מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשס״ז 13.02.2007

נשות ירושלים למדו על "כוחן של הנשים"

מאות נשים השתתפו במוצאי שבת בכנס כ"ב שבט של מכללת 'אור-חיה' בירושלים  שנערך באולמי 'שערי העיר' בירושלים. מכירה סינית קידמה את פני הבאות בכניסה כאשר ההכנסות קודש לפעילות הברוכה של אור חיה ■ הנשים נהנו מהופעה מוזיקלית , מצפייה בסרט וידאו על הרבי בדבר מעלת לימוד התורה לנשי ישראל, וכן בסרט "מה נתן לי לימוד החסידות" בו מספרות נשים כיצד הלימוד באור חיה תורם להן רבות, מחזק ומשמח אותן ומביא ברכה לביתן ולמשפחתן ■ במהלך הערב נערכה מכירה פומבית על מטפחת מבגד של הרבנית נ"ע והנשים האזינו למשא המרכזי של הערב שנשא הרב סנדי ווילשאנסקי מאיטליה שהגיע במיוחד  לסיפור המלא
נשות ירושלים למדו על
מוצאי שבת, אולם שערי העיר בירושלים מלא מפה לפה, נשים רבות הגיעו להשתתף בכנס כ"ב שבט של מכללת 'אור-חיה' בירושלים הקרוי על שם הרבנית חיה מושקא ע"ה ובכנס זה מושקעים הרבה מחשבה ותכנון.

מכירה סינית קידמה את פני הבאות בכניסה כאשר ההכנסות קודש לפעילות הברוכה של אור חיה, הכנס נפתח בהופעה מוזיקלית של תלמידת אור חיה ל. אומנסקי, ולאחריו וידאו של הרבי בדבר מעלת לימוד התורה לנשי ישראל, בהמשך הוקרן סרט "מה נתן לי לימוד החסידות" בו מספרות נשים כיצד הלימוד באור חיה תורם להן רבות, מחזק ומשמח אותן ומביא ברכה לביתן ולמשפחתן, לאחר מכן נערכה מכירה פומבית על מטפחת מבגד של הרבנית, התחרות היתה קשה אך לבסוף המטפחת נמכרה.

את המשא המרכזי של הערב היה נשא הרב סנדי ווילשאנסקי מאיטליה אשר הגיע במיוחד לארוע זה, בדבריו סיפר את הסיפור על ר' ברוך ממז'יבוז שהקפיד שלא ישנו אצלו כיוון שהוא נכד הבעש"ט, ופעם כאשר הגיע אליו האוהב ישראל מאפטא ואמר לו כי לא ניתן לישון אצלו בשל היותו חד בדרא – נכד הבעש"ט ענה לו האוהב ישראל אם אתה חד בדרא ענה לי מה החסד בגזירת הקנטוניסיטים שנגזרה באותה עת על עמ"י- אני יודע שקיים בה טוב אך איני יודע מהו? ואז הסביר לו האוהב ישראל: ישנם 4 סוגי חסדים שקיימים בעולם הנרמזים ב-4 פסוקי כי לעולם חסדו שבהלל : חסדים שהכל מודים בהם: הודו לה כי טוב...

חסידים שרק יהודים רואים אותם: יאמר נא ישראל ... ישנם חסדים שרק מיוחדים רואים אותם: יאמרו נא בית אהרון ... וישנם חסדים מאוד מיוחדים שרק צדיקים שהם יראי ה' ובטלים במציאות רואים את החסד שבהם: יאמרו נא יראי ה'.... ובאותה שעה אדמו"ר האמצעי אמר את המאמר "להבין עניין לקיחת אנשים מבני ישראל לעבודת הצבא" ובו מבאר כי היה קטרוג גדול בשמים על עמ"י שאינם מקיימים את מצוות ה' המעטות שנותרו בידינו בגלות מתוך רצון אלא כמצות אנשים מלומדה וע"י גזירת הקנטוניסיטים שילדים מסרו נפשם כדי לשמור מצוות בצבא למרות הקושי והסבל שסבלו בשל כך הוסר הקטרוג מעל כל עמ"י.

