מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשס״ד 26.12.2003

הארוע שחשף את כמות יהודי ג'ורג' טאון

ארוע בסדר גודל כזה, מסתבר, לא היה מעולם לקהילת יהודי שכונת ג'ורג'-טאון שבברוקלין. האולם רחב הידים שהוכן מבעוד מועד לקבל קהל רב לא הספיק ובעוד שמאות מתושבי האיזור ישבו ממול לשולחנות וסעדו את ליבם במסיבת חנוכה חלבית ששולבה בסעודת מלוה מלכה חגיגית – עשרות רבות נאלצו להצטופף וחלקם אף חגגו בעמידה. תוכנית מיוחדת ומרתקת התקיימה למאות הילדים שהגיעו עם הוריהם. לצד אישי ציבור ועסקנים השתתפו בארוע חברי צא"ח המרכזית, הרב חיים-מאיר ליברמן, הרב מענדל שם-טוב , הרב שלמה פרידמן והרב משה-פסח גולדמן, כשאת הארוע המוצלח הנחה הרב יוסף-ברוך פרידמן מנהל הוצאת הספרים קה"ת. הארוע נפתח בהדלקת חנוכיה גדולת מימדים שהוצבה בפתח בית הכנסת ע"י השליח ומנהל בית חב"ד בשכונה, הרב אברהם-ישעיה הולצברג שהודיע לקול תשואות מאות המשתתפים על הקמתו בקרוב של בניין חדש ומפואר שירכז את פעילות קהילת יהודי ג'ורג'-טאון.
הארוע שחשף את כמות יהודי ג'ורג' טאון
קהל המאות במסיבת חנוכה בג'ורג' טאון * צילום: אשר ליצמן
במוצאי שבת האחרון נר ב' דחנוכה נחגגה ברוב פאר והדר מסיבת חנוכה יחד עם סעודת מלוה מלכה חגיגית חלבית, עבור תושבי ג'ורג' טאן שבברוקלין, ארוע שאורגן ע"י בית חב"ד בשכונה בראשות השליח המקומי הרב אברהם הולצברג ורעיתו. קהל רב של מאות הורים וילדיהם השתתפו במסיבה מפוארת זו, כשרבים מציינים שזו הפעם הראשונה שהם נפגשים עם קהל יהודי כה גדול מאזור ג'ורג' טאון. הארוע נפתח בהדלקת החנוכיה הגדולה הנמצאת ממול לבית הכנסת ועל רחובה הראשי של השכונה, ע"י מר שמואל ציקלר נשיא בית הכנסת, סגנו - מר שלמה פרקש ומר אבי אשבר מעסקני האזור. ראשון הנאומים היה הרב מענדל שם-טוב שדיבר בשם צעירי חב"ד. בנאומו לא הסתיר את התפעלתו מהקהל הגדול שהשתתף ואיחל לשליח הרב הולצברג הצלחה וביקש מהקהל לעמוד לימינו ולעזור לו בכך להחיות את האזור. לאחריו דיבר נשיא בית הכנסת מר שמואל ציקלר, על גודל הנס של חנוכה וקישר זאת עם זמננו. בסיום דבריו הודה מר ציקלר לרב הולצברג על מסירותו הרבה למען תושבי ג'ורג' טאון. השליח הרב הולצברג דיבר על הלימוד מנס חנוכה לאזור ג'ורג' טאן, "ידוע שעיקר המלחמה של היונים בעם ישראל היתה, שקיום תורה ומצות לא יהיה אודות לצווי ה', וכן לימוד התורה לא תהיה להיותו תורת ה' אלא הלימוד יהיה בתור חכמה שזה כחכמת כל הגוים, וקיום המצות כי כך צריך להתנהג ע"פ שכל וכו'. והוראה מימי חנוכה לאזורנו שבעז"ה בקרוב נקים בית שכל מטרתו תהי ללמוד דוקא להיותו תורת ה' וקיום מצות השם" עם דבריו אלו זכה למחיאות כפים סוערות. לילדים, הוכנה תוכנית מיוחדת ומרתקת כשבמהלכה הופיע להטוטן עם מיטב פעלוליו ובסיום חולקו לכל הילדים דמי חנוכה דולר, ספר מסיפורי צדיקים מ"מחנים" באנגלית ומטבעות מיוחדת עשוי שקולד לרגל חג חנוכה. במשך הערב ניגשו רבים מהמשתתפים לרב הולצברג ואיחלו לו ולמשפחתו הצלחה בבואו לגור באזור בשבועות הקרובות והבטיחו את עזרתם.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כל הכבוד
א' טבת ה׳תשס״ד
מעניין שעד היום לא פעלו במקום

הגיע הזמן וכל הכבוד לרב הולצברג
2.
יחי אברמי!
ג' טבת ה׳תשס״ד
אברמי! עלה והצלח, ותנצח את כל המניעות ועיכובים!

ידיד מרחוק
3.
אברמי התותח,
ג' טבת ה׳תשס״ד
עלה וצללח והצלחה גדולה בגו"ר.והשם והרבי היו עמך בכל אשר תלך.(לא נשכח את ההנסת אורחים הגדולה שלך,ובזכות זה כל הברכות ייחולו על ראשך).
יוסי כהן ירושלים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.