מערכת COL | יום י' אדר ה׳תשס״ז 28.02.2007

עו"ד ציבין: "יש לי קשר אישי עם הסורים"

עורך-הדין החב"די ר' מרדכי ציבין מכפר-חב"ד התראיין היום (רביעי) לאתר 'בחדרי-חרדים' והגיב על הפרשה שנחשפה אתמול ■ "אני מכיר את האנשים טוב ואפילו מיודד עימם. אני לחלוטין לא חושש. אני סומך על השיפוט שלי כי הקשר הפך לאישי, במפורש כך", אמר ■ וגם: איך בכלל הגיעו הסורים אל עו"ד חרדי מכפר חב"ד?  לסיפור המלא
עו
עורך הדין החב"די ר' מרדכי ציבין • צילום ארכיון: COL
פרשת עו"ד ציבין והמיליונר הסורי לא יורדת מהכותרות. כזכור, עו"ד קינן, היועץ המשפטי של משרד החוץ, לא העביר למערכת הבטחון הצעה לקבלת מידע מודיעיני ושיתוף פעולה מאיש עסקים סורי, המיליונר עומר הייסאם, המיוצג על-ידי עו"ד ציבין, חסיד חב"ד, תושב ישראל.

אתמול גם פורסם כי עו"ד ציבין, הוזהר על-ידי מערכת הביטחון שלא להמשיך בקשרים עימו מחשש לביטחונו. באזהרה נאמר כי קיים חשש שהסורים יחטפו אותו.

בתגובה אומר ציבין ל'בחדרי חרדים': "אני מכיר את האנשים טוב ואפילו מיודד עימם. אני לחלוטין לא חושש. אני סומך על השיפוט שלי כי הקשר הפך לאישי, במפורש כך".

הפרשה כולה מורכבת וסבוכה, וישנם דברים רבים שלא ניתן לחשוף. לפי מה שפורסם, עו"ד מרדכי ציבין מכפר חב"ד, המטפל בין היתר באסירים ישראלים בחו"ל, מייצג את עומר הייסאם, מליונר סורי-רומני, הידוע כתורם לחיזבאללה והחשוד בסיוע לטרור בינלאומי.

ב'בחדרי חרדים' פורסם בעבר כי ציבין התנה את הסיוע בכך שהייסאם ישתף פעולה עם המוסד הישראלי. הייסאם הסכים ובני משפחתו אף אישרו זאת בכתב. בנוסף, הייסאם הבטיח לסייע למדינת ישראל בהעלאת עצמותיו של המרגל אלי כהן ז"ל ולסייע בהבאת מידע בקשר לחיילים נעדרים.

ציבין פנה ליועץ המשפטי של משרד החוץ במטרה שיעביר את החומר לגורמי מודיעין ישראלים. לאחר פניות חוזרות ונשנות הצעתו של ציבין לא התקבלה, והוא נאלץ להגיש תלונה ליחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל נגד היועץ המשפטי של משרד החוץ, עו"ד קינן. על-פי התלונה, קינן התרשל בתפקידו, כאשר סירב להעביר מידע מודיעיני על סוריה, תמורת סיוע לשחרר אזרח סורי שנעצר ברומניה.

בפרשה גם עודכנה חברת הכנסת קולט אביטל, היושבת בועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וכן תת אלוף שמעון חפץ, השליש הצבאי של נשיא המדינה, אשר היה אחד מאמצעי הקשר למוסד.

הייסאם ברח לאחרונה מרומניה לסוריה, בהיותו משוחרר בערבות. ברומניה מגדירים את הקשר בין ציבין להייסאם כמסתורי. לאחרונה דיווח עיתון ברומניה, כי בשבועיים האחרונים ערך ציבין שלושה ביקורים מסתוריים בבוקרשט ובמהלכם נפגש עם קבוצת מיליונרים סורים ממקורביו של הייסאם.

