מערכת COL | יום ב' אדר ה׳תשס״ז 20.02.2007

האורחים בריגא התרשמו ממוסדות החינוך

אורחים בריגא: יו"ר מוסדות 'אור אבנר' ונשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים ר' לוי לבייב ורעייתו ערכו היום ביקור מיוחד במוסדות חב"ד בריגא, לטביה, שם אירח אותם השליח הרב מרדכי גלזמן. בביקור נטלו חלק גם הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר והרב דוד מונדשיין מנכ"ל קרן 'אור אבנר חב"ד' ■ הביקור נפתח בפגישה עם נשיאת לטביה הגב' ויירא ויקא פרייברגא, במעון החופש שלה בעיירת הקייט יורמלא שלחוף הים הבלטי בפגישה השתתף גם ראש הקהילה היהודית מר סוחרנקו. ר' לוי הודה לה בחום על יחסה החם והידידותי לקהילה היהודית, ובתום הביקור העניק לה שי - מתנת הקיהלה היהודית לסיפור המלא
האורחים בריגא התרשמו ממוסדות החינוך
המשלחת ערכה ביקור במוסד החינוך 'אהל מנחם' שע"י קרן 'אור אבנר', שם קידמו את פניהם ילדי בית הספר והגנים בברכת 'ברוכים הבאים' בארבע שפות הנלמדות בבית הספר: עברית, רוסית, לטבית ואנגלית.

ר' לוי המממן את הפעילות החינוכית הגדולה והעניפה בחבר העמים התרגש לעבור בין הכיתות ולהתרשם מהתלמידים ומההתקדמות שלהם בחינוך היהודי. "רמת הידע כאן גבוהה יותר מבית ספר ממלכתי בישראל", ציין ר' לוי בסיפוק. ר' לוי ביקר באחת הכיתות במהלכה נלמדה תוכנית "עם ישראל חי" - תוכנית חוויתית מיוחדת המעשירה באופן ניכר את הידע של התלמידים ביהדות, והפעם היה זה על ההיסטוריה של עם ישראל.

נציג התלמידים הגיש לר' לוי עותק מיוחד בכריכת עור של דרכונו הלטבי של הרבי, נציגת התלמידות הגישה לגב' אולגה לבייב עותק מדרכון הרבנית חיה מושקא נ"ע.
תלמידת כיתה י"ב בבית הספר הסבירה בשפה רהוטה על ההיסטוריה של בית הספר והמבנה, ובתום דבריה העניקה שי מיוחד: דגם של בית הספר מעוצב על גבי זכוכית ויטראז'.

על הצלחת הביקור עמלו ללא ליאות השלוחים הרב שניאור זלמן קוט ורעייתו.

בתום הסיור הסבה המשלחת לארוחת צהרים בחדר האוכל של המוסד, כאשר אליהם מצטרפים ראשי הקהילה היהודית בריגא ומספר אנשים עסקים שחזרו בתשובה בשנים האחרונות.

ר' לוי ציין לשבח במהלך האירוע את הרמה הלימודית של בית הספר, והפליג בחשיבות מעלת הצדקה לאורחים ששהו בחדר והדברים פעלו עליהם רושם רב.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כייף להכנס לאתר העוסק רק בדברים טובים
ב' אדר ה׳תשס״ז
פשוט עושה טוב על הלב, לראות שיש עדיין אתרים שלא מתעסקים בכל הדברים הרעים, ומתעסקים עם הטוב והנעים.
תמשיכו כך
2.
הרב גלזמן והשלוחים בריגא!
ב' אדר ה׳תשס״ז
בהחלט מחמם את הלב לראות משהו מכם מדי פעם. כמדומני שזו פעם ראשונה שאני רואה כתבה עליכם, למרות שאתם פועלים לא פחות מאחרים, ואולי יותר...
הייתי אצלכם ונהניתי מכל רגע!
זוכרת אתכם עד היום.
hgp
3.
חב"ד בריגה
ב' אדר ה׳תשס״ז
יש כח לרב גלזמן על פעילות רבה שהחלה לפני שנים רבות. אני עד היום זוכר את ערבי שבת וחגים בדירתכם הראשונה. בזכות הרבי והפעילות שלך גם אני ומשפחתי נמצאים באוהלה של תורה.

תודה על הכל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.