מערכת COL | יום ב' אדר ה׳תשס״ז 20.02.2007

רב חדש לקהילת חב"ד עמנואל: הרב חיים קיז'נר

עמנואל, העיר שעשתה היסטוריה כחלוצת ההתיישבות החרדית העצמאית מחוץ לגבולות ירושלים ובני-ברק, מתכוננת לאירוע חשוב ומרגש, שללא ספק יהווה ציון דרך משמעותי בתולדותיה וישפיע על התפתחותה וצמיחתה בעתיד: קהילת חב"ד בעיר עומדת למנות רב משלה: הרב חיים קיז'נר, בעל הסמכה וכושר לרב עיר, והסמכה לדיינות. הוא גם עבר שימוש בבית דינו של הגר"ש ווזנר שליט"א  לסיפור המלא
רב חדש לקהילת חב
עמנואל, העיר שעשתה היסטוריה כחלוצת ההתיישבות החרדית העצמאית מחוץ לגבולות ירושלים ובני-ברק, מתכוננת לאירוע חשוב ומרגש, שללא ספק יהווה ציון דרך משמעותי בתולדותיה וישפיע על התפתחותה וצמיחתה בעתיד: קהילת חב"ד בעיר עומדת למנות רב משלה.

בעמנואל קהילת חב"ד תוססת ופעילה, המונה כ70 משפחות. כל המוסדות הדרושים נמצאים ממש צמוד לבית: בית-כנסת רחב ידיים ושוקק חיים שבו מתקיימים, מלבד תפילות שלוש פעמים ביום, גם התוועדויות ושיעורים במשך השבוע. בית-חב"ד פעיל בהנהלתו של משפיע הקהילה יו"ר מוסדותיה ורב בית הכנסת הרב יהודא אלחרר, שליח הרבי לעמנואל, וממייסדי הקהילה. מוסדות הקהילה כוללים: תלמוד-תורה לבנים, בית-ספר לבנות, גני ילדים, כולל אברכים להוראה, מוסדות חסד, וארגון נשי חב"ד, שמפעיל, בין השאר, גם עזר ליולדת, ומקווה לפי שיטת חב"ד.

מזה זמן מה נעשה ברור יותר ויותר, שקהילה שוקקת חיים בסדר גודל כזה, עם היקף פעילות כה נרחב, זקוקה לרב משלה במשרה מלאה. עד עתה שימש הרב אליהו יוחנן גוראריה  רב העיר חולון כרב ופוסק אליו פנו בכל ענייני הקהילה, והוא אף טרח והגיע מידי פעם בהתנדבות כדי ללבן עניינים שעל הפרק שמצריכים נוכחות. אולם אצל הרב גוראריה עצמו ובקרב אנ"ש גברה מיום ליום התחושה שיש צורך ברב ומו"צ שיתגורר במקום ויהיה זמין לכל פנייה, שאלה ובקשת עצה. המועמד הטבעי לתפקיד הינו חבר הקהילה, הרב חיים קיז'נר.

הרב קיז'נר מתגורר בעמנואל עם משפחתו מזה כשבע שנים. לרב קיז'נר הסמכה וכושר לרב עיר, והסמכה לדיינות. הוא גם עבר שימוש בבית דינו של הגר"ש ווזנר שליט"א.

מזה כבר כמה שנים נבחר לשמש כחבר בית-הדין ומו"צ בעיר. בשנה וחצי האחרונות הוא מכהן גם כראש כולל הוראה.

הרב קיז'נר בצניעותו, לא שש כלל וכלל לקבל עליו את המינוי, גם לא לאחר הפצרות חוזרות ונשנות. רק כאשר הוועד הרוחני של הקהילה לקח את העניינים לידיו ויזם עצומת חתימות של בני הקהילה, שבה מבקשים ממנו ומפצירים בו להסכים לשמש כרב הקהילה, נאות הרב קיז'נר לקבל על עצמו את המינוי המחייב ורב האחריות.
בעזרת ה' בקרוב יברכו בקהילת חב"ד שהחיינו, כאשר ב-י' באדר ייערך בבית הכנסת חב"ד טקס הכתרת הרב קיז'נר כרב הקהילה באופן רשמי. גדולי תורה ואנשי ציבור כבר הבטיחו את השתתפותם באירוע החשוב. כולם תמימי דעים שמינוי רב לקהילה יהווה צעד חשוב של פריצת דרך משמעותית בהתפתחות קהילת חב"ד בפרט, ובעיר עמנואל בכלל.
לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
20 תגובות
1.
צפוני
ב' אדר ה׳תשס״ז
מזל טוב לרב חיים!!!

