מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תשס״ז 18.03.2007

"באוהל אני מרגיש רוגע ושלווה"

במוסף "ידיעות אמריקה" המצורף ל"ידיעות אחרונות" בארה"ב, הובא סיפורו של אריק כהן מקווינס שנעלם באחרונה ■ בכתבה, מרואיינים הוריו וקרוביו שסיפרו בין-היתר כי נהג לבקר בבית-חב"ד בקווינס בהנהלת הרב שרגא זלמנוב ■ לבקשת העיתון, סיפר הרב זלמנוב על ביקורו של הצעיר בפעם האחרונה בבית-חב"ד: "הוא הגיע עם פנים מוכות, היה עצבני" ■ ואביו סיפר, כי היו לילות בהם ביקש ממנו להתלוות אליו לקבר של הרבי מליובאוויטש. הוא הסביר לו שהוא מרגיש שם רוגע ושלווה לסיפור המלא
הודעת ההיעדרות על רקע ה'אוהל' • צילום: COL ניו-יורק ומאיר דהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

במוסף "ידיעות אמריקה" המצורף מידי שבוע ל"ידיעות אחרונות" בארצות-הברית, הובא סיפור מוזר מעט, על אריק כהן, תושב קווינס בן 26. "אל סיפור היעלמותו", כותב העיתון בפתח הכתבה, "התוודענו בעקבות פנייתה של אימו, איריס הראל, שאחרי שלושה חודשים בהם לא קיבלה אות חיים מבנה, שנעלם במוצ"ש, יום לפני כניסה השנה החדשה, קיוותה שאולי תצליח להגיע אליו דרך העיתון. אולי, במקרה, יראה אריק באשר הוא, את הכתבה ולבו יתרכך, אולי יכמר לבם של מי שהיא חוששת שמחזיקים בו והם יאפשרו לו לחזור הביתה".

העיתון מתאר את דרכו של אריק. "אריק כהן מצטייר כצעיר נאה, רגיש ורוחני שחיפש נואשות בית חם ומשפחה תומכת. בחודשים האחרונים לפני היעלמו נהג אריק לבקר בבתי-הכנסת השונים שבשכונה ולעשות קידוש בשבת.

החודש האחרון

באותה תקופה הוא היה מתארח לארוחות שבת בבתי חברים, אחד מהם הוא אלכס הדר, שאמא שלו, אתי, הכירה את אריק עוד כשהיה ילד ונהג לארח אותו בארוחות השבת. "היו לו עיניים עצובות", מספרת אתי, "היו לו המון משקעים והוא לא מצא את עצמו באף פינה. הוא הלך לאיבוד. חודש לפני שנעלם הוא התנהג בצורה מאוד לא אופיינית. הוא תמיד מאוד כיבד אותי. הוא עדין נפש, אחד שלא יפגע בזבוז.

"הדת נתנה לו חיזוק, נראה היה שהוא מוצא את עצמו שם, אבל שוב התבלבל. בשולחן שבת אצלנו הוא היה יושב ומרצה, דיבר דברים חכמים מהתורה השילו של הכדורים שלקח והדת עשה לו טוב, ראיתי אור בעיניים שלו. אבל בחודש האחרון הוא התנהג באופן מוזר.

"הוא דפק לי בדלת ביום חמישי וחיפש את אלעד. הוא נראה נסער ואמר, 'כן, אני משוגע, אני לא נורמלי'. הבן שלי סיפר פרטים על תנועותיו של בנה. איש לא ידע להגיד לה מה קרה עם אריק. על-פי החקירה שניהלה והתחקיר של 'ידיעות אמריקה' התבררו הפרטים הבאים:

הביקור האחרון בבית-חב"ד

"מיד שעזב את את הדירה הלך אריק לבית-חב"ד בקווינס, אותו מנהל הרב שרגא זלמנוב, שם נהג אריק לבקר בשבתות ובילה שם עד שעת לילה מאוחרת. הרב שרגא זוכר שאריק הגיע חבול לבית-הכנסת. "הוא הגיע עם פנים מוכות, היה עצבני. עשרות אנשים באים לארוחת שבת וכבר היינו באמצע הארוחה.

"הוא נכנס, עשה קידוש, אכל ואחר-כך עלה לקומה השנייה, שבה יש מיטות לאלה שלא רוצים לחלל שבת. הוא הלך לישון וקם בשתים לפנות בוקר. כבר לא הייתי, אבל הבנתי שהוא השתולל. צריך להתפלל שהוא בריא ושלם".

"ידיעות אמריקה" מביא גם את עדות האב: היו לילות בהם ביקש ממנו אריק להתלוות אליו לקבר של הרבי מליובאוויטש, הוא לו שהוא מרגיש שם רוגע ושלווה. יותר מפעם אחת דרש ממנו אריק להניח תפילין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.