מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשס״ז 21.03.2007

לראשונה: סדר פסח מרכזי בטורקמניסטן

"לראשונה יערך סדר פסח מרכזי בטורקמניסטן. זאת לאחר השתדלותו הרבה של רבה הראשי של קרגיסטן הרב אריה רייכמן אשר דאג לכל מוצרי הפסח במקום מגוריו ובנוסף דאג שיגיעו מוצרים כשרים לפסח גם לאשחבד שבטורקמניסטן", כך מדווח עיתון 'הצופה'. לרב יצטרפו שני בחורים מישיבת חב"ד אשר יעזרו בכל הפעילויות המיוחדות בפסח. סדר פסח בטורקמינסטן יהיה אחד מ- 500 סדרים מרכזיים שייערכו בכל מדינות חבר העמים ובכלל זה באזרביג'ן, ליטא, לטביה, אוזבקיסטן, קזחסטן, רוסיה , ארמניה בלרוסיה, גרוזיה, אוקראינה ובעוד עשרות מקומות  לסיפור המלא
לראשונה: סדר פסח מרכזי בטורקמניסטן
לראשונה: סדר פסח מרכזי בטורקמניסטן

טולי פיקרש / 'הצופה'

לראשונה יערך סדר פסח מרכזי בטורקמניסטן. זאת לאחר השתדלותו הרבה של רבה הראשי של קרגיסטן הרב אריה רייכמן אשר דאג לכל מוצרי הפסח במקום מגוריו ובנוסף דאג שיגיעו מוצרים כשרים לפסח גם לאשחבד שבטורקמניסטן. לרב יצטרפו שני בחורים מישיבת חב"ד אשר יעזרו בכל הפעילויות המיוחדות בפסח. סדר פסח בטורקמינסטן יהיה אחד מ- 500 סדרים מרכזיים שייערכו בכל מדינות חבר העמים ובכלל זה באזרביג'ן, ליטא, לטביה, אוזבקיסטן, קזחסטן, רוסיה , ארמניה בלרוסיה, גרוזיה, אוקראינה ובעוד עשרות מקומות.

הסדר המרכזי יערך בקהילה היהודיות במוסקבה, שם נערכים לקליטת 3,000 משתתפים. מבצע שינוע המזון בכמויות הענק, עבר בהצלחה ומאות טונות של מצות, אוכל ושאר מוצרי הפסח הגיעו ליעדם. במוסקבה הדבר כבר הפך למסורת, ויהודים רבים, בניהם תיירים ואורחים רבים מרחבי העולם, באים לתפילות ולעריכת הסדר בבניין "מרינה רושצ'ה", כאשר שלושת אלפי היהודים הבאים לסדר, מסודרים בקבוצות. כך ייסבו יחד בקבוצות שונות רופאים יהודים, עורכי דין, סופרים, עיתונאים, דוברי עברית, דוברי אנגלית, צרפתית, גם באידיש ייערך סדר מיוחד. מסע פרסום נרחב בכל רחבי רוסיה על גבי שלטי חוצות מודיע ליהודים היכן ניתן להשיג מצה. הלוגיסטיקה וההכנות רבות, וכבר לפני חודשיים החלו ההכנות הרבות, בכדי להתאים לכל משתתף את הסדר המתאים והנוח לו.

הסדרים מנוהלים בידי אברכים המגיעים במיוחד לעזור לרבני המקום. נסיעת האברכים התאפשרה על ידי המרכז לענייני חינוך וקרן משפחת רוהר מארה"ב. רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר המפקח באופן אישי על כל המבצע האדיר, לא מסתפק בכל זה ודואג גם לחלוקת קמחא דפיסחא לתושבים נזקקים בקרב הקהילות היהודיות, לסיוע ברכישת מוצרים וחלוקתם במחיר הקרן, הגעלת כלים, ליבון כלים וטבילת כלים. נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה וחבר העמים איש העסקים לב לבייב אמר כי אנשיו עושים הכל, כדי להגיע לכל נקודה בה יש יהודים, "לקחנו על עצמנו משימה שכל יהודי באשר הוא וגם זה שידו אינה משגת יוכל לחגוג סדר כהלכתו ולהרגיש בן לעם הנבחר".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מבין
ב' ניסן ה׳תשס״ז
כמדומני זו הפעם הראשונה שבטורקמניסטן יש מהשהו יהודי .
מה - הנשיא שלהם מת אז כבר מותר?
אבל בכלל טוקרמנסטו לא גובלת עם קרגיסטן כמדומני

כמה יהודים בטורקמנסטן????.
2.
הרב אריה רכיימן
ב' ניסן ה׳תשס״ז
בה
להרב אריה ריכמן עלה והצלח כל הכבוד אנחנו גאיהם בך ובמעשה ידיך ואין ספק שזה עושה נחת רוח גם לרבי בברכת פשח כשר ושמח מחברך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.