מערכת COL | יום ט' אדר ה׳תשס״ז 27.02.2007

השליח ה-120 לקמפוסים יצא לדרך: סקירה

בימים אלו יצא לדרך השליח ה-120 לקמפוס בארצות-הברית, המצטרף לחבריו השלוחים הפועלים בקמפוסים רבים ברחבי העולם ■ בחמש השנים האחרונות, יצאו לשליחות 65 שלוחים לקמפוסים, שזה למעשה מספר כפול מהשנים הקודמות ■ כל שליח שיוצא לשליחות בקמפוס שמאושר מקבל סיוע למשך שלוש השנים הראשונות על-סך 40 אלף דולר לכל שנה (120 אלף דולר) שזה למעלה מ-8 מליון דולר ■ COL מגיש סקירה על קצה המזלג של מפעל השליחות בקמפוסים לסיפור המלא 500 סטודנטים התכנסו בקראון-הייטסCOL עם הסטודנטים מברזיל
השליח ה-120 לקמפוסים יצא לדרך: סקירה
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

בימים אלו יצא לדרך השליח ה-120 לאחד הקמפוסים בארצות-הברית, המצטרף לחבריו השלוחים הפועלים בקמפוסים רבים ברחבי העולם. "מדובר במהפכה של ממש", אומר הרב משה קוטלרסקי מ'מרכז-לענייני-חינוך' בשיחה עם COL. "אלפי סטודנטים התקרבו ליהדות, רק בזכות הפעילות הענפה של אותם שלוחים".

את המימון לפעילות הבלתי-ניתנת לתיאור מעניקים קרן רוהר וטבסיניק המסייעים לכל אורך השנה למאות שלוחים ברחבי העולם.

"כל שליח שיוצא לשליחות בקמפוס שמאושר, מקבל סיוע למשך שלוש השנים הראשונות על-סך 40 אלף דולר לכל שנה שזה (120 אלף דולר) שזה למעלה מ-8 מליון דולר", הוא מספר.

מנוחת הנפש

לדבריו, המטרה היא "שלכל שליח תהיה מנוחת הנפש והם יוכלו להתעסק בהפצת המעיינות לאורך היום ומבלי להיות טרודים בענייני פרנסה". לאחר שלוש השנים, מתכנסים חברי 'ועד הקמפוסים',  ובוחנים את המשך המעניק לפי המצב.

יש לציין, כי הסיוע שהוזכר לעיל לשלוחים בקמפוסים, הוא מלבד הסיוע שהם מקבלים לבניית בניינים וכדומה.

מאחורי ארגון 'ועד הקמפוסים' שתחת ה'מרכז-לעניני-חינוך' בראשות מזכיר הרבי הרב יהודה קרינסקי, עומד צוות מוכשר אשר מלווה את כל השלוחים בקמפוסים מרגע יציאתם: הרב מנחם שמידט (פנסלוביניה), הרב נחמיה וועגל (ראטשסער, ניו-יורק), הרב סלונים (בינגנטן), הרב הרשי זרחי (הרווד). בראשות הארגון עומד הרב קוטלרסקי.

הרב משה-חיים דוברסקי מתפעל את משרד 'ועד הקמפוסים' בניו-יורק.

פעילות בתחומים רבים

יש לציין, כי קרו טבסיניק מממן בין-היתר את פעילות השלוחים בקמפוסים בישראל: תל-אביב, אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע וחיפה.

הפעילות עם הסטודנטים מתבטאת בתחומים שונים. רק באחרונה דיווחנו ב-COL על קבוצה של 50 סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטאות שונות בברזיל שהחליטו שהם רוצים "להתאוורר" במובן הרוחני, במקום אחר. יחד עם מספר שלוחי חב"ד מברזיל הם הגיעו לניו-יורק ונשארו כאן לשלושה שבועות.

מידי יום, ביקרו הסטודנטים ביעדים רבים בערב, הם ישבו ולמדו בישיבת "תפארת בחורים" במוריסטאון המצליחה. הסטודנטיות המשיכ את היום ב"מכון חנה" בקראון-הייטס. "הסטודנטים באים ממשפחות שאינם שומרי תורה ומצוות בכלל וזה פעם ראשונה שהם לומדים בצורה קבועה וחוויתית", סיפר אחד המדריכים בשיחה עם COL.

כמו-כן מתקיימים לאורך השנה שבתונים מיוחדים לסטודנטים. לפי חודשים ספורים התכנסו יחד מאות סטודנטים מקמפוסים שונים ברחבי ארצות-הברית לשבת מיוחדת בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. במהלך השבת, ביקרו מאות הסטודנטים בבית-חיינו - 770, בחדר הק' של הרבי ובספרייה, כשהם מודרכים על-ידי צוות מיומן. בנוסף, השתתפו הסטודנטים בתוכניות שונות ומגוונות.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
קמפוס מעוז נכבש
ט' אדר ה׳תשס״ז
יודע צדיק נפש ...... דווקא שם מטים אוזן לחמימות יהודית עלו והצליחו וכבשו את כל הקמפוסים גם בא"י
3.
מתי
ט' אדר ה׳תשס״ז
מתי תגיע המהפכה גם לארץ הקודש?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.