מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשס״ז 02.02.2007

המורה שנטע אהבה לסיפורי חסידים

השנים הרבות שחלפו, לא הקהו ולו במעט, את דמותו המיוחדת של המורה שלנו הנערץ, המורה לחסידות • הרב גולדשמיד נטע בנו אהבה לסיפור חסידי, כשסיפר על הרבי,סיפורים רווי צימאון, גרם לנו, הבנות שהגיעו לכפר חב"ד מ'בתים אחרים' להידבק ברבי, לרצות לנסוע אל הרבי • במלאות 30 שנה לפטירתו של הרב נחום גולדשמיד ע"ה, מגיש COL מאמר קצר של אחת מתלמידותיו למאמר המלאסודו של הרב נחום גולדשמיד ע"ה
המורה שנטע אהבה לסיפורי חסידים
בנישואי בנו. משמאל: החתן, הרב גולדשמיד, הרב יעקב לנדא והרב יהושע ארנברג
מאת: הגב' ש.ש. צפת

השנים הרבות שחלפו, לא הקהו ולו במעט, את דמותו המיוחדת של המורה שלנו הנערץ, המורה לחסידות, הרב נחום גולדשמיד.

כנערה, המגיעה אל הכרך הגדול של חסידות חב"ד, אל תיכון 'בית-רבקה' בכפר-חב"ד, זכיתי להכיר את הרב גולדשמיד, המורה הראשון שקירב אותי אל עולמה של החסידות, אל סיפורי החסידים וספר התניא.

כשהרב גולדשמיד היה נכנס אל הכיתה, הדרת פניו ואצילותו עוררה בנו כבוד והתפעלות, משהו שעורר רצון ללמוד, להאזין לדברים הקדושים, שובבות היינו כתלמידות, אולם בשיעוריו, היינו נעטפות במעטה של רצינות.

השיעור היה מרתק... בלימוד התניא, לו למדנו שורה או שתיים, זה יכל להמשך שעה או שעתיים, זה לא נמדד בכמות אלא באיכות! נכנסנו אל המחשבות... אל העבודה... אל מלחמת הנפשות...

הרב גולדשמיד נטע בנו אהבה לסיפור חסידי, כשסיפר על הרבי, סיפורים רווי צימאון, גרם לנו, הבנות שהגיעו לכפר-חב"ד מ'בתים אחרים', להידבק ברבי, לרצות לנסוע אל הרבי, ולהגשים חלום נכסף זה.

דמותו הזוהרת גרמה לרבות מאיתנו לחשוב אחרת, לחשוב מחדש ממה שהורגלנו, וללכת בדרכי החסידים ולבנות ולהקים בית חסידי שמושתת על ערכי החסידות.

גם ילדיי, וכל בני משפחתי שותפים לזכרונות שלי, כשהם שואלים אותי: "אמא, את כל הסיפורים את מכירה?" , כי את הסיפוק שקיבלתי מקריאת סיפורי–חסידים, קו המחשבה החסידי, על תכלית הנשמה בעולם, כן קבלתי אני, ועוד רבות מחברותיי, מהרב נחום גולדשמיד ע"ה ובזכותו לכולנו יש עתה בתים חסידיים, כי את החלטה להיות חב"דניקית וכך להקים את ביתי קיבלתי הרבה-הרבה בזכות החינוך החם והאוהב שקיבלתי ממנו.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
המורה לחסידות
י"ד שבט ה׳תשס״ז
כתלמידה קבלתי את הבסיס הטוב ביותר להבנה של שיחות ואפילו מאמרים מהרב גולשמיד, הוא הקנה לנו כלים ללמוד עצמי, וזאת לפני כ-4 עשורים בזמן שלימוד חסידות לבנות עוד לא היה כבימנו, מובן מאליו.
2.
אפילו השולחנות הבינו
ט"ו שבט ה׳תשס״ז
כשהרב גולדשמידט היה נכנס לכתה היתה לנו יראת הרוממות ולא יראה סתם כפי שפחדנו ממורות אחרות.
לרב היה כוח הסברה יוצא מן הכלל. כל עניין וכל נושא היה מובן בשלמות. הרב גולדשמידט היה מסביר איזה עניין בצורה מפורטת ובהירה ולאחר מכן היה שואל, "מובן?". פחדנו לענות. לא שלא הבנו אלא שלא היתה שם אחת שהעיזה לענות לטוב או למוטב. על כן, מפני החשש שלא הבינו היה חוזר הרב גולדשמידט על הביאור, ושוב היה שואל, מובן? ושוב לא ענו. וחזור חלילה...לא היה שייך שלא יבינו.
זה שצריך ללמוד חסידות לפני התפילה קיבלתי ממנו...ויהי רצון שנזכה להעניק לבאים אחרינו את מה שקיבלנו ממנו.
יהיה זכרו ברוך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.