בשנת תשכ"ד הרבי ביקש שיביאו לפניו מאמר זה וכשמצאו רק חצי ממנו בספריה הצטער וביקש בכל זאת למצוא את המאמר ואז אמר הרבי מאמר "להבין עניין לקיחת אנשים מבני ישראל לעבודת הצבא" ושם דיבר על סבל היהודים ברוסיה הקומוניסטית כדי שיקיימו מצוות במס"נ כדי לכפר על כל מי שלא מקיים ואח"כ הרבי לא הסכים שיעשו הנחה על מאמר זה, גם כיום במצב הנוכחי ישנו חסד של הקב"ה אך לעיתים אנחנו אינינו רואים אותו.

בחודש שבט תשנ"ב אמר הרבי שיחה על מעלת נשי עמ"י ועל כך שנשות דור זה הינם גלגול של יוצאי מצרים ובזכותם ניגאל, והדבר דורש התבוננות מה מעלת נשי ישראל שבזכותן ניגאל, אומנם ידוע שנשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמא בשל היותן זכות יותר מהגבר אך, מהי הזכות שלהן? ובשיחה ההיא הסביר הרבי כי נשים בשונה מהגבר שהינו בעל שכל מוגבל, הן בעלות רגש שהוא בלתי מוגבל ולכן אמונתן אינה מוגבלת ע"י שכל והיא הביאה את המס"נ שלהן, שהתבטאה בהבאת ילדים לעולם מול הגברים שלא רצו להביא ילדים בשל גזירת פרעה. מס"נ נוספת שאנו רואים בגאולת מצרים היא בזמן שעמ"י לקחו את השה על מנת להעלותו לקרבן- למרות היותו האלוה של מצרים, הגברים עשו זאת לאחר הציווי של הקב"ה, הנשים מסרו את הנפש מעצמן.

מטרת הגלות היא לברר את הניצוצות, מטרת גלות מצרים היתה "ואחרי כן יצאו ברכוש גדול" ברור הניצוצות ועמ"י במסירות הנפש שלו פעל לגלות את האלוקות במצרים ולבררה.

מעלת הנשים התבטאה בכך שמתחילה האמינו לבשורת הגאולה ע"י משה רבינו שלא כמו הגברים שהאמינו רק לאחר שראו את המצרים טובעים בים "סופית".

גם היום לאחר בשורת הגאולה שהרבי אמר שנסתיימה עבודת הבירורים עלינו להאמין בדברי הרבי באמונה שלימה ולזעוק עד מתי.

בנוגע לאסון שאירע לאחרונה, בזמן אדמוה"ז היה חסיד גדול שהיה משכיל ועובד ונפטר צעיר בשנות השלושים לחייו, אדמוה"ז הגיע לנחם את ההורים ואמר להם, הרי כאשר הילד נוסע רחוק זה קשה להורים והם מתגעגעים, אך אם הם יודעים שהוא מצליח שם אז הם מתנחמים בכך, גם בנכם נמצא בדרגה מאוד גבוהה ואני רואה שטוב לו שם ואתם יכולים להתנחם בכך. לפני כ-20 שנה נהרג בחור "תמים" והרבי בכה על כך ואמר למה זה קרה? התמימים הם הלחי של חב,ד וסתירה נותנים בלחי.
הם נמצאים בדרגות מאוד גבוהות והם פועלים שהעניין יסתיים ומשיח יתגלה נאו ממש!
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
לדניאלהגולן המנהלת החשובה תחי וליואלה הי...
כ"ה שבט ה׳תשס״ז
יישר כח על פעילותכן והשקעתכן הרבה !!!!!!!!!!!!!

ישיב לכן ה כגמולכן הטוב בבניי, חיי, מזוניי ורוויחי.

צפת.
2.
לאסתר
כ"ו שבט ה׳תשס״ז
איפה החיוך?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.