מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשס״ז 01.03.2007

פרלמן תומך בשלוחים "הנורא חשובים לעם היהודי"

המיזם המדובר של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית יצא לדרך במפגש ייחודי ביום שלישי השבוע במנהטן. "הקרן לשליחות - הזכות של כל אחד ואחת" תממן מחייתם של זוגות שלוחים חדשים בשנתיים הראשונות ■ "ההתחלה של זוג שלוחים לא צריכה להיות קשה", הסביר היוזם הרב אברהם שם-טוב שגייס את ידידו רונלד פרלמן, מיליארדר שומר יהדות בגאון שזכה לקשר עם הרבי ■ השלוחים קיבלו מזוזה מהודרת לקביעה בבית-חב"ד שיקימו והמחאות ראשונות. "תמשיכו לעשות מה שאתם עושים", פרלמן האיץ בהם ■ וגם: לאיזה סיכום הגיעו עם "אינטל מחשבים" ולמה שליח הבטיח "ערב מלא דמעות"  לסיפור המלא וגלריית תמונות
פרלמן תומך בשלוחים

מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק
צילומים: בנימין ליפשיץ

יום שלישי השבוע היה יום שחור בבורסות בעולם. בזה אחר זה צנחו שוקי המניות באירופה, בישראל, באמריקה הלטינית ולבסוף בוול סטריט בארה"ב. ללא אזהרה ברורה, מדד הנאסד"ק איבד כ-3.0% – שיא שלילי שלא זכור כמותו מאז היום לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר. אילי הון געשו ומומחי כלכלה עקבו בעצבנות גלוייה במדרון שנוצר בשל החששות לפיהם ממשלת סין תגלה התערבות יתר במסחר.

למיליארדר רונלד פרלמן כל זה לא היה כנראה איכפת. הוא הסתובב מחוייך ובעיניים בורקות בחדר הישיבות המעוצב בסגנון פוסט-מודרני בבניין המשרדים שלו בניו-יורק. סביבו עמדו כעשרים אברכים צעירים, רובם מעונבים, ושוחחו בעניין על מצבם של היהודים באורוגן, סיאטל, מסצ'וסטס, פלורידה, אילינוי, קולורדו, מישיגן ואפילו טורונטו הקנדית ולונדון הבריטית.

אברכים אלה הם שלוחי חב"ד חדשים הנתמכים על-ידי קרן חדשה של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית במטרה "להקל על הזוגות הצעירים את ההתחלה, ובפרט הדאגה באחרונה לההכרח להבטיח מיד בתחילה את ההוצאות" למחייתם, כפי שנכתב אליהם באגרת שצורפה להמחאה ראשונה שהם קיבלו כחלק מהמענק כספי שיינתן בשנתיים הראשונות לשליחותם.

במקרים רבים, שלוחים חדשים נאלצים לגייס בכוחם-עצמם כספים למחייתם ולהתחלת פעילות בסיסית וזאת עוד לפני שהם עברו לעיר שליחותם. הרבי הורה בשעתו להעניק "מכאן" סכום בסיסי לשנים הראשונות. שמו של המיזם החדש הוא "הקרן לשליחות – הזכות של כל אחד ואחת" והוא משתף פעולה עם תמיכה מקומית להשלים סכום של 100 אלף דולר לזוג לשנתיים.

"ההתחלה של זוג שלוחים לא צריכה להיות קשה", הסביר הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית ושליח וותיק בעצמו שיזם את הקמת הקרן. "אנו מנסים לתת לכם האפשרות להתחיל לפעול מבלי לדאוג. מעין 'בקעה מצא וגדר בה גדר' ואני מקווה שזו תהיה פעולה בסגנון 'ממנו יראו וכן יעשו'. המאמץ הוא למנוע את העיכובים ליציאה בשליחות".

כבר מנוסים בתפקיד

פרלמן, הבולט ברשימת עשירי ארה"ב גם בזכות קרבתו לדת ושמירת המצוות, אירח את השלוחים החדשים במשרד המרווח הצמוד לביתו במנהטן. השלוחים שוחחו עם פרלמן בידידות וסיפרו לו על פעילותם. "כל כך הרבה?" הוא שחרר קריאת התפעלות לאחר ששמע כי ארבע אלף יהודים מתגוררים בעיר אשוויל ההררי בצפון קרוליינה.

השליח החינני הצעיר, הרב שעיה סוסקינד, סיפר כי הוא הנוכחות האורתודוקסית הראשונה במקום. "בעת הליכה לחנות המכולת אני יודע שאנשים סקרנים לזהותי", אמר. הפעולה הראשונה שלו ורעייתו חנה הייתה מפגש נשים על השבת והתנסתה באפיית חלות ריחניות. הזוג סוסקינד מתכנן להשתמש בדרכים יצירתיים לקרב יהודים.

