מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשס״ז 07.02.2007

חיים חדשים ל-19 ילדים מצ'רנוביל

הבוקר נחתה בישראל קבוצה נוספת של ילדים מאיזור הקרינה בצ'רנוביל. עם הקבוצה נמנים תשעה עשר ילדים מביילארוס השכנה, מאזור הסמוך לגבול האוקראיני שספג כמויות גדולות של קרינה ■ זו הקבוצה ה-76 המועלת ארצה, ובכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו עד כה ל- 2,429. הילדים נקלטים במוסדות המיוחדים שהוקמו בכפר-חב"ד, נהנים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים, ומחינוך יהודי, המחזיר בנים שנותקו מיהדותם אל שורשיהם. הפרויקט כולו זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים רבים בעולם וגורם קידוש שם שמים ושם חב"ד לסיפור המלא
חיים חדשים ל-19 ילדים מצ'רנוביל
הרב אהרונוב עם חלק מקבוצת הילדים

היום, בשעת בוקר מוקדמת, נחתה בישראל קבוצה נוספת של ילדים מאזור הקרינה בצ'רנוביל. זה שבע-עשרה שנה מעלים צעירי-אגודת-חב"ד לארץ ילדים יהודים מאזור האסון הגרעיני בצ'רנוביל. כזכור, בשנת תש"נ הורה הרבי לעוסקים בדבר – "טלו עליכם את האחריות והביאו את הילדים לארץ-ישראל".

זו הקבוצה ה-76 המועלת ארצה, ו-19 ילדים נוספים יזכו לחיים חדשים. בכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו עד כה ל - 2,429. לאחרונה דיווח המרכז לבריאות העולה בחיפה כי אוכלוסיית העולים מהאזורים שנפגעו מהקרינה רגישה למחלות יותר מאוכלוסיות אחרות, דבר המחייב ניטור והשגחה מיוחדת.

ילדי הקבוצה הנוכחית הגיעו מביילארוס השכנה, מאזור הסמוך לגבול האוקראיני שספג כמויות גדולות של קרינה. בין היתר הגיע בקבוצה נער צעיר, שזכה לפגוש בשדה התעופה את אחותו שכבר עלתה ארצה בקבוצה קודמת של ילדי צ'רנוביל, לפני שלושה חודשים. האחות הבוגרת קיבלה בחמימות את אחיה, ועזרה לו להתמודד עם ההלם הראשוני שלאחר הנחיתה בארץ הקודש.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, העומד בראש מפעל ההצלה, יצא למינסק כדי ללוות באופן אישי את הגעת הקבוצה ארצה. הוא ערך ראיונות קפדניים לילדים, שוחח עם ההורים, וליווה אותם במטוס עד נחיתתם בארץ. "הלחץ של ההורים להעלות ארצה את ילדיהם הוא גדול' מוסיף הרב אהרונוב.


מצילים חיים

את הילדים הנרגשים קיבלו בשדה התעופה צוות הפנימייה ופרויקט ילדי צ'רנוביל, בראשות הרב יוסף-יצחק רייטשיק. בין מקבלי הפנים בלטה קבוצה גדולה של ילדים שהועלו ארצה על-ידי צעירי-חב"ד בשנה האחרונה, ובוגרי המוסד לילדי צ'רנוביל. משדה התעופה יצאו הילדים למעונות הקליטה של צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד, שהוקמו עבורם בהוראת הרבי.

הילדים נקלטים במוסדות המיוחדים שהוקמו בכפר-חב"ד, נהנים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים, ומחינוך יהודי, המחזיר בנים שנותקו מיהדותם אל שורשיהם. הפרויקט כולו זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים רבים בעולם וגורם קידוש שם שמים ושם חב"ד.

בצעירי-חב"ד מציינים בסיפוק כי העלאת הילדים גוררת בעקבותיה גם את עלייתם ארצה של רבים מהוריהם. את אלפי הילדים שהועלו במרוצת השנים ניתן כיום למצוא בכל פינה בארץ ובכל תחומי החיים, וחלקם בחרו להמשיך את דרכם בישיבות חב"ד ואף הקימו בתים חסידיים לתפארת.


השפעת הקרינה

עשרים שנה חלפו מאז אותו יום נורא, י"ז בניסן תשמ"ו, עת פיצוץ אדיר אירע בכור האטומי מספר ארבע בצ'רנוביל, והעיף לאוויר את גג הבטון שכיסה את הכור. גשם רדיואקטיבי שטף את רוסיה הלבנה, אוקראינה וסביבותיהם, ובמשך עשרה ימים שלמים דלפו החומרים הרדיואקטיביים בכמויות גדולות. גם כיום, עשרים שנה אחרי, ההשפעה על בריאותם של הילדים הגרים באזורים הסמוכים ממשיכה לסכן את חייהם.

האסון חייב את פינויים המיידי של מיליוני בני אדם, ברדיוס של מאות קילומטרים, ברחבי ברית המועצות לשעבר. הקרינה נפוצה למרחק גדול כל-כך עד ששרידים ממנה נמצאו אפילו בבשר איילים בנורווגיה ובממטרים בצפון-מערב האוקיינוס הפאסיפי. אולם השלטונות הסתפקו בפינוי אזורים סמוכים בלבד, בעוד שאר האוכלוסייה נותרה חשופה לקרינה.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
ארי פרוס
כ"א שבט ה׳תשס״ז
טוב לראות אותך מחייך
2.
יהודה ללום
כ"א שבט ה׳תשס״ז
למה אתה לא עושה "אקשען" כשבאמת צריכיםץ
3.
פיטשע גרוזמן
כ"א שבט ה׳תשס״ז
חיוך שווה מליון דולר
4.
צרנוביל
כ"ג סיון ה׳תשס״ז
כל הכבוד שבאת לפה אני.......
מאוד שמחה....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.