מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשס״ז 07.02.2007

הרב החב"די אירח את וועידת רבני בתי-הרפואה בארה"ב

במרכז הרפואי "סוני דאונסטייט" שבברוקלין, נראה ביום רביעי שעבר מחזה יוצא דופן ביותר - רבנים מזוקנים, חריגים בנוף השגרתי, מילאו את הלובי הרחב בדרכם לאסיפה שקיים "וועד הרבנים של מרכזי הרפואה בארצות הברית" *  רב בית הרפואה "קינגסברוק" שבברוקלין. הרב חזן, יו"ר "ועד הקהל" לשעבר של שכונת 'קראון הייטס', הנו עסקן ציבורי נמרץ ושופע רעיונות למכביר. יחד עם הרב ברוך ג'ייקובסון, שליח ורב בבתי רפואה שונים במנהטן, קידם את רעיון הארגון עד שקרם עור וגידים.
הרב החב
במרכז הרפואי "סוני דאונסטייט" שבברוקלין, נראה ביום רביעי שעבר מחזה יוצא דופן ביותר - רבנים מזוקנים, חריגים בנוף השגרתי, מילאו את הלובי הרחב בדרכם לאסיפה שקיים "וועד הרבנים של מרכזי הרפואה בארצות הברית".

ארגון זה נוסד לפני שלש שנים, פרי מחשבתו של הרב מיכאל חזן, רב בית הרפואה "קינגסברוק" שבברוקלין. הרב חזן, יו"ר "ועד הקהל" לשעבר של שכונת 'קראון הייטס', הנו עסקן ציבורי נמרץ ושופע רעיונות למכביר. יחד עם הרב ברוך ג'ייקובסון, שליח ורב בבתי רפואה שונים במנהטן, קידם את רעיון הארגון עד שקרם עור וגידים. הרב חזן משמש כיום כמזכיר הארגון והרב ג'ייקובסון כאחד מסגני הנשיא.

חברי הארגון הנם שורה ארוכה של רבנים וקציני דת המכהנים במרכזי רפואה שונים ברחבי ארצות הברית.

ראוי לציון מיוחד הוא הגיוון האנושי בשורותיו - חסידים, ליטאים מכל גווניה השונים של הקשת היהודית האורטודוכסית. כנשיא הארגון מכהן הרב אברהם פרידלנדר, רב המרכז הרפואי "מיימונידיס" שבבורו-פארק, ורב קהילת ליסקא. סגן נשיא נוסף הוא הרב יוסף יצחק הולצמן, רב המרכז הרפואי והקמפוס "סוני דאונסטייט" שבברוקלין, מייסד ומנכ"ל ארגון החסד "יד ועזר", אשר ביחד עם הרב חזן, נתן לארגון דחיפה אדירה קדימה.

תנופת ההתפתחות הינה מתמדת, כאשר לשורות הארגון מצטרפים כל העת חברים נוספים, העובדים באחדות מופלאה ונדירה. אחת לכמה חדשים מתקיים מפגש, שבו מתייעצים החברים זה בזה, מחליפים רעיונות והתרשמויות, ומחזקים זה את זה.

את האסיפה הפעם יזם ואירח הרב יוסף יצחק הולצמן. הנהלת המרכז "סוני דאונסטייט" שאותו הוא ייצג, הכירה בחשיבות האירוע והציעה לשם כך את ה"סוויטה הנשיאותית" המיועדת לאסיפות במקרים מיוחדים בלבד. הרב הולצמן עשה לילות כימים כדי להפיק מאסיפה זו את מירב התועלת לכל המעורבים.

אורח הכבוד היה הגאון הרב גבריאל צינער, פוסק בעל שם ובעל מח"ס "נטעי גבריאל". במקום נכחו גם רבנים מויליאמסבורג, קראון הייטס, לייקווד, בורו-פרק, פלטבוש ועוד.

הרב צינער השיב לשאלות הנוכחים העוסקים בעבודתם בחרדת קדש, נוכח שאלות הלכתיות רבות שצצות ועולות במהלך עבודתם. במהלך הכנס נדונו שאלות כמו: הדלקת נרות אלקטרוניים לכבוד שבת בשטח בית הרפואה - האם לברך או לא? מה דין ברכה עליהם בליל יום טוב שני, שבו לא נעשית פעולת ההדלקה? מה מותר ומה אסור בהשתתפותו של רב באירועים ציבוריים בהם מיוצגים גם אנשי דת אחרים?

כמו כן הוצגו שאלות קשות יותר בדרכי טיפול בנפטר שנשאר בשבת בבית הרפואה; האם ומתי לאפשר ניתוק גוסס ממכונת החייאה כשמשפחתו והצוות הרפואי דורשים זאת? הרב צינער ענה בסבלנות ובאריכות לשאלות המשתתפים.

בחלק השני של התכנית התייצבה הנהלת "סוני דאונסטייט" בהרכבה המכובד ביותר כדי לברך את האירוע והנאספים. נשיא המרכז הרפואי ד"ר ג'ון לה-רוסה, סגן הנשיא, מר איבן (יהודה) ליצניצר, והגברת דברה קרי, מנהלת בית הרפואה. אלה הוצגו לפני הנוכחים על ידי ראש השרותים הסוציאליים של בית הרפואה, ר' בנימין (ברי) מנדל.

הרב הולצמן הציג לפני הנוכחים את אורח הכבוד הבא: מר צ'ארלס היינס, התובע הראשי של ברוקלין. מר היינס פתח את דבריו בהכרזה כי "דברי רבונו של עולם באים לפני כל דבר אחר". לאחר דברי ברכתו, הציג מר היינס את המומחית בה' הידיעה לנושא התעללות בילדים, נושא שלצערנו נתקלים בו רבנים לא מעטים במסגרת עבודתם.

המשתתפים, מצידם העלו שאלות רבות בעניין, ובתוכם הפחד של הציבור החרדי לפנות עם ילדיהם לבית הרפואה במקרים מסויימים, בגלל התערבות אגרסיבית מדי של שרותי הרווחה והמשטרה, אשר לפעמים ממהרים להאשים את ההורים, בשעה שידוע ומפורסם עד כמה הציבור החרדי בכללותו מצטיין בטיפול מסור בילדיו.

את האסיפה נעל הרב משה הייקינס, נשיא "חברה לומדי משנה" מלייקווד ניו-ג'רסי שדיבר על חשיבות לימוד משניות ברב עם.

ההצלחה המרשימה של האסיפה, גרמה לנוכחים לעזוב בתחושת סיפוק רבה על עבודת הקדש שהם מבצעים יום יום, ובציפייה לאסיפות הבאות.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
For Vaad Haakohol
י"ט שבט ה׳תשס״ז
Rabbi Holtsman is one of
our “ unsung” heroes

His work touches many many families in Crown Heights.

He is a Chasiddisher Yungerman, Talmid Chochom and a great Baal Chessed

He would make a great partner to Reb Chanina Sperlin

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.