מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשס״ז 14.03.2007

נשיא האוניברסיטה הבטיח: תמיד זמין לשליח

תורמים ממיאמי ואורחים מניו-יורק השתתפו השבוע בחנוכת המיקום החדש של בית-חב"ד באוניברסיטה הבינלאומית של פלורידה. 3 אלף צעירים יהודיים לומדים בו ונציגם אהרן מרגוליס הודה על הבטחת עתיד יהודי ■ "האירוע היה למעלה מן המשוער ויש לנו תוכניות גדולות", אמר ל-COL השליח הרב לוי פרידמן, שגם הכריז על הקמת ספרייה לזכר הלמדן ר' גדליה שייפער ע"ה ■ הבית נתרם על-ידי משה טבסיניק מבל-הרבור והאירוע השתלב בהכנסת ספר-תורה בתרומת ר' מענדל פישר  להמשך הדיווח
נשיא האוניברסיטה הבטיח: תמיד זמין לשליח

אירוע מרשים נערך השבוע באוניברסיטה הבינלאומית של פלורדיה כשבית-חב"ד חדש נחנך לטובת 3 אלף הסטודנטים היהודיים. הבית יאכלס בית-כנסת, חדר אירועים, חדרי שינה להכנסת אורחים, ומגורם של השליח הרב לוי פרידמן ורעייתו סאשי.

הבית נרכש בתרומת הנדיב משה טבסיניק מבל-הרבור וייקרא על שמו. הוא הגיע לאירוע עם חותנו הנדיב הידוע לחב"ד סמי רוהר לצד השליח הראשי לפלורידה הרב אברהם קארף והשליח לבל-הרבור הרב שלום-בער ליפסקר.

נשיא האוניברסיטה מודנטו מיידיק נשא נאום חם ונלהב בשבח הפעילות היהודית. "הבית של חב"ד זה בית מחוץ לבית לסטודנטים וכולים מתקבלים בשמחה. אני רוצה שתדעו", הוא פנה לרב פרידמן, "הבית שלי פתוח עבורכם".

200 סטודנטים השתתפו באירוע כשחלקם הביאו את הוריהם. נציג הסטודנטים אהרן מרגוליס דיבר על החוויות שלו בבית-חב"ד.

נכחו גם משפחתו של השליח: הסב ששימש כמזכירו של הרבי וכיום יו"ר המרכז-לענייני-חינוך הרב יהודה קרינסקי; האב המנהל את הוצאת הספרים קה"ת הרב יוסי פרידמן והדוד הנגיד הלל-דוד קרינסקי.

ראיון ברדיו והקדשת ספרייה

בבוקר האירוע, הרב פרידמן התראיין לתחנת הרדיו המקומית וליומון "מיאמי הראלד" וסיפר על תוכניותיו. בשיחה עם COL השליח סיפר כי האירוע הצליח "למעלה מן המשוער".

"נכנסנו לבית החדש לפני חודש וכבר ראינו שיש צורך במקום גדול יותר", הוא אמר. "יש לנו תוכניות גדולות לחודשים הקרובים".

שיא נוסף באירוע היה סיום והכנסת ספר-תורה לבית-חב"ד שנתרם על-ידי ר' מענדל פישר ונכתב על-ידי סופר הסת"ם הרב משה קליין, שניהם מקראון-הייטס בניו-יורק. המשתתפים התכבדו לכתוב את האותיות האחרונות וליוו את הספר החדש בשירה וריקודים עד לעריכת סדר 'הקפות' המסורתיות.

בנאומו, השליח הרב פרידמן הודיע כי כוונתו להקים ספריית ספרים יהודית לעילוי נשמתו של החסיד ר' גדליה שייפער ע"ה, תלמיד חכם ואיש מחשבים שנהרג בתאונת דרכים בשבוע האחרון. "הוא היה חבר של המשפחה שלנו וחשבנו שזו הדרך הראוייה להנציח את זכרו", הרב פרידמן אמר ל-COL.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מזל טוב
כ"ד אדר ה׳תשס״ז
מזל טוב להנדיב ר משה שי ומשפחתו טבצניק

ולהשליח שי

בשם בית ליובאוויטש פריז
מנחם מענדל אזימאוו

2.
לוי וסאשי
כ"ד אדר ה׳תשס״ז
טוב לראותותכם!
3.
לוי חזק ואמץ
כ"ד אדר ה׳תשס״ז
levi keep up the good work
yossi t.
4.
הר אליקים וולף
כ"ד אדר ה׳תשס״ז
חותנו של השליח הר אליקים וולף השתתף גם וכובד בהכתרת הספר תורה החדשה לצג מחותנו הרב יוסף (יוסי) ברוך פרידמאן שעלה לגלילת התורה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.