מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשס״ז 12.02.2007

ישיבת מגדל-העמק פותחת את שעריה למתקרבים

ישיבת תומכי-תמימים במגדל-העמק החליטה לפתוח ביוזמה מיוחדת, כדי להעניק חוויה רוחנית מיוחדת לעשרות צעירים שהתקרבו ליהדות על-ידי בתי-חב"ד ברחבי הארץ. בשבת האחרונה התקיימה התכנית הראשונה, ובה השתתפו עשרים וחמישה צעירים שבאו למגדל העמק מכל רחבי הארץ. הצוות והתלמידים עשו הכול כדי להעניק לאורחים חוויה חב"דית-חסידית אמיתית, והיוזמה זכתה להצלחה למעלה מהמשוער. תכניות נוספות מתוכננות בהמשך  לסיפור המלא
ישיבת מגדל-העמק פותחת את שעריה למתקרבים
ריקודים נלהבים של הצעירים והתמימים בצאת השבת
יניב הביט מוקסם בעשרות הבחורים שהתנוענעו על מקומם, מנגנים יחד ניגון חב"די עתיק, חודר לבבות. מפעם לפעם הסיט את ידו והידק את הכיפה לראשו. כיפה סרוגה שקפליה ניכרו בה היטב הייתה מהודקת לראשו באמצעות סיכה שחורה.

יניב וחבר נוסף עברו כברת דרך ארוכה מבאר-שבע הדרומית עד למגדל-העמק בצפון, ובאו לשבות בתומכי-תמימים בשבת מיוחדת שאורגנה לצעירים, מקורבי בתי-חב"ד ברחבי הארץ. כמוהו היו שם בחורים צעירים שהגיעו כיחידים, חברותות, או שלושה ואף ארבעה יחד. עשרים וחמישה בחורים התאספו מראשון-לציון, מקריית-טבעון, מירושלים, מחיפה, ממגדל-העמק, מקריית-מוצקין ומהמכינה הקדם-צבאית בקיבוץ בית רימון.

יוזם הרעיון והאיש שעמד מאחורי השבת, הרב עקיבא גולדשמיד ועמו הת' דוד אליאס, יצרו קשר לפני כמה שבועות עם מרכז צאגו"ח והשלוחים בארץ, ושטחו את היוזמה להטעים את המקורבים באווירה המיוחדת של שבת בתומכי-תמימים. ההיענות הייתה גבוהה והרשימה התמלאה במהירות. התאריך נקבע לשבת כ"ב בשבט, יום ההילולא של הרבנית נ"ע.

במהלך השבת השתלבו הבחורים בסדרי הישיבה, ובמקביל נערכה תכנית מיוחדת שתתאים עבורם. שיעורים והרצאות עם צוות הישיבה, סעודת-שבת עם הבחורים בישיבה, עונג-שבת לאחר סעודת ליל-שבת, סדר מיוחד לתולדות ניגוני חב"ד, ומעל לכול – השמחה, החיות והריקודים הסוערים לאורך השבת.

קשה לתאר במילים את האווירה המיוחדת ששררה בישיבה בשבת זו. ביטוי לדברים היה בשעת רעווא דרעווין, לקראת צאת השבת, כאשר קמו הצעירים על רגליהם והודו במילים נרגשות על החוויה שחוו.

