מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשס״ז 12.02.2007

בתל-אביב ציינו 'שלושים' לרב משה אשכנזי ע"ה

בליל סיום ה'שלושים' לרב משה אשכנזי ע"ה שכיהן כרב קהילת אנ"ש בת"א התכנסו בבית הכנסת, המתפללים, אנ"ש מתל אביב, ובני משפחת אשכנזי להתוועדות מיוחדת ומרגשת ■ במהלך הערב נשאו דברים בניו וחתנו של הרב אשכנזי ע"ה שדיברו על המנוח, ועל יחודו של בית כנסת חב"ד בתל-אביב בו התפללו גדולי החסידים בדורות הקודמים  לסיפור המלא
בתל-אביב ציינו 'שלושים' לרב משה אשכנזי ע
רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי נושא דברים בעצרת לזכר אביו ע"ה
בליל סיום ה'שלושים' לרב משה אשכנזי ע"ה שכיהן כרב קהילת אנ"ש בת"א התכנסו בבית הכנסת, המתפללים, אנ"ש מתל אביב, ובני משפחת אשכנזי להתוועדות מיוחדת ומרגשת.

את ההתוועדות הנחה גבאי בית הכנסת הרב בועז סגל שהזמין את ראשון הדוברים, הגבאי הראשי ומשפיע ביהכנ"ס הרב שלום בער בוטמן שהזכיר בדבריו את מעלותיו של ר' משה ע"ה, ואת יחודו של ביהכנ"ס, בו התפללו גדולי החסידים בדורות הקודמים.

אחריו הוזמן לשאת דברים רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי שהפליג בזכרונות אודות בית הכנסת והקהילה בת"א. 

הרב חיים אשכנזי משפיע ישיבת חב"ד באור-יהודה תיאר את רבנותו של אביו ע"ה, ואת תפקידו של הרב בקהילת חב"ד בכלל שמול עיניו עומד ההתמסרות לבצע את הרצון העליון, רצונו של הרבי.

הדובר הבא היה מנהל בית חב"ד בתל-אביב הרב יוסף שמואל גריליצקי, שחלק עם הקהל הנרגש נקודות וסיפורים שרשם לעצמו משנים רבות של נסיעות, פגישות ופעילות עם הרב משה ע"ה. בין הדברים סיפר כיצד פעם, כאשר מסיבה כלשהי הוטחו בו ובר' משה ע"ה עלבונות, הגיב אח"כ הרב: "ברוך ה' שזכיתי לסבול בזיונות עבור ליובאוויטש".

הרב יוסף יצחק ווילשאנסקי ראש ישיבת חסידי חב"ד בצפת, חתנו של הרב אשכנזי ע"ה, התעכב בדבריו על העובדה כי חותנו ראה את תפקידו כרב הקהילה בביהכנ"ס בתור שליחות של הרבי, ובתוקף כך פעל למען הגעתו של השליח לעיר וסייע לו כל העת, וכך לאורך כל השנים בהן שימש כרב הקהילה.

'המעשה הוא העיקר' – הנכד ר' אלכסנד סענדר ווילשאסנקי עורר על רצונו העז של הסבא, שילמדו תורה בשקידה והתמדה, כפי שעשה כל ימי חייו, ועל החובה והזכות של כל בני המשפחה והקהילה ללכת בדרך זו, והזכיר אודות החלטת בני המשפחה לחלק ולסיים את כל הש"ס במשך השנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.