מערכת COL | יום א' אדר ה׳תשס״ז 19.02.2007

נחנך מרכז "בית הלוי" בוינה

במעמד מאות בני הקהילה היהודית בוינה, אוסטריה, בנוכחות רבנים חשובים בהם הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, הרב הספרדי של אוסטריה הרב יצחק ניאזוב, בהשתתפות אישי ציבור, נציגי הממשל ושרי ממשלת אוסטריה: שרת התרבות, שר המדע, ראש העיר וינה, חנך נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים הנגיד ר' לוי לבייב את מרכז "בית הלוי – חב"ד" בלב העיר וינה  לסיפור המלא
נחנך מרכז
המרכז שנבנה בסיוע תרומתו הגדולה של ר' לוי משתרע על פני אלפיים מטר רבוע ויהיו בו מרכזי הקהילה, מועדון לצעירים בני הקהילה הבוכרית בעיר, תלמוד תורה, בית כנסת, משרדי הקהילה, והוא יהווה מגדלור של תורה וחסד לכל הקהילה היהודית.

באירוע השתתף מי שעמד מאחורי היוזמה להקמת המרכז וגייס את המשאבים לבניין, השליח הראשי באוסטריה הרב יעקב בידרמן, שמוסד מפואר זה מהווה חלק מהמוסדות הברוכים שהקים בעיר וינה, בהם בית הספר 'לאודר חב"ד' השוכן ממול המרכז החדש. באירוע נטל חלק גם מנכ"ל קרן 'אור אבנר חב"ד' הרב דוד מונדשיין ועוד.

ר' לוי שהגיע עם רעייתו הגב' אולגה, התכבד בחנוכת המרכז, כאשר את המזוזה קובעים בפתח הבניין הרב בערל לאזאר והרב יצחק ניאזוב.

במהלך האירוע נשאו דברים שר המדע של אוסטריה שאיחל לקהילה היהודית מעורבות פעילה (אינטגרציה) בתוך כלל האוכלוסיה. בדבריו שנשא מיד לאחר מכן חידד ר' לוי את הדברים: "אינטגרציה אין משמעותה התערבבות. התאקלמות של הקהילה בחברה היא בהחלט מבורכת, אך זאת בתנאי שהיהודי נותר ייחודי, עם הערכים היהודיים ועם התורה. מעורבות אין פירושה התבוללות. ואת זאת חשוב לציין".

בשעות הערב התקיים אירוע התרמה לטובת פעילות הבניין, בהשתתפות עשירי הקהילה שהתחייבו לטול חלק בהחזקת המקום, המפעיל בין היתר כולל של ששה שלוחים שילמדו במהלך היום נגלה וחסידות, ויבצעו בין היתר פעילות קהילתית של שיעורי תורה, ביקורי בית, 'מבצעים', כאשר נשותיהם נוטלים חלק פעיל בעשייה עם נשות הקהילה.

באירוע נשאו דברים הרב בערל לאזאר שדיבר על חשיבות ומשמעות מצוות הצדקה. הרב ניאזוב הודה בהזדמנות זו לר' לוי והתומכים על הסיוע והתמיכה במימון הפעילות במהלך השנה. "הכרת הטוב היא יסוד חשוב ביהדות, זה המקום וזה הזמן להודות לר' לוי", אמר הרב ניאזוב.

השליח והרוח החיה מאחורי הקמת המרכז, הרב יעקב בידרמן, חזר על שיחת קודש מהרבי בנושא מחצית השקל. "אנו נמצאים בראש חודש אדר בו משמיעים על השקלים. כתוב שמשה רבינו התקשה במחצית השקל והקב"ה הראה לו מטבע של אש. נשאלת השאלה מה היה הקושי הגדול במצווה זו?

התירוץ הוא שמשה רבינו לא הבין כיצד מטבע גשמית יכולה לכפר על עניין רוחני. לכן הראה לו הקב"ה מטבע של אש לרמז שלא צורת המטבע והכמות חשובה אלא האיכות, הצורה, האש שבדבר. ר' לוי לבייב נותן צדקה אבל האיכות המיוחדת של נתינתו היא הצורה והדרך, הנשמה שבה הוא נותן", חתם הרב בידרמן את דבריו.
בשיחה מיוחדת מספר הרב בידרמן על התחושות המיוחדות בקרב הקהילה היהודית. "אנו עדיין נרגשים, כל העיר הייתה ממש בהתרגשות מרצף האירועים, ואין ספק כי הדבר יתן את אותותיו בפעילות הרבה שעוד נכונה לנו בהפעלת המרכז".
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
לר לוי לבייב
א' אדר ה׳תשס״ז
תודה רבה לך
מאחל לך כל טוב
ושתכפיל את הונך
ותהיה תמיד מהנותנים
חבדניק מודה
2.
זלמן רסקין
א' אדר ה׳תשס״ז
איכה ?..?
רוצים לראותך
3.
מה קרה ?
א' אדר ה׳תשס״ז
ר לוי , למה אתה לא מחייך קצת ?
4.
הרב יצחק ניאזוב
ב' אדר ה׳תשס״ז
איפה הרב ניאזוב?

יישר כח לרב יצחק ניאזוב העושה חיל, למרות כל הקשיים, הנה כאשר יענו אותו כן ירבה וגו.

עלה והצלח בגרימת נח"ר רב לרבי ובמעשיך הטובים תזרז את הגאולה.

מידיד ותיק משבתנו בת"ת בלוד, החונה היום ברחובות אה"ק.
5.
איפה הרב יצחק ?
ב' אדר ה׳תשס״ז
למה לא רואים בתמונות את הרב ניאזוב ?
אברך משכמו ומעלה. עוד בלומדנו בתו"ת בלוד היה משכמו ומעלה.
עלה והצלח
6.
באמת זלמן, איפה אתה?
ב' אדר ה׳תשס״ז
אם לא מפעיל, שוא עמלו הבונים.
שוועסטער
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.