מערכת COL | יום כ"ז שבט ה׳תשס״ז 15.02.2007

חינוך שפורץ גבולות גיאוגרפיים

בכינוס השלוחות האחרון שהסתיים השבוע, השתתפו כמאה ושלושים בנות בית הספר ואמהותיהן באירוע מאוד מיוחד: כינוס מפגש עם בנות כיתתן לבית הספר המקוון. המפגש המרגש התקיים ביום חמישי שעבר במשרד השלוחים, בעקבות הצלחת מפגש דומה שנערך לבנים בזמן כינוס השלוחים העולמי ■ העובדה כי לשם שינוי נמצאות כל הבנות ברדיוס של לא יותר מכמה מטרים, אפשרה להנהלת בית הספר לערוך הפעם שיעור 'אמיתי'. המפגש כלל לימוד של שעה אחת, בבית ספר 'אמיתי' עם מורה וכיתה, ולא, לא היו שם מחשבים...  לסיפור המלא
חינוך שפורץ גבולות גיאוגרפיים
מפגש התלמידות שהתקיים בישיבת 'חובבי תורה' בשבוע שעבר (צילום: בנימין ליפשיץ)
בית הספר המקוון של 'משרד השלוחים' ניצל את כינוס השלוחות למפגש תלמידות מרגש. רחל דאנוב מאוד נהנית ללכת ללימודים. חברתה הטובה ביותר לכיתה היא ליבא לאופר.

לשתי תלמידות בית הספר יש הרבה מן המשותף: תחביבים משותפים רבים האהובים על שתיהן, ההורים של שתי הבנות עוסקים באותו 'מקצוע', ולכל אחת מהן יש אפילו אח עם אותו שם.

יש רק בעיה אחת 'קטנה' שאיתה הן מתמודדות: הן היו שמחות מאד לבקר האחת את חברתה לאחר הלימודים כמו מיליוני תלמידים אחרים בכל רחבי העולם, רק שהן מתגוררות כמה מאות קילומטרים האחת מהשנייה.

רגע, אבל לפני כמה שניות סיפרנו לכן שהו לומדות באותה כיתה, לא?

התשובה לכך פשוטה מאד. רחל וליבא הן בנות של שלוחים. ההורים של שתיהן העדיפו לשים בצד את השיקולים התועלתיים האישיים ובהם גם נגישות קרובה לבית ספר חסידי, ויצאו בשליחותו של הרבי כדי לקרב עוד כמה מאחינו ואחיותינו בני ובנות ישראל. אלא שלחנך את הילדים צריך בכל זאת, וגם האופציה של חינוך ביתי על טהרת ההורים שעוד יכולה להיות מעשית בגיל הרך, כבר לא רלוונטית כשהילדים מגיעים לגיל בית הספר.

שימוש בטכנולוגיית אינטרנט מתקדמת הופך את זה לסיפור די פשוט. המציאות בשטח מוכיחה שלארגן כיתת לימוד 'עולמית' זה הרבה יותר קל ממה שניתן היה לחשוב בתחילה.

מספר מחשבים, מצלמות אינטרנט, עכבר וחיבור לאינטרנט. זה כל מה שנדרש כדי ללמוד בבית הספר המקוון.

בית הספר שמפעילים אנשי 'משרד השלוחים' נוסד לפני שנתיים ורותם את היכולת האדירה של האינטרנט להפוך את כולנו ל'כפר גלובאלי קטן' למען צרכי החינוך הייחודים של ציבור מיוחד: ילדי שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם. זהו בעצם הבסיס של בית הספר המקוון של משרד השלוחים. יוזמת היי-טק מתקדמת, היחידה מסוגה בעולם היהודי שבאה לתת מענה למאות ילדים.

ילדים צעירים אלו, מצאו את עצמם לעיתים קרובות גדלים באזורים בהם חינוך יהודי כמעט ואינו קיים. הוריהם נאלצו להקדיש שעות רבות של לימוד בבית כדי להמשיך והשריש את המסורת שעליהם הם עצמם חונכו גם לצאצאיהם, או במקרה הפחות טוב הם נאלצו להישלח כבר בגיל צעיר מאוד לסבא וסבתא שבברוקלין, ארץ-ישראל, או כל מרכז יהודי אחר.

בבית הספר המקוון פועלות כיום 12 כיתות יומיות לבנים ובנות בכיתות א' עד ז', ובהן מקבלים מאות ילדים שעד לא מזמן היו בודדים, חינוך יהודי ישירות לבתיהם.


מפגש פיזי לילדי בית הספר הוירטואלי

בכינוס השלוחות האחרון שהסתיים השבוע, השתתפו כמאה ושלושים בנות בית הספר ואמהותיהן באירוע מאוד מיוחד: כינוס מפגש עם בנות כיתתן לבית הספר המקוון. המפגש המרגש התקיים ביום חמישי שעבר במשרד השלוחים, בעקבות הצלחת מפגש דומה שנערך לבנים בזמן כינוס השלוחים העולמי.

תלמידות בית הספר מכל רחבי העולם ישבו ליד שולחנות ערוכים, שמעו דברים מפי הנהלת בית הספר, והשתתפו בטקס חלוקת פרסים למצטיינות המוסד. העובדה כי לשם שינוי נמצאות כל הבנות ברדיוס של לא יותר מכמה מטרים, אפשרה להנהלת בית הספר לערוך הפעם שיעור 'אמיתי'. המפגש כלל לימוד של שעה אחת, בבית ספר 'אמיתי' עם מורה וכיתה, ולא, לא היו שם מחשבים...

התלמידות יצאו מרוצות מאוד מהחוויה הלא שגרתית שזומנה להן, וגם האמהות הודו בחום לצוות בית הספר שבעזרתו השליחות שלהם קצת יותר קלה.

למידע נוסף על פעילות בית הספר המקוון לילדי השלוחים, ולהרשמה לבית הספר ניתן לפנות למחלקת חינוך ילדי השלוחים של משרד השלוחים: לחצו כאן
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הרה"ח גדליה שמטוב
כ"ו שבט ה׳תשס״ז
גדליה היקר!
הרעיונות הטובים תמיד מגיעים ממך.
כל-הכבוד!

אין עוד מוסד בחב"ד שדואג כל-כך הרבה לשלוחים - ב-א-מ-ת!!!!

המשך לעשות נחת רוח אמיתי לרבי.



"וכל קרני רשעים אגדע..."
2.
משרד השלוחים אין כמותכם!
כ"ו שבט ה׳תשס״ז
תודה רבה על החינוך שאתם נותנים לילדים!

בערל לברטוב
אבא של חמשה תלמידי התלמוד תורה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.