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אבא...
ד' ניסן ה׳תשס״ז
יש טעות קטנה....
2.
יפה
ה' ניסן ה׳תשס״ז
צפתי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.