מערכת COL | יום כ"ז אדר ה׳תשס״ז 17.03.2007

13 שנה לירי גשר ברוקלין: המשך דיווחי הוידאו

מערכת COL בניו-יורק מגישה חלק נוסף של דיווחי הוידאו מאירוע הירי בגשר ברוקלין לפני 13 שנה ■ והפעם: הדיווח הראשוני במהדורה המרכזית של ערוץ 2, ראיון וידאו עם אחד מיושבי הרכב והמשך דיווחי הוידאו מערוצי הטלוויזיה בארצות-הברית ■ הקטעים החדשים והמרתקים מצטרפים לקטעי הוידאו הקודמים שפורסמו ב-COL בשבוע שעבר ולתמונות שחוקרי המשטרה צילמו מהזירה והרשיעו את המחבל בבית-המשפט ■ גם הפעם מערכת COL השתדלה לערוך את הקטעים שחלקם איבדו את איכותם במהלך השנים ולשפר את איכות הצפייה  לסיפור המלא ולצפייה בקטעי הוידאו • מיוחד: הדיווחים בתקשורת על הירי בגשר / וידאולראשונה: תמונות החקירה של 'ירי גשר ברוקלין' תמונות
13 שנה לירי גשר ברוקלין: המשך דיווחי הוידאו
עריכת וידאו: מנדי לואיס, COL • עיבוד מחשב: ליאורה בן משי, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

בתחילת השבוע שעבר פרסם COL לראשונה את התמונות שחוקרי המשטרה צילמו מזירת 'ירי גשר ברוקלין' והרשיעו את המחבל בבית-המשפט לפני 13 שנה.

התובע הכללי של ניו-יורק השתמש בתמונות אלו לשפוט את המחבל הלבנוני ראשיד באז ימ"ש, אולם בולשת ה-FBI לא מיהרה לתייג את האירוע כמעשה טרור.רכב הוואן הלבן נראה מחורר בתמונות שנמסרו ל-COL.

התמונות הבלעדיות עוררו הדים בקרב חסידי חב"ד ברחבי הארץ והעולם, ובפרט אצל אותם אלה שלמדו באותה תקופה בבית-חיינו - 770. "היינו בקיאים בפרט האירוע, אבל מעולם לא ראינו את תמונות הרכב מבפנים ואת הנס הגדול עם הכדור בקדמת הוון, כפי שפרסמתם", אמר אברך מכפר-חב"ד שלמד באותו שנה ב-770, במסגרת שנת ה'קבוצה'.

לתמונות, צורף תמצות סיפור הירי וראיון שנערך עם נהג הרכב, ר' שלום וילהלם המתגורר כיום בשכונת קראון-הייטס. ר' שלום שחזר לבקשת COL את פרטי האירוע. "אני תמיד מתקשה לדבר על זה, זה לא קל", הוא אמר במהלך הראיון.

יממה לאחר-מכן, פרסם COL ארבעה קטעי וידאו ממספר עצורי טלוויזיה בארצות-הברית שתיעדו את כל האירוע: מרגע היוודע דבר הירי בגשר, התפילות בבית-הרפואה שם שהו הפצועים, ראיונות עם אנשי הביטחון, עדי-הראיה ואישים פוליטיים ועד למסיבת העיתונאים בקראון-הייטס בה השתתפו ראשי הממשל ובראשם ראש-העיר מר רודי ג'ואליאני, הבחורים הניצולים והוריהם.

אלפי חסידי חב"ד צפו בהשתאות בקטעי הוידאו שחשפו לראשונה פרטים בלתי-ידועים שלא היו ידועים בקרב חסידי חב"ד. בדיווחים ניתן לראות את המראות מהזירה; פינוי הפצועים, לכידת המחבל הלבנוני ראשיד באז ימ"ש, ראיונות שנערכו עם חסידי חב"ד מקראון-הייטס שסיפרו על התחושות ועוד רגעים היסטוריים.

היום (מוצאי-שבת) מתכבד COL לחתום את הפרויקט המיוחד, בו הושקע זמן רב, ולפרסם קטעי וידאו נוספים: הדיווח הראשוני במהדורה המרכזית של ערוץ 2 ודיווחו של כתב חדשות החוץ ערד ניר, ראיון וידאו שנערך עם נהג הרכב ר' שלום וילהלם והמשך קטעי הוידאו מכלי-התקשורת בארה"ב.

גם הפעם מערכת COL השתדלה לערוך את הקטעים שחלקם איבדו את איכותם במהלך השנים ולשפר את איכות הצפייה.

 חלק ראשון חלק שני חלק שלישי חלק רביעי

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
הכובע בתמונה שלי.
כ"ח אדר ה׳תשס״ז
הכובע בתמונה שמוטל על הכביש הוא שלי, לא קיבלתי עליו פיצויים. האם יש דרך לקבל אותו לאחר 13 שנה?:)
2.
כל הכבוד COL
כ"ח אדר ה׳תשס״ז
ממש נהינו
3.
למגיב 1
כ"ח אדר ה׳תשס״ז
אתה בטוח שזהו נושא מתאים להתלוצץ עליו??!
4.
ל1
כ"ח אדר ה׳תשס״ז
הכובע של א ההרוגים
6.
ל1
ו' ניסן ה׳תשס״ז
כן בתנאי שתקיים את התנאי של מגיב מספר 4
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.