מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ז 11.02.2007

בית כנסת היסטורי משוחזר בשנחאי

במטרה להפיח רוח חיים במסורת היהודית בשנחאי החלו עבודות השיקום של אחד משני בתי הכנסת הותיקים שנותרו בעיר שהיווה מקום מקלט לעשרות אלפי פליטים ממלחמת העולם השניה  ■ שליח חב"ד בעיר הרב שלום גרינברג אומר כי גורמים יהודיים המעניינים לשקם את שרידי ההיסטוריה היהודית נעזרים על ידי גורמי שלטון מקומיים המעוניינים אף לשוות לעיר דימוי אוניברסלי הפתוח לכל עם ולשון לסיפור המלא
בית כנסת היסטורי משוחזר בשנחאי
במטרה להפיח רוח חיים במסורת היהודית בשנחאי החלו עבודות השיקום של אחד משני בתי הכנסת הותיקים שנותרו בעיר שהיווה מקום מקלט לעשרות אלפי פליטים ממלחמת העולם השניה. שיקום בית הכנסת, 'אוהל משה' המשמש כמוזיאון יהודי יערך במשך תקופה של חמישה חדשים, והממשלה כבר השקיעה 1.3$ בתיקון ושיקום האזור וקידומו כאתר תיירות.

שליח חב"ד בעיר הרב שלום גרינברג אומר כי גורמים יהודיים המעניינים לשקם את שרידי ההיסטוריה היהודית נעזרים על ידי גורמי שלטון מקומיים המעוניינים אף לשוות לעיר דימוי אוניברסלי הפתוח לכל עם ולשון.

בעיר הסינית הגדולה ביותר עם אוכלוסייה המונה 20,000 איש, שמתוכם 100,000 הינם זרים השוהים בעיר, קיימת קהילה יהודית המורכבת מכ2000 תושבים זרים, אשר רבים מהם מתפללים בבתים פרטיים מפאת מחסור בבתי כנסת, וזאת בעקבות המדיניות הרשמית בסין שאיננה כוללת את הדת היהודית כדת רשמית במדינה.

בחודש שעבר, החלה העבודה ב'אוהל משה' שהכיל משרדים וחנות ספרים לפני שהפך למוזיאון יהודי בשנת 1996. בפרוייקט מתוכננת הרחבת והוספת מוצגים ושיפורים למבנה החיצוני של הבניין. למרות ש'אוהל משה' ימשיך לתפקד כמוזיאון, יש נטייה בקרב השלטונות לאפשר קיום מניינים ותפילות בבית הכנסת השני בעיר, 'אוהל רחל.

"נכון להיום", אמר הרב גרינברג, "בעלי בית הכנסת 'אוהל רחל' שהם אנשי מינהל החינוך של העירייה, מאפשרים תפילות במבנה רק ארבעה פעמים בשנה ואני מקווה שהממשלה תגיע למסקנה במוקדם או במאוחר, שיש להשיב את הבניין למגמתו המקורית", אמר.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חיים
כ"ד שבט ה׳תשס״ז
נחמד למצא אי שם אדם שאינו מייחס את הקרדיט לעצמו, ובפירגון שאינו "מתגלגל" במחוזותינו, מעניק זאת לגורמים זולתו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.