הגיע הזמן שבאמת תנצל את כוחותיך!

עלה והצלח ורק תהיה אהוב על כל יושבי העיר.

ישיבת הבוכרים.
2.
עמנואל זה כמו נעויל
ב' אדר ה׳תשס״ז
מקום שקט ופסטוראלי, נוף ואויר הרים, קהילות מגוונות שחיות ביניהם בשלום ואחווה,מוסדות מפותחים וקהילת חב"ד מפוארת.

מתאים מאד לזוגות צעירים.

3.
לא בכל מקום..
ב' אדר ה׳תשס״ז
כיהודי שזכה לגור בין אנ"ש שיח במקומות שונים, ברצוני לציין כי לא בכל מקום ניתן לראות שיתוף פעולה מלא כל כך בין השליח ובין גורמים אחרים בקהילה.

הרה"ח הר יהודה אלחרר שליט"א, שליח הרבי לעמנואל, משפיע הקהילה, יושב ראש מוסדותיה ורב בית הכנסת, היה מהיוזמים של צירופו של הרב קיזנר להנהגת הקהילה בדמות רב ומו"צ.

הרב אלחרר, חסיד וותיק החדור בתחושת שליחות של אברך צעיר, פעל במשך כל השנים הללו להפצת תורת החסידות בעמנואל ובישובים מסביב, תוך פיתוח וביסוס הקהילה שהולכת ומתפתחת בקצב מואץ. עתה, ראה הר אלחרר לנכון לצרף את הרה"ג ר חיים שיח קיזנר להנהגת הקהילה, והדבר נעשה בדרכי נועם חסידיים למופת.

יצויין כי הרב אלחרר והרב קיזנר כבר פועלים יחדיו מזה מס שנים מתוך אחדות ואהבת ישראל.

הלואי בכל מקום..
4.
מזל טוב לכולם!
ב' אדר ה׳תשס״ז
מזל טוב לר חיים שיח על המינוי, ומז"ט לאנ"ש בעמנואל - האיש הנכון במקום הנכון.

5.
חיים - זה אתה??
ב' אדר ה׳תשס״ז
כל הכבוד!! עלה והצלח!!

פ.ש
6.
ככה צריך לעשות את זה!!!
ב' אדר ה׳תשס״ז
בלי פוליטיקות, בלי תככים ומריבות, בלי מכרזים תפורים מראש ובלי מחלוקות שמשאירות צלקות גם אחרי בחירת רב. כל הכבוד לקהילת חב"ד עמנואל, רק תלמדו אותנו איך עשיתם את זה..

אחד מאלעד....
7.
מזל טוב והצלחה בתפקיד
ב' אדר ה׳תשס״ז
כתושבת עמנואל וחברת הקהילה אני מברכת את הרב קיזנר להבחרו כרב הקהילה. אנחנו מחכים לזה כבר הרבה זמן. יהי רצון שיצליח ויאריך ימים על ממלכתו ויעזור לפתח את הקהילה ולהובילה בדרכי נועם, עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן.
8.
ל- 6
ב' אדר ה׳תשס״ז
אין לך מה ללמוד מעמנואל. קבוצה של מושחתים השתלטו שם על בית המדרש ועושים שם ככל העולה על רוחם ואין פוצה פה ומצפצף, תוך כדי נידוי מי שלא נראה להם
9.
ידידי ר יהודה אלחרר, ישר כח
ב' אדר ה׳תשס״ז
ברוך השם שהצלחת,
בודאי כל הפעילו של הרבי במקום שליחותך, תתחזק יותר ויותר
כל לחי
דוד
10.
ל "אחד מאלעד.."
ב' אדר ה׳תשס״ז
לא בכל מקום יש אנשים כמו הרב אלחרר. האופי הנח והחסידי שלו שמקרין על כל קהילתינו, הוא שאפשר לנו תהליך כל כך יפה של בחירת רב. כמו שאמר 3, הדבר התאפשר רק מפני שהרב אלחרר בחר בכך ופעל בדרכי נועם ע"מ לממש זאת.

