מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ז 11.02.2007

ציירת: כדאי להביא ילדים לצפות באמנות חסידית

הציירת החב"דית אסתר זיבל סיימה בשבוע שעבר להציג תערוכה של עשרים מציוריה על אורח חיים יהודי וחסידי "המבליט את היופי והשמחה ביהדות" ■ ילידת צרפת שלמדה איור בכוחות עצמה, זיבל אומרת בראיון ל-COL כי היא ממליצה להביא ילדים לצפות באמנות חסידית שיכולה להשפיע עליהם לטוב והייתה רוצה שבשכונה יעריכו את המקצוע (ושיסכימו לשלם בהתאם) ■ המכון לציור חסידי בקראון-הייטס אירח את התערוכה ונערך להעלות חדשה במקומה. "המדיניות היא להציג אמן רק אחת לכמה שנים", מסביר המנהל זאב מרקוביץ'  לסיפור המלא ותמונות מהתערוכה לציפייה במצגת מהציורים - לחצו כאן
ציירת: כדאי להביא ילדים לצפות באמנות חסידית
הגב' זיבל בתערוכה שלה בקראון-הייטס * צילומים: מנחם שרף

מאת בנימין ווייס, כתב COL בארה"ב

בקראון-הייטס הסתיימה בשבוע שעבר תערוכת ציורים המספרת על אורח חיים יהודי כשהציירת החב"דית קוראת לעודד הבאת ילדים לצפות באמנות חסידית במקום למצוא השראה ממקורות חיצונים.

תערוכת ציוריה של הגב' אסתר זיבל עלתה לפני חודש ב"מכון הציור החסידי", גלרייה להצגת ומכירת אמנות חסידית ברחוב קינגסטון בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק.

בין המוצגים נראו מחזות כמו תורה מונפת למעלה כשגברים בצד אחד ונשים בצד שני ועופות חגים מסביב, אישה עם מטפחת לראשה מדליקה נרות שבת על רקע שמים קודרים, בחור צעיר לומד גמרא במה שנראה כמרתף ברוסיה, אבא מטייל עם ילדיו בגן פרחוני ואמא דוחפת עגלת ילדים ברקע עיר עתיקה.

"אני מנסה להעביר בציורים את היופי והשמחה בחיים יהודיים", היא אומרת בשיחה ל-COL. "אני ממליצה להביא לגלרייה גם ילדים שיכולים להתרשם ולהנות במקום לחפש מקורות חיצונים להשראה".

מומלץ גם לילדים

זיבל נולדה בצרפת והתקרבה לחסידות חב"ד. יחד עם בעלה, במשך שנים היא הייתה חברה בקהילת חב"ד במונטריאול, קנדה. בשמונה השנים האחרונות הם מתגוררים בקראון-הייטס.

היא למדה ציור בכוחות עצמה החל מגיל ילדות. בעת שהותה בצפת ללימודי יהדות וחסידות במשך שנתיים, היא התחברה לאווירה הרוחנית-אמנותית השורה בעיר הקדושה וההשראתית.

לדעתה, עדיין אין בקראון-הייטס מספיק הערכה ומודעות לאמנות - כזה שיצדיק את המחירים לציורים אפילו שהיא הורידה את חלקם.

יחד עם זאת, הגב' זיבל אומרת שהיא שמחה מהפידבק שהיא קיבלה על התערוכה. "היו תגובות יפות לעשרים הציורים שהצגתי".

תערוכה מידי חודש

המכון הציור החסידי נפתח לפני שלושים שנה עם הגעת אמנים רוסים לחופיה של העיר ניו-יורק. המכון הוא בין היחידים בעיר הגדולה המוקדשת לאמנות חסידית בלבד ופועל בחסות ועד הקהל של קראון-הייטס ובתמיכה עירונית מסויימת.

המנהל מר זאב מרקוביץ', יליד ברית המועצות לשעבר, אומר בשיחה עם COL כי ההיענות לתערוכה של זיבל הייתה "מאוד חיובית ופעלה מעל חודש שלם".

הפעם האחרונה שהגב' זיבל הציגה את ציוריה במכון היה לפני לפני חמש שנים. "בפעם האחרונה שהצגתי המכירות היו טובות יותר. אולי כי המצב הכלכלי היה קל יותר אז", היא אומרת.

במכון מעלים כל כמה שבועות תערוכה חדשה. מרקוביץ' הסביר כי "המדיניות שלנו היא שלא מציגים מאותו אמן יותר מפעם אחת בתוך מספר שנים".

 לכניסה לאתר של הציירת - לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אכן אומנות...
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
אך לא לטעמי,
הפנים מידי אנמיות וחסרות הבעה או רגש
הציור היחיד שהתחברתי אליו היה ציור היונים שבאמת שונה (אולי כי אין בו ציור פנים) הוא רוחני, ומלא רגש.
2.
ואני חושב ובטוח שזו אומנות
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
ממש מדהים נהנתי מכל רגע,הרבה צבע ויופי אמנית מדהימה
י.א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.