מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשס״ז 05.02.2007

הנסיך הסעודי נכנס לאולם ושמע 'מסר של הרבי'

שגריר סעודיה בוושינגטון, הנסיך טורקי אל-פייסל החליט לפני שובו לריאד להשתתף באירוע יהודי ציבורי הראשון שלו. מה שהוא לא ציפה לקבל היה מסר של פיוס מאת שליח חב"ד הרב לוי שם-טוב ■ "מי שתוקפים את ישראל וארה"ב ימשיכו לסעודיה. היהודים תמיד היו הראשונים לסבול, אך לא האחרונים", אמר הרב למועמד להחלפת שר החוץ הסעודי ■ הנסיך ושגרירי מדינות ערב ניגשו לרב שם-טוב והודו לו על הדברים שהתבססו על הערה של הרבי ■ האירוע בגבעת הקפיטול כיבד את גרג ריקמן, הפקיד נגד אנטישמיות במזכירות המדינה לסיפור המלא
הנסיך הסעודי נכנס לאולם ושמע 'מסר של הרבי'
אל-פייסל מודה לרב שם-טוב, לצד ויליאם דארוף מ-UJC וכריס סמית' מנציבות הלסינקי

מאת בנימין וייס, כתב COL בארה"ב

הנסיך העשוי להתמנות לשר החוץ הסעודי השתתף בשבוע שעבר באירוע יהודי בוושינגטון ושמע מפי שליח חב"ד המקומי מסר של פיוס שהתבסס של הערה מרתקת מהרבי על הדת המוסלמית.

טורקי אל-פייסל, שמסיים בימים אלו את כהונתו כשגריר ארצו בבירה האמריקאית, השתתף ביום רביעי האחרון באירוע בגבעת הקפיטול - ההופעה הראשונה שלו באירוע יהודי ציבורי. האירוע כיבד את הפקיד האמריקאי המיוחד נגד אנטישמיות מטעם מזכירות המדינה, גרג ריקמן.

סוכנות הידיעות היהודית JTA דיווחה כי אל-פייסל נפגש בשבועות האחרונים עם שני קבוצות יוניות ופרו-ישראליות וכי האירוע הציבורי אורגן במשותף על-ידי איחוד הקהילות היהודיות, הסניף האמריקאי של הקונגרס היהודי העולמי, בני ברית, ידידי ליובאוויטש באמריקה, וקבוצת NCSJ למען יהודי חבר-העמים.

אדם נוסף שהפתיע באירוע היה הרב לוי שם-טוב, השליח והקשרים, ומנהל 'ידידי ליובאוויטש באמריקה'. הוא מיודד אישית עם ריקמן ובירך אותו בהצלחה בתפקידו החשוב. אולם באמצע נאומו נכנס לאולם הנסיך אל-פייסל והרב שם-טוב הפתיעו כשעצר את נאומו וקידמו לשלום.

"בעיקרון, אנטישמיות מציבה איום כלפי העמים שלכם כמו לעם היהודי", אמר הרב שם-טוב לסעודי ולעמיתיו שגרירי מדינות ערב שנכחו במקום. "לאורך ההיסטוריה, אנחנו (היהודים) תמיד היו הראשונים לסבול, אבל לא האחרונים. כשהקיצונים מסיימים איתנו, הם עוברים לאחרים".

"תשאלו את מלך מרוקו"

השגרירות הסעודית בוושינגטון היא אחת מהחזקות בוושינגטון לאור עסקי הנפט בין שתי המדינות, טוענים בעיתונות. אולם קיימת מתיחות עם הממשל האמריקאי בשל המלחמה בעיראק שמאיימת להעלות לשלטון את המוסלמים השיעים.

הרב שם-טוב הוסיף לו: "מי שתוקפים עתה את ישראל ואמריקה ימשיכו לסעודיה".

אל-פייסל חוזר לריאד הבירה בעת שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אחיו – שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל. מעריכים כי האח טורקי עשוי להחליפו, שכיהן קודם לכן כשגריר ארצו בלונדון וראש המודיעין הסעודי.

בשיחה עם COL לאחר האירוע, אמר הרב שם-טוב כי בוושינגטון מכירים היטב את משנתו של הרבי בנושאי שלימות וביטחון ארץ-ישראל. יחד עם זאת, הוא אמר לשגרירי ערב, "שאין לנו דבר נגדכם. ביקשתי מהשגריר להביא את הדברים למלך ולממשלה בסעודיה והוספתי שהם יכולים לברר אצל מלך מרוקו איך חיים אצלו היהודים בשלום ונאמנות למדינה".

השגרירים ניגשו להודות

לדבריו, דפוס פעולתו היא תוצאה מהדברים שהרבי אמר לאביו הרב אברהם שם-טוב, השליח הוותיק לבית-הלבן והעומד בראש אגודת-חסידי-חב"ד העולמית.

"מדוע מתעלמים מהאיסלאם? זה לא שהם צודקים ויש דברים שאנחנו חולקים עליהם. אבל מדובר באוכלוסייה מאוד גדולה של אנשים בכמות והשפעה שאי-אפשר להתעלם מהם", הרב שם-טוב האב שחזר את דברי הרבי שנאמרו בתגובה למסמך ממשלתי שטען כי האומה האמריקנית בנוייה על ערכים יודו-נוצריים.

הכוונה, כפי שהנשיא ג'ורג' בוש מבטא בנאומיו, היא שיש להבין שמעשי הטרור אינם הכוונה של דת האיסלאם ולהבין שאלו מעשה של קיצונים בלבד.

לאחר הנאום, השגריר הסעודי ועמיתיו הערבים ניגשו לרב לוי שם-טוב, הודו לו על דבריו וביקשו להרחיב איתו בנושא.

שר החוץ הטורקי עבדאללה גול מבקר בימים אלו בארה"ב במטרה ליצירת בסיס משותף בכוחות נאט"ו בהקשר המלחמה בעיראק. לצד פגישות עם שרת החוץ קונדוליזה רייס והיועץ לביטחון לאומי סטיבן האדלי, גול אמור להיפגש גם עם הרב לוי שם-טוב.


עוד בנושא:

+ וושינגטון ביקשו מחב"ד להשפיע על מוסלמים
+ מוסלמים התרעמו על סוכת חב"ד מול האו"ם
+ הידידות המופלאה של החב"דניק והמוסלמי
+ אזרבייג'אן: המוסלמים נותנים כבוד ליהודים
+ אימאם מוסלמי יעבוד עבור חב"ד באנגליה
+ ה'ערבייה' שביקשה לקיים מצוות פורים

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
Great work
י"ח שבט ה׳תשס״ז
Reb Levi great to see you again

All the best

ES
2.
Kol Hakavod
י"ח שבט ה׳תשס״ז
go levi and bentzy
3.
ר לוי שי
י"ח שבט ה׳תשס״ז
הלוואי שבבריסל ילמדו ממך איך לעבוד עבודת שמיים...
4.
shemtov
י"ח שבט ה׳תשס״ז
kol hakavod kidush shem habad
6.
Words of wisdom
י"ח שבט ה׳תשס״ז
Reb Levy, your words of caution “ the Jews were always the first to suffer, but never the last to suffer” are very profound

We need to apply those same words of caution to OUR little worlds,
IF YOU KNOW WHAT I MEAN

The great 1
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.