מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשס״ז 02.03.2007

ירון גרשובסקי ל-COL: "לניגוני חב"ד עוצמה מיוחדת"

לרגל חג-הפורים העניק המעבד העולמי ירון גרשובסקי שיחה ל-COL ובמהלכה הוא חושף את שמו של החב"דניק שחשף אותו לעולם המוזיקה החסידית ■ ירון מדבר על המוזיקה החסידית, על אברהם פריד ומה הוא מרגיש כשהוא מנגן ניגון חב"די ■ וגם: עיבוד לניגון חב"די בקליפ וידאו קצר מיוחד לגולשי COL לסיפור המלא ולצפייה בוידאו
ירון גרשובסקי ל-COL:
ירון גרשובסקי במהלך הראיון ל-COL • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

בגיל 6 נחשף לראשונה הילד ירון גרשובסקי לפסנתר ומאז, אין שום-דבר שיפריד ביניהם. "מוזיקה היא עוצמה וקל וחומר כשמדובר במוזיקה חסידית", הוא אומר בשיחה מיוחדת שקיימנו עימו לרגל חג-הפורים במנהטן לפני מספר ימים.

המעבד הפופולרי והנודע ירון גרשובסקי נמצא בדרך-כלל מאחורי הקלעים, תרתי משמע. הוא מצטנע כל פעם שמישהו מחמיא לו על עיבוד מיוחד שביצע. סביר להניח שנתקלנו בשמו מעל תקליטור, או בסוף הופעה כזו או אחרת, אבל מנהלי הפקות מספרים לנו, שישנם הופעות שלולא ירון, לא ניתן היה להרימם לאוויר.

החב"דניק שחשף

ירון עובד מזה שנים רבות עם עשרות להקות עולמיות בארץ ובעולם. למוזיקה החסידית נחשף בזכות ר' שמוליק גולדמן תושב קראון-הייטס המשמש כמנהל ארגון "חסדי זהבי".

"אני עבדתי יחד עם שמוליק על סדרת הקלטות 'חסידאנס' שזכתה להצלחה", ירון מספר. "בהמשך נחשפתי לרבדים שונים במוזיקה בעבודתי עם הזמר מרדכי בן דוד. כשבאתי לארץ התעסקתי עוד יותר עם מוזיקה חסידית. עשיתי עיבודים בין-היתר לשירים של ר' שלמה קרליבך 'אדון מלך' ו'אדיר הוא'.

"יש לי הרגשה מאוד מיוחדת למוזיקה הזאת, כי היא נוגעת לי ללב", הוא אומר ומנסה להסביר: " אני מתאר לעצמי שזה בגלל מי שאני ומה שאני: אבי בא מליטא ואמא מבאליסקו".

פריד? כמו נסיך

לירון, היסטוריה ארוכה עם שני גדולי הזמר החסידי ר' אברהם פריד ור' מרדכי בן דוד. "העבודה שלי עם השניים תמיד הייתה מלאת השראה", הוא אומר ומוסיף: "אברהם פריד הוא כמו נסיך, הוא שר בצורה מיוחדת והוא קורן הרבה אור מבפנים".

במספר הזדמנויות, גם ביצע עיבודים לניגוני חב"ד מוכרים יותר ומוכרים פחות. "אני יכול לציין לך שעשיתי מספר עבודות לזלמן גולדשטיין בזמנו", מספר ירון.

כשאני שואל אותו על ניגוני חב"ד, הוא מתקשה לבטא את המילים: "בכל פעם שאני מנגן אותם, אני יכול לדמיין לעצמי את התמונה של האנשים ששרים את זה וכיצד הם מגיעים להתעלות הנפש". בתום השיחה שקיימנו, הוא הוסיף: "אין מה לומר, לניגוני חב"ד יש עוצמה מיוחדת".

לצפייה בקטע וידאו מהראיון:
לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.