אחד מעמנואל...
11.
אולי אפשר לומר
ב' אדר ה׳תשס״ז
נתרפאה המשפחה באמצע השבע של הסבתא

חיים עלה והצלח ותפעל כהוראות כ"ק אד"ש מה"מ בעיני רבנות בלי פחד
ותלך מחייל אל חייל ותאריך ימים בכס הרבנות בכלל וחב"ד בפרט
12.
הרב יהודא אלחרר-דוגמא לחיקוי
ב' אדר ה׳תשס״ז
בקהילות אחרות הינו עדים לתהליכים דומים אך ארוכים ומפרכים הרוויים בהרבה תככים ופוליטיקה מבישים. הצעד העילאי הזה רק מראה עד כמה אתה יודע להתעלות מעל כל האינטרסנטים למיניהם ולגלות שיעור מנהיגות למופת.
י.ס. ידידך מהישיבה בלוד תשכ"א
13.
תגובה ל8
ב' אדר ה׳תשס״ז
כתושב עמנואל ותיק אינני יודע כלל על מה הנך מדבר, וסבורני שגם אתה לא יודע.
אין כל תככים במה שאתה קורא בית המדרש, בעמנואל ישנה קהילה לתפארת, החיה בשלום ובאחדות עם כל הקהילות בישוב, שאינם חוששים לבוא לביהכנ"ס למנינים או לשמוע שיחה על פרשת השבוע, ביהכנ"ס שלנו הוא השלישי בגודלו, אחרי החסידי המרכזי והספרדי.
אמנם יש לציין שלצערנו יש אדם אחד בלבד שאיננו משתף פעולה עם הקהילה והוא היחיד שאיננו מקבל על עצמו אף מרות, הוא קורא לעצמו השליח בעמנואל, באריאל וגם השליח הראשון בשומרון ועוד ככל העולה על רוחו, הוא הדמות היחידה המעיבה על הרוח הנפלאה השוררת בקהילה, אך ב"ה אין כאן שני צדדים או מפלגות כיון שכולם יודעים עם מי יש להם עסק ואין מתייחסים לשגיונותיו.
ויש רכוח גדול לר אלחרר שיח שידע לכלכל את הדברים כך ולא לחולל מהומות למרות שהלה ניסה בכל מיני פרובוקציות למיניהם, ואפילו כאשר הלה נאסר על פגיעה בבתו, הלך הרב אלחרר לבקרו בבית הסוהר! וכמדומני שלזה התכוין אדה"ז בתניא ספי"ב ללמוד מיוסף עם אחיו.
14.
ל 8
ב' אדר ה׳תשס״ז
נו טוב, עכשיו אנחנו יודעים שהנהגת הקהילה באמת רצויה, שהרי הם רצויים רק על "רוב אחיו", כמו מרדכי..

וכיון שכך הוא, כדי שתפשפש במעשיך..
15.
כל הכבוד ומזל טוב לכם !
ג' אדר ה׳תשס״ז
כל הכבוד ומזל טוב לכם !
16.
ל - 13
ג' אדר ה׳תשס״ז
למה אתה לא מזכיר את שמו של אותו אחד ע"מ שכולם ידעו להתרחק ממנו? המתחזה הוא שמואל עומר שבוודאי כולם כבר מכירים אותו...
17.
בשעה טובה!!!!!!!!
ג' אדר ה׳תשס״ז
אני אינני תושב הישוב אך יש לי משפחה בעמנואל ואני מבקר שם כמה פעמים בשנה. ואני מוכרח להסכים למה שכתב מס 2.

אינני יודע בדיוק לומר אם זה כמו נעוויל או ליובאוויטש, אבל אני יכל לומר שיש שם קהילה מדהימה, פשוט אנשים טובים שחיים ביחד בפשיטות חסידית כמו של פעם. מוסדות מפותחים וחסידיים.