אתמול דווח ב'מעריב' כי מערכת הביטחון שיגרה אזהרה לציבין שלא להתעסק עם הגורמים הסורים, וזאת מחשש לביטחונו. כאמור, ציבין דוחה את הטענות והודיע כי ימשיך בשיתוף הפעולה עם המיליונר הסורי.

"ישראל איבדה את ההזדמנות"

בשנתיים האחרונות לא יורדת פרשת הייסאם מכותרות העיתונות, הטלוויזיה וסדר היום הציבורי ברומניה. הייסאם אשר נשלח לפני כעשרים וארבע שנים על-ידי המודיעין הסורי לרומניה, הוא קרוב משפחה של מוסטפא טלאס, לשעבר שר ההגנה הסורי והאדם הקרוב ביותר לחאפז אל אסד נשיא סוריה הקודם ושניהם יחד ביצעו בשנת 2002 עסקת נשק בין רוסיה לסוריה. הייסאם היה יד ימינו בממשלת בססקו, הנשיא הקודם של רומניה. מקרבה זו הפך הייסאם לבעל קשרים מסועפים ברחבי העולם.

כאמור, במהלך עבודתו של ציבין עם הייסאם הוא הציע למוסד הישראלי לשתף פעולה עם המיליונר ולקבל ממנו מידעי מודיעיני רב על ארגוני הטרור. אלא שהמוסד הישראלי דחה את בקשתו.

ציבין עצמו נזהר שלא לחשוף פרטים חסויים על הפרשה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא דוחה את הטענות כאילו הוא מסייע לאדם שתומך בארגוני טרור. "באתי לעזרת אדם אזרח סורי, בעל קשרים מסועפים בעיקר בעולם הערבי ושנשלח על ידי המודיעין הסורי לרומניה בשליחות. אין לזה שום קשר לחיזבאללה. ההתקשרות היתה אמורה לסייע למדינה במידע מודיעיני".

השאלה הקשה היא איך קורה שמידע מודיעיני רב ערך לא מגיע לידיים הנכונות של מערכת הביטחון. "היועץ המשפטי של משרד החוץ עיכב את החומר ולא העביר את החומר לגורמי המודיעין", מאשים ציבין. "בגלל ההשהיה של הענין ישראל הפסידה קשר עם גורמים המחוברים בצורה בלתי רגילה לשלטון הסורי. זה כנראה בגלל מאבקי כבוד. הם לא ראו את הדברים לגופם, אלא דברים של גופות. בינתיים הייסאם הצליח לברוח מרומניה לסוריה והוא לא יזדקק יותר לעזרה שלנו".

ואיך בכלל הגיעו הסורים אל עו"ד חרדי מכפר חב"ד? "הם קראו עלי בעיתונות האנגלית", אומר ציבין, "ורואים בי אחד אשר מסוגל לפתוח דלתות באירופה ובקרב מנהיגים יהודים בעלי השפעה בארה"ב".
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
להשלמת התמונה
י' אדר ה׳תשס״ז
אפשר קישור לראיון ב"בחדרי חרדים"???
2.
הוא לא נורמלי
י' אדר ה׳תשס״ז
בסוף הם ירצחו אותו או יחטפו אותו ח"ו ואז בוא ניראה מה יגיד
3.
ידיעה היתולית לפורים
י' אדר ה׳תשס״ז
כל בר דעת יודע שאם היה בזה שמץ של רצינות זה לא היה מופיע פה בגלוי! מה פתאום שמשפחה סורית תאשר בכתב שהם מוכנים לעזור לארגון ישראלי. הם נפלו על הראש? הם הפכו לציוניים דגולים?
4.
קשקוש
י' אדר ה׳תשס״ז
דמגוגיה שפלה בדרך להשיג כותרות

תזכירו לי מתי לאחרונה ייצג עו"ד ציבין מאנדהו בבית המשפט
5.
שאלה
י' אדר ה׳תשס״ז
איך הוא עוזר למי שתומך בחיזזבללה?
6.
סכנת נפשות
י' אדר ה׳תשס״ז
איך האשה והילדים נותניט לו לעשות זאת זה הרי סכנת חיים ממש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.