מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשס״ז 23.03.2007

1,286,917 דולר נאסף מ"ידידי חב"ד באנגליה"

שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן חשף כי במהלך מלחמת לבנון השנייה דיפלומטים ממדינות ערב פנו אליו וביקשו ממנו להעביר מסר מפתיע לממשלתו: "תשיגו אותם, תסיימו את העבודה" ■ לדבריו, בפני ידידי חב"ד בלונדון, מדינות ערב מבינות שהסכנה האמיתית אינה ישראל אלא איראן והתרבות הרדיקליזם האיסלאמית. "מעולם לא היינו צריכים את הליובאוויטשר'ס יותר מהיום, בעולמינו המסוכן" ■ מיליון, מאתיים שמונים ושישה אלף דולר נאספו באירוע שנערך באולם העתיק "גילדהאל" בהשתתפות 500 תומכים ונכבדים שהתקבלו בחמימות על-ידי השליח הרב פייביש וואגל  לדיווח המלא ותמונות
1,286,917 דולר נאסף מ
השגריר גילרמן בדוכן הנואמים באירוע בלונדון * צילומים: מייקל שוגר

500 תומכים ונכבדים השתתפו ב'דינר' שנערך באחרונה עבור הארגון "ידידי ליובאוויטש באנגליה" באולם "גילדהאל" העתיק והמפואר במרכז לונדון.

כותרת הערב הייתה "מבטיחים את העתיד", מוטו שנשקף בעלון מיוחד שיצא לאור לרגל האירוע וכן בסרטון וידיאו שהוקרן למשתתפים.

בין הנואמים היו הרב פייביש וואגל, השליח הוותיק העומד בראש הארגון; ג'ק לונזר, תומך וותיק של ליובאוויטש בנאגליה שהאירוע נערך לכבודו; קית' ולורן ברסלאור, מארחי הערב אלן לי ודניאל פלץ שהנחו במשותף.

ל-COL נמסר כי האירוע גייס 655 אלף פאונד עבור פעולות מרכזיות באנגליה והאירוע כונה על-ידי המשתתפים "הכי מוצלח שהיה".

"חייבים את ליובאוויטש"

נואם האורח היה שגריר ישראל באו"ם דניאל גילרמן שהגיע עם רעייתו. במילים חמות הוא שיבח את שלוחי חב"ד ואמר כי הוא "מודע ומאוד מכבד ומעריך העבודה הנפלאה שחב"ד עושה במדינה הזו (אנגליה). עשרים המרכזים האלה, לא רק בתי-כנסת אלא מרכזים לאנשים צעירים, כמו 'מועדון גאון' שנפתח מול בנק לאומי" בלונדון.

גילרמן הוסיף לתומכים כי "מעולם לא היינו צריכים את הרוח שהליובאוויטשר'ס מביאים יותר מהיום, כי אנו חיים בעולם מאוד מסוכן. אומרים: אם אתה רוצה לגעת בעבר - תיגע באבן, לגעת בהווה - תיגע בפרח, לגעת בעתיד - תיגע בילד. אתם, הליובאוויטשר'ס, נוגעים בילדים וזה יבטיח שישראל תשרוד".

כנציג הישראלי במוסד הבינלאומי בו ביקורת על ישראל נשמעת בתדירות קבועה כמעט, גילרמן סיפר כי המהלך מלחמת לבנון השנייה הוא זכה להערות מפתיעות מאישים עויינים.

"אתם לא יכולים לתאר איך שגרירים ושרי מדינות ערב ואיסלאם, שאין להם קשרים דיפלומטיים עם ישראל, ניגשו אלי במהלך המלחמה ואמרו לי 'תשיגו אותם, תסיימו את העבודה'.

"הם מבחינים היום, יותר מכל אחד אחר, שהסכנה האמיתית למדינות המתונות היא לא ישראל אלא איראן. לא הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אלא התרבות הקיצוניות המוסלמית. וזהו באמת הבעיה הכי מרכזית בדורינו", גילרמן אמר.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
לונדון...
ד' ניסן ה׳תשס״ז
לונדון כמו לונדון
תמיד מנופחים בכסף...
2.
איפה השליח הראשי ?
ד' ניסן ה׳תשס״ז
הרב סודק לא מופיע בתמונות
4.
תגובה ל- 2
ד' ניסן ה׳תשס״ז
מהיכן לקחת שסודאק הוא שליח הראשי? כמדומני שלפני קצת זמן היה כאן כתבה על שליח הראשי במדינה שמדובר על הראשון שהגיע לשם...
עם כל הכבוד להרב סודאק שעשה ועושה רבות, לא קיבל אף פעם מהרבי את התואר שליח הראשי, וכן הרבי שלח שלוחים נוספים ובלי ליידע אותו, כמו השליח שמכהן כראש ישיבה במנצסתר, וכן הרב הערץ מהישיבה בלונדון לא היה מעולם תחת הרב סודאק.
5.
לידיעתכם . . . גם אם אתם לא אוהבים את זה...
ד' ניסן ה׳תשס״ז

העובדה שהרבי שלח "ראש ישיבה" בלי ידיעתו - גם אם זה אכן אמת אינו מכחיש היותו שליח ראשי.

הרב סודאק הוא השליח ראשי למדינת אנגלי וכך ישאר עד ביאת משיח צדקינו בב"א ממש.
6.
תגובה ל- 6
ה' ניסן ה׳תשס״ז
קל מאוד לומר "זה עובדה", אולי תביא מקור לדבריך?

אני כבר לגמרי מתוסכל, פעם עומדים על זה שהשליח הראשון זה השליח הראשי, במקום אחר מביאים ראיה מזה שיש לו את הגבירים הוא השליח הראשי, במקום אחר השליח הראשי זה מישהו חדש שלא שמעו עליו לפנ"כ, אולי פעם אחת ולתמיד תביא איזה מכתב מהרבי או הוראה מפורשת על הגדרה של שליח ראשי במדינה.

אינני רוצה להיכנס כאן בפרטי פרטים לכל מדינה איך ובאיזה מצב מוגדר השליח הראשי, כי בפרט בימים אלו שהאסונות מרמזים לנו על היפך המחלוקת לכן אני מציע להיכנס אך ורק לצד החיובי, ובאם מישהו רוצה להכתיר מישהו כשליח ראשי או בעה"ב על מדינה אין לנו אלו דברי בן עמרם, שאצל כל אחד מאיתנו זה אך ורק המשלח ולא אחר, לכן אנא לשלוף את המכתב כאמור לעיל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.