מערכת COL
|
יום כ"ז אדר ה׳תשס״ז
17.03.2007
כשהרבי ביקש לדעת עד היכן הגיעה המחלוקת
בהתוועדות שנערכה לפני מספר שבועות בכפר-חב"ד סיפר הרב מנחם-מענדל גרונר משלוחי הרבי לארה"ק ומראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת: "בתחילת שנות הנ', ישב אחד מעסקני חב"ד בארה"ק 'שבעה'. באחד הימים קיבלתי שיחת טלפון מאבי - מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר ובפיו שאלה: "האם היריב הגדול שלו בעיר, עסקן חב"די נוסף, ערך ביקור תנחומין אצל יריבו היושב 'שבעה'". שאלתי את אבי: "ממי מגיעה השאלה", אך אבי סירב לומר. לאחר ג' תמוז שאלתי אותו לפרטי המעשה והוא ענה לי: "הרבי רצה לדעת עד היכן הגיעה המחלוקת"...
(אילוסטרציה - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
לצערנו יש לנו הרבה מה לשפר בתחום
כ"ז אדר ה׳תשס״ז
כעסקן שעם כל הצניעות מעורה במה שקורה בליובאוויטש צר לי לומר שישנם כיום תחומים בהפצת המעיינות ובחינוך החבד"י שלא מתקדמים אך ורק בשל מחלוקת או כבוד מדומה.
3.
הרחמן יצילנו ממנה
כ"ז אדר ה׳תשס״ז
רבנו הזקן עורר את אנ"ש להיות באהבה ואחדות
וכתב להיזהר ממחלוקת לשם שמים
שמביאה צרות ותלאות:
לידידי מו משה נ"י.
שאלתי ובקשתי לעורר רוח טהרה בלבו הטהור
להעביר על מדותיו, כמארז"ל כל המעביר על וכו
ולהיות מן הנעלבים ולבקש מחילה ברבים מהנגיד
מו מאיר נ"י קודם יה"כ הבע"ל.
ולעשות זאת למעני ולמען השלום,
כי אין שלום יוצא מתוך מריבה ח"ו
ובפרט ממחלוקת לשם שמים,
אשר רוב הצרות והתלאות הן ממחלוקת
לשם שמים, הרחמן יצילנו ממנה.
ומגודל בטחוני שדברי אלה המעוטים יחזיקו המרובים,
ויהיו לרצון אמרי פי ולא ישליכם אחרי גיוו ח"ו,
קצרתי ואומר שלום שלום מאדה"ש כנפש תדרשנו.
ד"ש וטובתו מלונ"ח
שניאור זלמן
ראה אגרות קודש אדמו"ר הזקן אגרת ל"ב
* נא לפרסם *
4.
נו, אז למה כ"כ קשה
כ"ח אדר ה׳תשס״ז
להבין למה יש כ"כ הרבה אסונות אצלנו.
5.
התחלתי להבין קצת...
כ"ח אדר ה׳תשס״ז
מאז ילדותי לא הצלחתי להבין איך יכלו תלמידי רבי עקיבא שלא לנהוג כבוד איש בחברו.
אך אחרי ג תמוז התחלתי ר"ל להבין כאשר קמה ההסתדרות החדשה בראשות האדמו"ר מבת ים והאדמו"ר מצפת (יחד עם אחיינו של מי הקריב את עם ישראל כדי להציל את בניו ממשפט) החליטו שלא די להם להיות זנב לאריות, הם רוצים להיות ראש לשועלים ואז הם חברו יחד ליהודי שהיה בשליחות בברזיל אך משום מה עזב ונטש את שליחותו והוא מוציא כל שבוע את התיסכול שלו עלינו בעיתונו "בית משיח" (שחוץ מהשם של העיתון אין לו שום קשר לביאת המשיח ונהפוך הוא כל עינינו הוא להרחיק את ביאת המשיח) כפי הבדיחה הידועה על אחד שחלם כל חייו להיות טייס ואף הגיע לקורס טיס ונפל באמצע הקורס, נו שאלו אותו לאן אתה רוצה שנפנה אותך, אמר להם אני רוצה רק ל-נ.מ., שאלו אותו למה אתה מתעקש על כך?, ענה להם אם אני לא טס אז אף אחד לא יטוס...
כך עוללו לנו אותם בני בליעל המכנים עצמם משיסטיים, אבל הם האנטי משיחיסטיים הכי גדולים...
והיות וההלכה היא כרבי יהושע שבניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל ובמילא משיח יבוא בכל מצב גם אם חלילה לא יעשו תשובה ובפרט כפי שהרבי היה נוהג לצטט את הרמב"ם שכבר הבטיחה תורה שסוף כל ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומייד הם נגאלים (ותסלחו לי אם לא ציטטתי מילה במילה)
חודש טוב ובש"ט
שליח שסובל ורואה את הנזקים שאותם בני בליעל גורמים לליובאוויטש בכלל ולקהילתו בפרט
אך אחרי ג תמוז התחלתי ר"ל להבין כאשר קמה ההסתדרות החדשה בראשות האדמו"ר מבת ים והאדמו"ר מצפת (יחד עם אחיינו של מי הקריב את עם ישראל כדי להציל את בניו ממשפט) החליטו שלא די להם להיות זנב לאריות, הם רוצים להיות ראש לשועלים ואז הם חברו יחד ליהודי שהיה בשליחות בברזיל אך משום מה עזב ונטש את שליחותו והוא מוציא כל שבוע את התיסכול שלו עלינו בעיתונו "בית משיח" (שחוץ מהשם של העיתון אין לו שום קשר לביאת המשיח ונהפוך הוא כל עינינו הוא להרחיק את ביאת המשיח) כפי הבדיחה הידועה על אחד שחלם כל חייו להיות טייס ואף הגיע לקורס טיס ונפל באמצע הקורס, נו שאלו אותו לאן אתה רוצה שנפנה אותך, אמר להם אני רוצה רק ל-נ.מ., שאלו אותו למה אתה מתעקש על כך?, ענה להם אם אני לא טס אז אף אחד לא יטוס...
כך עוללו לנו אותם בני בליעל המכנים עצמם משיסטיים, אבל הם האנטי משיחיסטיים הכי גדולים...
והיות וההלכה היא כרבי יהושע שבניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל ובמילא משיח יבוא בכל מצב גם אם חלילה לא יעשו תשובה ובפרט כפי שהרבי היה נוהג לצטט את הרמב"ם שכבר הבטיחה תורה שסוף כל ישראל לעשות תשובה בסוף גלותן ומייד הם נגאלים (ותסלחו לי אם לא ציטטתי מילה במילה)
חודש טוב ובש"ט
שליח שסובל ורואה את הנזקים שאותם בני בליעל גורמים לליובאוויטש בכלל ולקהילתו בפרט