מערכת COL | יום כ"ב אדר ה׳תשס״ז 12.03.2007

"שורות" בסת"ם בגלבוע ו"כאיל תערוג" על נחל חדרה

לקראת סיום 'זמן' החורף בו עמלו יגעו ושקדו תלמידי ישיבת חב"ד ליובאוויטש 'חזון אליהו' בנגלה ובחסידות יצאו התמימים בסוף השבוע לחוויה רוחנית ומהנה לגוף ולנפש גם יחד בטיול מרתק לעבר רכס הרי הגלבוע בצפון הארץ ■ בעיצומו של המסע בינות לעצי היער מסר ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג שיעור מעמיק במחלוקת הראשונים בענין הצורך בשרטוט 'שורות' בכתיבת סת"ם ומגילות הנלמד בימים אלו בישיבה במסכת גיטין לסיפור המלא
לקראת סיום 'זמן' החורף בו עמלו יגעו ושקדו תלמידי ישיבת חב"ד ליובאוויטש 'חזון אליהו' בנגלה ובחסידות יצאו התמימים בסוף השבוע לחוויה רוחנית ומהנה לגוף ולנפש גם יחד בטיול מרתק לעבר רכס הרי הגלבוע בצפון הארץ.

המסע נערך בהדרכתו של מדריך הטיולים המפורסם עומרי רפאל פרי ממקורבי בית חב"ד ליובאוויטש בעיר תל אביב. הסבריו הנפלאים לוו בציטוטים מן התנ"ך ומדרשי חז"ל אודות המלחמות והמאורעות שארעו במקומות בהם טיילו, כך שהיו שכינו את הטיול כמסע תנ"כי.

בעיצומו של המסע בינות לעצי היער מסר ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג שיעור מעמיק במחלוקת הראשונים בענין הצורך בשרטוט 'שורות' בכתיבת סת"ם ומגילות הנלמד בימים אלו בישיבה במסכת גיטין, בסיום השיעור סיפר ראש הישיבה סיפור נפלא בשמו של הרה"ק מאפטא אודות ספר התורה של עזרא הסופר.

לאחר צעדה רגלית של מס' שעות בהם גם השקיפו התמימים על הנוף הנפלא הנשקף מרכס הרי הגלבוע בבחי' "מה רבו מעשיך ה'", וביקור במקום בו נלחם שאול המלך את מלחמתו האחרונה, בו הוא ובניו מצאו את מותם, נחו התלמידים על שפת אגם 'עין מודע' לתפילת מנחה ולארוחת צהריים.

עם דמדומי חמה הגיעו הבחורים לפארק 'נחל חדרה' שם על שפת הים התקיימה פעילות חברתית, שלאחריה התיישבו כולם לאור הלבנה ל'סדר ניגונים' מרגש עם המשפיע הרב שניאור זלמן כהן שחזר על דברי רבותינו נשיאנו ע"ד התשוקה והצימאון של יהודי לאלוקות בימי הגלות – "כאיל תערוג על אפיקי מים כן נפשי תערוג אליך אלוקים".

התמימים ששבו מהמסע עייפים אך מרוצים מסרו את תודתם העמוקה למנהל הישיבה הרב לוי יצחק וולף על אירגון הטיול.

יו"ר הנהלת הישיבה הרב יוסף גערליצקי מסר כי צוות הישיבה מרוצה מרמת הלימודים ב'זמן' החורף הן בנגלה והן בדא"ח, ומיד לאחר חג הפסח ייבחנו התלמידים הלומדים ל'סמיכה' בראשות הרב שאול רייצעס על הלכות בשר בחלב.

כמו"כ נמסר כי לקראת י"א ניסן יצאו התלמידים השלוחים במבצע מיוחד נושא פרסים על לימוד דפי גמרא שקו"ט כמתנה לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
2.
תודה
כ"ג אדר ה׳תשס״ז
תודה על עבודתכם הנפלאה.
שליח שיש לו בחור בישיבתכם.
3.
דני הצדיק
כ"ג אדר ה׳תשס״ז
אשריך דני!!

חבריך מציאנג מאי
4.
גם אנו
כ"ג אדר ה׳תשס״ז
עשינו בעבר פיקניק בנחל חדרה והיתה ממש התוועדות יפה.
פילוס גמליאל, הרשקוביץ שמעון וד.ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.