יניב היה זה שסיכם במילים נוגעות ללב את שספג בישיבה: "אומר לכם את האמת", פתח ואמר. "זו הייתה אחת השבתות המיוחדות שעברו עלי. זאת חוויה שמעולם לא עברתי כמותה ואין לי ספק שרישומה יישאר בי בעתיד. אני חש שצעדתי צעד נוסף בדרך הנכונה, דרכה של חב"ד, דרך של תורה ומצוות עם אהבת-ישראל בלי אינטרסים, מסירות והקרבה עבור יהודי שני, מתוך חום ושמחה אמיתית".
לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
17 תגובות
1.
פעולה חשובה ומעודדת
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
הבחור ששלחתי אליכם, חזר מלא חויות, והוא אמר שהשבת הזו שינתה אותו בכל המובנים, הוא אומר שאיו מילים אצלו שיוכלו להגדיר את החויה הגדולה , הגשמיות היה נהדר החדרים האירוח ובמיוחד הבחורים הניפלאים שאירחו אותו, הריקודים הלימוד השיחות עם הבחורים, ואיך הוא תיאר את הרבנים , הוא כל כך נהנה מהם, הוא תיאר את ההיתועדות עם הראש ישיבה הוא לא ראה כזה רב איך הוא רקד ,איזה חיות , הוא מספר שבלי יוצא מהכלל כולם היתחשמלו וכולם נעו קדימה, והעיקר הוא אומר לי שפעם הבאה שיהי בקרוב הוא מביא איתו עוד 2 חברים הטובים, וגם סיפר על המיקום ועל השקט והיופי שזה נותן הרבה מנוחת הנפש לחשיבה נכונה,
ולכן אני פונה אליכם תמשיכו עם הפעולה הברוכה , זה המקום , אתם האנשים, ואין לי כל ספק שגרמתםהרבה נחת רוח לרבי ותמשיכו לקדש שם שמים.
2.
תענוג
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
אני נהנה ליראות את התמונות של הפעילות העניפה וליקרוא את הכתבה הניפלאה
תמשיכו
3.
למה אתה מתוח
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
שניאור ברוד אתה נראה בתמונה מאוד מתוח, אבל כשאתה בשטח אין מתח , הפעולה נראת רצינית ומוצלחת, בהצלחה בכל מעשה ידיך ושל כל השלוחים ושל כל הבחורים היקרים

ישראל
4.
הרב גולדשמיד
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
הרב עקיבא גולדשמיד שיחי, אתה בעל יוזמות אדירות, אין לך מושג איזה שמחה היתה לי שקראתי וראיתי את הפעולה היפה שיזמת , תמשיך ותצליח בגדול.
5.
יישר כח לישיב ה במגדל העמק
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
כל הכבוד לשיבה המבורכת שעשתה מעשה ענק.
6.
דוד אליאס
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
דוד אליאס כל הכבוד , אתה נראה מאוד שמח, אני מכיר אותך, אתה חברמן, אין כמוך, נראה שהשמחה היתה גדולה.

חברך אי שם
משה
7.
כל הכבוד
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
המשיכו כך
8.
חבל
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
חבל שלא ידעתי הייתי שולח אחד שמחכה לדבר כזה
9.
מנדי ניאזוב.וינה
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
שמחה פורצת את הגדירות.אוהב אותך.
מני
10.
כל הכבוד!
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
הגיע הזמן ליוזמה ברוכה זו תמשיכו כך!
11.
אולי בע"ה יהי רצון להקים לצד
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
הישיבה, ישיבה טובה לחוזרים בתשובה.
יש בכך צורך גדול מאוד.
עכ"פ צעד בכיוון הנכון. יישר כח.
12.
ל-9
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
ממש אין כמוהו בשמחתו. מרחיב את החיוך של כולם...
זבי
13.
שניאור ברוד!!!
כ"ה שבט ה׳תשס״ז
כל הכבוד!
שליח לדוגמא!!!
14.
מרגש
כ"ה שבט ה׳תשס״ז
התרגשתי לקרוא את הכתבה ובמיוחד את התיאור של השליח תגובה מספר 1
15.
אתם מיוחדים
כ"ה שבט ה׳תשס״ז
ידידי הרב לוי וילימובסקי, תמיד היתפארת מהצוות הניפלא שיש במיגדל העמק תמיד היתפארת מהתמימים היקרים שנימצאים שם, ותמיד אמרת לי שהם נותנים לך את החיות לעול הכבד, כשקראתי את הכתבה וראיתי את התמונות ואת התגובות אני מבין אותך טוב מאוד

אחד התורמים משה
16.
בבקשה
כ"ה שבט ה׳תשס״ז
כאחד הפעילים במרכז הארץ, בבקשה מיכם להבא תפרסמו במקום מרכזי על השבתון הבא שאתם מיתכוננים לעשות, על מנת שגם אני וידידי נוכל לישלוח אלכם בחורים שאנו מקרבים לחסידות ושיקבלו מיכם את הרוח הנכונה של החסידות, תעלו מעלה מעלה ותמשיכו ביתר שאת וביתר עוז, אין כמוכם.
17.
מרדכי מנור
כ"ה שבט ה׳תשס״ז
ישר כח על השבת שהיתה בה הרבה מתוח אך לא לשוא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.