מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשס״ז 04.02.2007

הרב רייטפארט גורם לסערה בביתר עילית

הרב יצחק רייטפארט מניו-יורק נמצא בימים אלו בשיאה של סערה בעיר החרדית ביתר עילית: רחוב שנקרא על שמו בעיר חולק לשניים עם רחוב "קדושת לוי" על שם רבי לוי יצחק מברדיצ'וב, ומספרי הרחוב ממשיכים כאילו ומדובר ברחוב אחד ■ הדבר גרם לבלבול רב, והתושבים מחו על שיבוש המספרים, וביקשו לקבוע לו שם אחד. העירייה קיבלה את הבקשה וקבעה כי כל הרחוב יקרא מעתה רחוב "הרב יצחק רייטפארט". אך הסערה לא תמה. כעת מוחים התושבים על סגירת רחוב על שם רבי לוי יצחק מברדיצ'וב  לסיפור המלא
הרב רייטפארט גורם לסערה בביתר עילית
הרב יצחק רייטפארט על רקע ביתר עילית
הרב יצחק רייטפארט מניו-יורק נמצא בימים אלו בשיאה של סערה בעיר החרדית ביתר עילית: לפני מספר שנים, תרם הרב רייטפארט סכום כסף לטובת הישוב החרדי, והעירייה החליטה לקרוא על שמו רחוב בכניסה לעיר.

אך מסיבות לא ברורות החליטה העירייה כי חציו של הרחוב יקרא רחוב "קדושת לוי" על שם רבי לוי יצחק מברדיצ'וב וכי מספרי הרחוב ימשיכו כאילו ומדובר ברחוב אחד.

ברבות השנים, גרם הדבר לבלבול רב, והתושבים מחו על שיבוש המספרים ברחוב אחד המחולק לשניים. עיריית ביתר עילית קיבלה את הבקשה וקבעה כי כל הרחוב יקרא מעתה רחוב "הרב יצחק רייטפארט".

אך הסערה לא תמה. כעת מוחים התושבים על סגירת רחוב על שם הצדיק רבי לוי יצחק מברדיצ'וב בשביל תורם מכובד ככל שיהיה מניו-יורק. ועד אברכים מחתים בימים אלו אברכים מהרחוב, בו מתגוררים גם חסידי חב"ד.
לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
פרופורציות בבקשה
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
זו "סערה"?
לא צריך להפוך רחוב שקט יחסית, לרחוב "סוער". תשמרו על הבריאות שלנו ושלכם. יש מספיק סערות אמיתיות שטורדות את מנוחתינו.
2.
פרופורציות בבקשה?
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
גם קרון-הייטס סוערת בזכותו.
4.
שיתביישו להם בביתר
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
איך הם מזלזלים בכבודו של הרב רייפארט?

הרי הוא נחלץ חושים ופסק כנגד כל הפוסקים, בכמה סוגיות חמורות, ובזה לימד זכות על ישראל, ולדוגמא ענין המים שרוב החרדים בניו יארק לא מכניסים לפיהם מים שאינם מסוננים מחשש שמא הם עוברים בזה על ארבע לאוין שיש באכילת שרץ המים, ונחלץ הרב רייטפארט וקפץ לאמבטי זו והתיר המים. וגם ידוע איך קפץ במסירות נפט לאמבטי המחלוקת בשכונת קראון הייטס, ולמרות שרוב תושבי השכונה החרימו והתנגדו לבחירות, הנה הרב רייטפארט במסירות נפש עדיין דבק בהתואר "חבר הבית דין", ולמרות שבנייר המכתבים שלו אין הוא כותב זה, כי יודע שבכל ניו יארק כבר התפרסם טיב הבחירות לזו הרבנות, אבל בסביבה שאין יודעים מזה אין הוא מוחה על המתארים אותו כחבר הב"ד, ומכל זה מוכח עד כמה גדולה צדקותו ולמדנותו.

ובודאי שראוי שיהיה לו רחוב הנקרא על שמו, שזה כבוד להתושבים, אלא שלמען השלום בודאי יסכים שיקראו להרחוב על שם הרב מברדיטשוב, ומהראוי להציע שיחליפו השם "ביתר" ויקראו לעיר כולה על שמו של גדול הפוסקים בדורנו.
5.
סערה וחצי!
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
פינדרוס ליטאי! מעזריטש משתייך לחב"ד!
אחד ועוד אחד שוה אוטובוס מתדרדר בקדושת לוי
6.
למה לא עושים את זה גם בקראון הייטס?
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
הרי בקראון הייטס יש עסקנים נהדרים, כמו הרב פלוטקין והרב לאנג, שלא לדבר על הרב רובשקין, למה הם לא יכולים לסדר בעירייה אצל מר בלומברג שיחליפו את שם הרחוב קינגסטון ויקראו לו "רחוב הרב רייטפורט". רק בביתר זה אפשרי?
7.
למה הרחוב נקרא על שם הספר ולא על שם רבי...
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
למה קראו לרחוב "קדושת לוי" ולא רחוב הרב לוי יצחק?

ולמה לא עושים אותו דבר גם לרחוב על שם הרב רייטפארט, לקרוא לרחוב על שם אחד מספריו או קונטרסיו, לדוגמא: רחוב "בדבר מלך", או רחוב "קונטרס בענין התולעים במים"?
8.
אין מקום לסערה
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
הרב הגאון הצדיק מורנו ורבנו הרב יצחק רייטפארט ראוי שיקראו לכל העיר בשם "רייטפארט עלית", ולא צריך רחובות קטנים על שמו. וכדאי לברר בעיריית ביתר אם נשארו עוד רחובות גם לשאר חברי הבד"צ הגאונים הצדיקים שנבחרו בהבחירות ברוב גדול של פחות מארבעים אחוז.
9.
יהיה טוב!
י"ז שבט ה׳תשס״ז
בוועדת שמות של העיר יושבים כמה חב"דניקים, הם אלו שבזכותם יש רח בעל התניא, ליובאוויטש, תומכי תמימים, צמח צדק, המגיד ממזעריטש, חב"ד
ובעז"ה גם קדושת לוי
11.
תיקון טעות
ג' אדר ה׳תשס״ז
כל הרחוב בהתחלה היה קרוי רחוב קדושת לוי, והעיריה הליטאית ראתה שזה יותר מדי בשבילה, אז מכרה חלק ניכר מהרחוב לרייטפארט, העיקר לקצץ בקדושת לוי. הבעיה של התושבים היא לא אישיצ נגד הרב רייטפרט אלא רק משום שז קשה להגייה, ביפרט אצל מנהלי ועובדי חברות גז, חשמל, טלפון וכו וכו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.