מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תשס״ז 14.03.2007

מיליונים נחשפו ל'מצה לחייל האמריקני' / וידאו וגלריה

בערוץ הטלוויזיה הניו-יורקי NY1 החליטו כי אפיית מצות היא אירוע דרמטי ובחרו להעביר תוכנית לפסח בשידור חי למיליוני הצופים. החב"דניקים לא סירבו כמובן ■ במסגרת חוויית הפסח במוזיאון הילדים היהודי בקראון-הייטס, קבוצות של תלמידים ותלמידות מגיעות מידי יום, אופים מצות, שומעים על חג-החירות ושולחים איחולים לחיילים יהודים בצבא ארה"ב הנמצאים בחזית ■ צוות COL הניו-יורקי התלווה לאחת הקבוצות ותיעד את החוויות מקרוב ברשמים וגלריה ■ וגם: הכתבות של שתי רשתות טלוויזיה שגרמו קידוש-השם רחב בארה"ב לדיווח, וידאו וגלריית תמונות
מיליונים נחשפו ל'מצה לחייל האמריקני' / וידאו וגלריה
צילומים: אלי קאהן, COL • עיבוד מחשב: ליאורה בן משי, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

יום לאחר חג-הפורים החלו במוזיאון הילדים הגדול בעולם 'צבאות-השם' בשכונת קראון-הייטס בברוקלין שבניו-יורק בפעילות המיוחדת לקראת חג-הפסח. "על הפעילות עמלנו חודשים רבים קודם לכן", סיפר ל-COL מנהל המוזיאון הרב ירחמיאל בנימינסון.

הצצה קלה ביומן התוכניות של המוזיאון, מגלה כי בכל יום מגיעים לכאן קבוצות רבות של ילדים מכל רחבי העיר ניו-יורק ומחוצה לה, להתרשם, לראות, לחוש ולחוות את מה שמצפה לנו בחג-הפסח.

צוות מתוגבר של מדריכים ומדריכות מיומנים, מסבירים לילדים בטוב-טעם על החג ומשמעותו. הילדים, כמובן, גם חווים את אפיית המצה, כשהם לשים את הבצק ומכינים אותו לאפייה בתנור. יש לציין, כי למוזיאון מגיעים גם קבוצות רבות של ילדים שאינם יהודיים, הרוצים לראות מקרוב את החג היהודי. "אנחנו גם מדברים איתם על 7 מצוות בני נח", סיפר הרב בנימינסון.

כמות הקבוצות הרבות המגיעות מידי יום למקום, מסקרנות גם את כלי-התקשורת הרבים בארצות-הברית. אם בישראל נאבקים על כל דקת שידור בערוצי הטלוויזיה לנושאי דת ויהדות, אז כאן, בניו-יורק, הכל אחרת.

כלי-תקשורת רבים פונים להנהלת המוזיאון מיוזמתם, ומבקשים לסקר את הפעילות הענפה. במהלך השבועות האחרונים הגיעו למוזיאון כלי-התקשורת האלקטרונית, הכתובה והמשודרת והביאו דיווחים רבים מהמוזיאון.

אחד הערוצים הפופולריים בארצות-הברית הביא השבוע שידור-חי בתוכנית הבוקר של הערוץ, אליו נחשפים מליוני אנשים. במהלך התוכנית, הובאו תצלומים של ילדים האופים מצה, רואיינו מספר ילדים ומדריכים וכן סופר על היוזמה של הילדים לשלוח לחיילי ארצות-הברית הנמצאים בחזית פתק אישי שבו איחולים ומצה שאפו.

לידי מערכת COL בניו-יורק הגיעו מספר כתבות מרשתות הטלוויזיה בארצות-הברית והם מוגשות כעת לצפייה. לצד כתבות הוידאו, אנו מגישים לכם גלריית תמונות מסיור במוזיאון, בתוכנית לרגל הפסח.

לצפייה בווידאו של 2 מערוצי הטלוויזיה: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.