בשיחות עם השלוחים היה נשמע כאילו הם 'בתפקיד' כבר שנים ומנוסים בתחום.

השליח הרב מנחם ריבקין הפועל בהילסבורו, אורגון, מדווח על סיכום עם "אינטל" שעובדיה היהודים יהיה זכאים להשתמש במלגת החינוך שיצרנית המעבדים למחשבים מעניקה עבור בית-הספר "היברו סקול" שהוא מפעיל עם רעייתו חיה.

הרב מענדי ענגל, השליח שיצא באחרונה לאזור טמראק בפלורידה, הבטיח למקורביו ערב "מלא דמעות מצחוק" לרגל פורים עם קומיקאי עתיר שבחים בשם מארק ויינר. והשליח הרב ישראל לו, יליד אנגליה (פרלמן נהנה מהמבטא המתגלגל) הפועל עם סטודנטים במרכז לונדון, נערך לקריאת המגילה שוב ושוב במהלך הפורים.

במנספילד במסצ'וסטס קיימת קהילה יהודית מתפתחת והם נשענים על מנהיגותו הרוחנית של השליח הרב יוסף קיבמן. בעיר לא פועלים ארגונים יהודים או בתי-כנסת. ובשיקגו, אוכלוסייה של 20 אלף דוברי עברית וישראלים לשעבר הם קהל היעד של הרב מנחם-מענדל סלבטיצקי, השליח החדש שספג את העברית בילדותו באנטוורפן, בלגיה.

ההערה שהרבי הוסיף

עם תמונת הרבי ברקע, הנוכחים במפגש הייחודי במנהטן התכבדו לכתוב אותיות אחרונות בספר-תורה. בסיוע סופר הסת"ם הרב משה קליין התכבדו לכתוב אות, להרים כוסית 'לחיים' ולאחל מזל-טוב כפול.

"אתם חשובים נורא עבורינו כיהודים, כהורים וכאלה שיודעים את חשיבות הצורך לשמור את היהדות חיה ופורחת", פרלמן אמר לשלוחים החדשים. הוא עצמו זכה לקירובים מהרבי והקים לבקשת הרבי את "קרן כלל ישראל" במסגרתה תרם סכום השווה לכל יהודי בעולם. הרבי אמר לו: "יש לי אותך במחשבתי כי לך היה את עם ישראל במחשבה".

פרלמן אמר לשלוחים: "אתם יוצאים לשם כדי לעזור לנו ולילדינו להיות יהודים טובים יותר וזה מבטיח את עתידה של היהדות. אני מרגיש מיוחד להיות ביניכם ולהשתתף בעבודה שלכם. תמשיכו לעשות מה שאתם עושים בהצלחה ובבריאות".

השלוחים גם קיבלו מזוזה מהודרת לקביעה בבית-חב"ד שהם יקימו בעזרת ה'. המארגנים סיפרו כי פרלמן ביקש מראש להוסיף עבורו מזוזה בנרתיק דומה שהוא תלה באחד הפתחים במשרדו.

ריקוד חסידי בחדר עסקי

בשיחה אישית עם השלוחים, הרב שם-טוב אמר: "הקרן רחוקה מלכסות את הכל וזה לא תפקידו של אדם יחיד. בעזרת ה' ייעשה יותר. אבל זה קביעת טון וזוהי מטרתה של הקרן. השאלה כיום אינה אם להוסיף בתי-חב"ד אלא להקל על הקמתן".

בפגישה נכח גם הרב שמעון לזרוב, השליח הראשי לטקסס וחבר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית. הרב שם-טוב הסביר כי "כל זוג צעיר, אברך שנמצא בכולל, שידעו שהמשאבים בהתחלה לא צריכה להיות שיקול בתהליך היציאה בשליחות. אפשר למנוע את קשיי ההתחלה וזו צורך שלא דורשת הרבה. אני מקווה שאחרים יקחו דוגמא".

ראשי הקרן והשלוחים מסרו את תודתם לועדת שלוחים שמונתה על-ידי אגו"ח לקבוע את הקריטוריונים לקבלת המענק: הרב יוסי גרונר משרלוט בדרום-קרוליינה, הרב שייע הארליג מלאס-וגאס מנבדה, הרב בערל לברטוב מסנטה-פה בניו-מקסיקו, הרב שלום-בער ליפסקר מבל-הרבור בפלורידה, הרב משה ניו ממונטריאול בקנדה והרב יצחק וולף משיקגו באילינוי.

