מערכת COL | יום כ' שבט ה׳תשס״ז 08.02.2007

הורידו את העירוב לשבת בגלל 'סכנה לציפורים'

שמחתם של שומרי שבת באגורה הילס, קליפורניה, הייתה מוקדמת מידי. שליח חב"ד הרב משה בריסקי הוביל יוזמה להקים עירוב שיתיר טלטול חפצים ועגלות ילדים בשבתות ונתקל בסירוב עיקש ■ תושבי אוק פארק הבחינו בחוטים וזעמו. לא סיפרו לנו על-כך ויש סכנה לציפורים שלא יבחינו בחוטים ועלולים להיפגע, הם טענו ■ אפילו שהושג אישור מהמועצות המקומיות, חברת החשמל "אדיסון" סירבה להתיר שימוש בעמודי התאורה ברחובות לתליית העירוב ■ חבר קהילת חב"ד בני אייזנברג הודיע על הפסקת היוזמה. "מטרתינו היא להיות שכנים טובים וחידוש העירוב ייעשה בהתחשבות עם התושבים"  לסיפור המלא
הורידו את העירוב לשבת בגלל 'סכנה לציפורים'

עירוב שהוקם על-ידי חב"ד באגורה הילס לטובת התושבים שומרי שבת הורד בעקבות מחאות מקומיים שמיהרו להתלונן בפני העירייה.

סבב החוטים המתירים ליהודים לטלטל בשבתות נתלה על עמודי התאורה ברחובות אוק פארק, ווסטלייק ויליג' ואגורה הילס - השוכנים באזור קוניאו בקליפורניה.

בעקבות חוסר פעולה מעשי של 'ועד העירוב' המקומי, שליח חב"ד הרב משה בריסקי נאות להוביל את המאמצים אולם הבהיר כי שהוא רק יתמוך בעירוב אם מדובר "במאמץ קהילתי כולל, לא רק של חב"ד".

עירובין הוקמו במרבית שכונותיה של לוס-אנג'לס והקמת עירוב גם בקוניאו הייתה מסייעת ל-150 המשפחות הדתיות המתפללות בבתי-חב"ד באזור, אחרים מתפללים בבתי-כנסת אחרים.

חברת 'אדיסון' מסרבת

תושבי אוק פארק היו הראשונים להבחין בחוטים והתלוננו שלא ידעו על הפרוייקט עד שהוא הושלם. הם גם טענו כי החוטים הדקים מהווים סכנה לציפורים שאינם מסוגלים להבחין בהם ועלולים להיתקל במהלך מעופם.

ועד העירוב נאלץ להוריד את העירוב באוק פארק ואפילו שהתקבל אישור לעירובים בווסטלייק ויליג' ואגורה הילס, הוחלט להוריד את כולו בגלל סירובה של חברת החשמל "אדיסון" להתיר את השימוש בעמודי חשמל באוק פארק.

"מכיוון שאנו נאלצים להוריד אחד החלקים, לא יהיה משקל הלכתי לשאר העירוב ואנו נאלצים להוריד את כולו", מסר אלי אייזנברג, חבר בבית-חב"ד, לעיתונות המקומית.

"תקוותינו היא שהצעד הזה של רצון טוב ייראה בחיוב אצל התושבים באגורה הילס רבתי, ויוכיח אחת ולתמיד שהמטרה שלנו היא להיות שכנים טובים ותכנונים עתידיים בנוגע לעירוב ייעשה בהתחשבות עם התושבים", אייזנברג אמר בישיבת המועצה המקומית של אוק פארק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.