מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשס״ז 02.03.2007

ירושלים: כולל "מאורות" חוגג שנה להיווסדו

אברכי כולל "מאורות" ללימוד תורת החסידות בשכונת בית-ישראל בירושלים, בראשות הרב שמואל-אלעזר היילפרין, ציינו השבוע מלאות שנה לפתיחתו של הכולל, בו הוגים מטובי ויקירי אברכי ירושלים בתורת החסידות ■ התקופה הקצרה יחסית מאז נוסד הכולל, כבר מעידה על השפעתו העצומה בעולם התורה הסביבתי ■ סקירה על קצה המזלג של הכולל שהפך להצלחה לסיפור המלא
ירושלים: כולל
אברכי כולל "מאורות" ללימוד תורת החסידות, המתקיים מידי בוקר בבית-הכנסת חב"ד בשכונת בית-ישראל בירושלים ת"ו, ציינו השבוע מלאות שנה ליסודו ופתיחתו של הכולל, בו הוגים מטובי ויקירי אברכי ירושלים בתורת החסידות. התקופה הקצרה יחסית מאז נוסד הכולל, כבר מעידה על השפעתו העצומה בעולם התורה הסביבתי.

אברכים רבים הצמאים למעיינות החסידות, שעד עתה הסתפקו בהשתתפות בהתוועדויות ושיעורי חסידות תקופתיים, החלו לעסוק בחשק רב ובעיון בסוגיות העמוקות ביותר של תורת החסידות החב"דית. מושגים כמו "יחודא עילאה ותתאה", "אריך ועתיק", כמו ההבדל בין "חב"ד" ל"חג"ת" ו"נהי"ם", שנשמעו עד כה כמין סממן קבלי נסתר זר ומרוחק, הפכו כעבור תקופת לימוד מתמידה לנהירים וברורים, נושאי משמעות מעשית בעבודת השי"ת היום-יומית.

הדרישה של רבותינו הק' להתייגע ולעסוק ב"התבוננות" בגדולת ה' לפני התפילה, הפכה ללחם חוקם של הלומדים, המצטרפים בסיום סדר הלימוד למניין שחרית,  מתינות וחיות חסידית. דבר זה לכשעצמו, התפילה שלא במרוצה, מהווה גורם מפתה לבעלי בתים ואנשי מלאכה מהסביבה, לקבוע את מקום תפילתם שחרית בבית הכנסת ולהצטרף ללימוד האברכים. "למרות כל העיסוקים וטרדות הפרנסה", אומרים אלו, "איננו מעוניינים לבזבז את זמננו על תפילת בעלי בתים חפוזה".

עוברי אורח המציצים לראות מהנעשה והנשמע בהיכל בית המדרש, עומדים משתאים אל מול המראה הנפלא של אברכים חב"דיים לומדים ב'חברותא' עם אברכי חצרות פולין, והוגים בשקידה והתלהבות של קדושה בספר התניא קדישא, קונטרס 'ומעין' ו'לקוטי תורה'.

סדרי הלימוד מורכבים מלימוד משותף בדיבוק חברים, כשמספר פעמים בשבוע שומעים האברכים שיעורים מעמיקים על החומר הנלמד. השיעורים נמסרים מפי  רבנים הגאונים, הרב חיים ליברמן, מחשובי ויקירי ירושלים בעל כשרון הסברה מיוחד, הפותח שער בפני רבים שמושגי תורת החסידות 'נעולים' בפניהם, והרב נחום וילהלם, שנודע בשערים בעמקותו הנפלאה בחסידות ומי שידו רבה בהפצתה בקרב אברכי ירושלים. הכולל עומד בראשותו ופיקוחו של המד"א, הרב שמואל-אלעזר היילפרין, רב שכונת בית-ישראל שמתוועד לעיתים עם האברכים.

קיומו של הכולל נזקפת לזכותם של מתפללי בית הכנסת ואנשי הקהילה, שמחזיקים במסירות בתמיכת האברכים. ראויים לציון, אלו שהתקרבותם לחסידות חב"ד ולרבי,  תחילה בבית הכנסת, שאף שרבים מהם מתגוררים במרחק ואף מעבר לים, נוטלים חלק בממונם בהחזקת המוסד החשוב.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
כל הכבוד
י"ב אדר ה׳תשס״ז
כבוד ליוזמי ומיסדי הכולל בראשות הרה"ג שמואל אלעזר היילפרין שליט"א. אבל התמונות קצת עלובות במחילה. אולי כשיתנו יותר כסף אפשר להרחיב ולהגדיל הכולל.
פורים שמח!
שלמה
2.
יפה מאוד
י"ב אדר ה׳תשס״ז
ישר כח על היוזמה הברוכה של הקמת הכולל המשגשג של "בית יוסף חב"ד "









מתפללי הבית כנסת!!!!
3.
ישר כח!
י"ב אדר ה׳תשס״ז
הישר כח הגדול להרב מנחם מענדל וילהלם מנ.י. שדואג להשגת המימון להחזקת הכולל בו לומדים 30 אברכים ביניהם מס בנים לאדמו"רים.

מ.ג. (אחד האברכים)
4.
ל3
י"ב אדר ה׳תשס״ז
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות!
בחור
5.
אבי ניו יורק
י"ב אדר ה׳תשס״ז
תמונות נהדרות!!
אמתיות אוטנטיות!!
היכן אפשר ךשלח תרומות??
6.
משה
י"ז אדר ה׳תשס״ז
תרומות אפשר לשלשלוח ל ת.ד.5678 ירושלים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.