מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשס״ז 02.02.2007

תלמידי שכונת 'יד אליהו' למדו על ט"ו בשבט

12 תלמידות ממכללת בית רבקה ביקרו בכ-20 כיתות השכבה הנמוכה במוסדות החינוך הממלכתי והממ"ד בשכונת יד אליהו ולימדו אותם פרק בצמיחה של ילד יהודי. בסדר בתיאום מראש ובתכנון מדויק הגיעו ליד אליהו בשעות הבוקר בהסעה מאורגנת 12 תלמידות כשהם מצוידות באביזרי הפעלה שונים. לאחר תדרוך קצר מהמארגן - הרב דוד זהר מנהל פעילות חב"ד בשכונה, והתלמידות נחלקו ל-6 חוליות וכל חוליה קבלה מפה מדויקת של יד אליהו עם רשימת המקומות בהם עליהם להעביר את התכנית  לסיפור המלא
תלמידי שכונת 'יד אליהו' למדו על ט
כל קבוצה בקרה ב-3 כיתות (גן וכיתות א' ב' ג') לפי זמן שהיה מתואם עם כל מוסד.
בדבריהם, ספרו התלמידות לילדים על 2 ילדים שקבלו שתילים, ילד אחד טיפח והשקה את השתיל והשני הזניחו. שתיל של האחד פרח והתפתח נפלא ושל האחר כמש ונבל. לאחר מכן המשילו התלמידות כל ילד לשתיל רך והנחו את הילדים לשמור על השתיל הרך הזה. לאחר מכן הם ביצעו הפעלה עם הילדים בה המחישו לילדים את האבחנה שבין ברכת בורא פרי האדמה ובורא פרי העץ.

התגובות שקיבל הרב דוד זהר ממנהלי ומנהלות מוסדות החינוך השונים הם נלהבות ומתפעלות מאד. לדבריהם, עד היום אצל הילדים ט"ו בשבט היה חג של "נטיעות" בלבד, נטול כל מסר יהודי ערכי ועכשיו בזכות פעילות זו הילדים קבלו מימד אחר וחזק לט"ו בשבט.

הפעילות כולה התאפשרה תודות לשיתוף הפעולה של הנהלת מכללת בית רבקה בכפ"ח ע"י הגב' פסי מאיר, ריבי פינסקי ומירב מעטוף. וכמובן תודות לתלמידות המוכשרות שבצעו את הפעילות:

חיה מרים זהר, יעל חיה ביטון, מיכל גוחפי, חנה רבקה עזריה, רבקה מרים חירותי, רבקה פערל נעכא סגל, בת-אל לבנת סעדון, תרצה רחל מושקא דלס, תהילה חיה מרום, חיה מושקא שניאור, חלי אגמי, חיה מושקא גליצנשטיין.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד
י"ד שבט ה׳תשס״ז
לבנות שלימדו!
נחמד לקרוא עליכן מרחוק...
מושקי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.