לקראת תום המפגש, הנוכחים פצחו בניגון חסידי ורקדו סביב השולחן הארוך. בחדר הישיבות הזה נשמעים בדרך כלל קולות אחרים. מהסוג של משא ומתן קשוח או מועצת מנהלים שעוברת על דוחות עסקיים. אולם השלוחים ושירתם הקולנית השתלבו בטבעיות.

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
20 תגובות
1.
ירושלמית
י"א אדר ה׳תשס״ז
כמדומני, מר רונלד פרלמן היה זה שתרם גם לצורך בניית שכונת שמי"ר בירושלים, בזמנו.
באמת יהודי יקר, שה יתן לו כח למעשיו הטובים.
2.
ישר כוח ענק!!!!
י"א אדר ה׳תשס״ז
כמים קרים על נפש עייפה;

בשעה טובה ומוצלחת מישהו מגלה מנהיגות ואחריות ועוזר לא רק לשלוחים עם קשרים ובני משפחה

יהי רצון ששמחת הפורים תמשיך לכל השנה אצלכם;
3.
Well done Raboisai
י"א אדר ה׳תשס״ז
This thing has long been overdue. Shluchim should feel secure when going on Shlichus. We are doing good work and dont deserve to suffer for it - at least not in the beginning ;)

From a Shliach that went out without funding...
4.
שליח בארץ הקדושה
י"א אדר ה׳תשס״ז
ב"ה
מתי יזכו השלוחים בארצנו הקדושה לקצת מים קרים על הנפש שלא נחה יום ולילה ?
5.
הרב משה קליין - אצלך בקרוב ממש
י"א אדר ה׳תשס״ז
כה יתן השם וכה יוסיף לך ותזכה לברכת השם לעשירות גדולה ועצומה ותזכה להחזיק את השלוחים ובהרחבה .
שליח מאה"ק שאוהב אותך .
6.
יפה מאוד
י"א אדר ה׳תשס״ז
אני רק מקווה מאוד שהכסף שמר רונלד פרלמן תורם, אכן יגיע במלואו ליעודו.
7.
כל הכבוד
י"א אדר ה׳תשס״ז
יישר כ ח
8.
מה עם השלוחים בארץ
י"א אדר ה׳תשס״ז
מי דואג להם?
מי דואג לשלוחים הצעירים החדשים שיוצאים?
9.
Sefer Torah
י"א אדר ה׳תשס״ז
What is this fixation that Rabbi Shem Tov has, that whenever he meets Mr Perlman - he writes a new Sefer Torah?! Or is it the same one being recycelled?
10.
Rabbi Shemtov
י"א אדר ה׳תשס״ז
Truly amazing and keep up the great work till 120 healthy and well always.

And to Rabbi Yudi Ceitlin Shlita nice to see you. You should get out of Philly more to catch some NY Spirit!!!!!!!!!

Keep up the great work.

With all the negative thing going on in the world this event surely brought light and will bring light into all the these new places in the US and will eventualy bring light into home of thousands of people in there respective places.


Noach Fox
11.
חזק!!!
י"א אדר ה׳תשס״ז
כל הכבוד! ממנו יראו וכן יעשו רבים!
12.
finally
י"א אדר ה׳תשס״ז
It is nice to see that they did not restrict it to young couple but included people who for one reason or another are finding themelves starting over in a new shlichus. I believe that those shluchim should be a priority for help and it is nice to see that they thought of that.
13.
beautyfull
י"א אדר ה׳תשס״ז
it looks like a beautyfull event, biniamin youre pics are getting better by the day, keep it up (you couldve gotten some better pics of avremel dough...when he speaks you good get some heavy pics trust me. well, for next time i guess..).
moshe steiner one thing: nice tye!
Rabbi avremel keep it up.
14.
thank you
י"א אדר ה׳תשס״ז
i would like to thank rabbi shemtov, may g-d grant long and happy years.
15.
kol hakavod
י"א אדר ה׳תשס״ז
rav shemtov kol hakavod lecha, ata mehametzuyanim.
shliach be CIS she ohev otcha.
16.
yasher koach
י"א אדר ה׳תשס״ז
thank you
17.
אשרי חלקו!!!
י"א אדר ה׳תשס״ז
אשרי חלקו לכל אלו שיש להם קשר לתומכים הגדולים ולפותכם לשלוחים המתחילים שליחותם.
18.
chazak
י"א אדר ה׳תשס״ז
rabbi shemtov chazak kol hakavod!
19.
chazak meod
י"א אדר ה׳תשס״ז
yafe meod, avremel youre the #1
20.
פשטות
י"ב אדר ה׳תשס״ז
מענדי ריבקין האבנו את הפשטות בלי עניבה וגינדורים הצלחה בשליחות


יוסי


נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.