משפיע הקהילה והשליח, הרב אלחרר הינו דוגמא לאיך משפיע צריך להיות. והראיה - אופי הקהילה הוא כאופי המשפיע..

גם הרב קיזנר הוא ת"ח בעל שיעור קומה והפיכתו לדמות מרכזית בהנהגת הקהילה בודאי רק תוסיף.

בקיצור, מי שרוצה לראות איך היתה נראית עירה חסידית של פעם, ולהתבשם מיר"ש חסידית, שיבקר במקום הזה. מומלץ.

מזל טוב לר אלחרר, לר קיזנר ולקהילת חב"ד על ההתפתחות הברוכה.

יוסי ש. כפ"ח
18.
הרב אלחרר
ו' אדר ה׳תשס״ז
התגובות נראים כמו הספד לרב אלחרר
הרב קיזנר נהיה רב הקהילה- בזכותו.
וזה ברור לכולם.
הרב קיזנר הוא הדיין
מה ההספד הזאת על הרב אלחרר

באמת...
19.
על ראשון ראשון...
ח' אדר ה׳תשס״ז
1. לנאמר בגוף הכתבה כי "הוועד הרוחני של הקהילה לקח את העניינים לידיו ויזם עצומת חתימות של בני הקהילה", יש לציין כי "הוועד הרוחני" מורכב משני אנשים, הרב אלחרר והרב קיזנר עצמו. כך שפסקה זו אינה תואמת את הנאמר שורה קודם, כן כי "הרב קיזנר בצניעותו, לא שש כלל וכלל לקבל עליו את המינוי, גם לא לאחר הפצרות".

2. מעניין שמגיב מס 3, הוא היחיד מבין המגיבים שמשתמש כלפי הרב אלחרר באותם תארים ממש כמופיע בגוף הכתבה, אולי הוא הכניס את הכתבה?

3. מדברי מגיב 3, "היה מהיוזמים של צירופו של הרב קיזנר להנהגת הקהילה בדמות רב ומו"צ." על הוספת התואר "מו"ץ" יש לומר כי "כל המוסיף גורע."

4. כתגובה למגיב 6, גם בעמנואל יש חילוקי דעות בין אנ"ש, כנאצר "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות". אלא שאצלנו משתדלים להבדיל בין "חילוקי דעות" לגיטימיים, ל"מחלוקת" הרסנית.

5.מדברי מגיב 10, "לא בכל מקום יש אנשים כמו הרב אלחרר. האופי הנח והחסידי שלו שמקרין על כל קהילתינו". מה שנכון מכון וכל מילה מיותרת.

6. למגיב 16, הרבי כותב על מה שאתה עושה (לכתוב נגד אדם בשמו המפורש בלי להזדהות) "ארור מכה רעהו בסתר"!!!

7. בתגובה למגיב 18, הרב קיזנר ממונה לרב הקהילה על כל המשתמע מכך, ישנם אנשים שכנראה רוצים לצמצם את סמכויותיו, ודואגים שלקהילה שך כ 70 משפחות יהיו גם רב קהילה (הרב קיזנר) וגם רב בית כנסת (הרב אלחרר).
שהרי ממה נפשך, אם הרב אלחרר בתפקידו כרב ביכנ"ס, מספק את צורכי הקהילה, לשם מה למנות רב קהילה?
ואם ממנים רב קהילה כנראה שאפשר לוותר על תפקיד "רב בית הכנסת" ולהשאר עם שלל התוארים הנוספים.

8. לסיום הערה: לפני שאת/ אתה מגיבים על דברי,
חישבו:
האם גם אתם מוכנים להזדהות בשמכם המלא????????

בברכת "מיסמך גאולה לגאולה"
רפאל בס
עמנואל
20.
אין מחלוקת?
ט' אדר ה׳תשס״ז
לפי קריאת התגובות לכבה זו משמע שינם מחלוקת בקהילת חבד עמנואל?
האם הרב החדש יודע לאיזה בוץ הוא נכנס?
והאם יתפוס סוף סוף פיקוד?
עדין מעדיף בעילום שמו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.