מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשס״ז 04.02.2007

הרב חיטריק ע"ה מספר על פגישותיו עם הרבי / וידאו

חברת המדיה החב"דית JEM שהפיקה סרט 'השנים הראשונות' על התקופה שקדמה לקבלת הנשיאות של הרבי - הפיקה גם סרט בו מספר הרב יהודה חיטריק ע"ה על הפעמים הראשונות שהוא פגש ברבי. COL מגיש את תרגום הסרט לעברית  לסיפור המלאלצפייה: לחצו כאן
הרב חיטריק ע
הרב יהודה חיטריק ע"ה
חברת המדיה החב"דית JEM שהפיקה סרט 'השנים הראשונות' (Early Years) על התקופה שקדמה לקבלת הנשיאות של הרבי - הפיקה גם סרט בו מספר הרב יהודה חיטריק ע"ה על הפעמים הראשונות שהוא פגש ברבי.

COL מגיש את תרגום הסרט לעברית:

הרב יהודה חיטריק נולד שלש שנים לפני הרבי בעיר קרסנולוק בלרוס בשנת 1899. בעת הראיון היה הרב חיטריק בן 102. הרב חיטריק התגורר בחרקוב, שם הועסק כשוחט וגם פעל למען ישיבת 'תומכי תמימים', והיה מכין כ-3- מכתבים היום עבור הישיבה.

הרב חיטריק ראה את הרבי לראשונה לפני חתונתו בשנת תרפ"ו. בחרקוב התאכסן הרבי בביתו של יהודי שסיפק לו מזון כשר והרב חיטריק היה שוחט עבורו את העופות. 

כשהסבו לסעודה, שוחח הרב חיטריק עם בחור אחר שנכח במקום אודות המכתבים שנשלחו עבור הישיבה. הרבי לא התערב בשיחה, רק ישב בשקט והאזין לשניים. 

בפעם השנייה הוא פגש ברבי בשנת תרפ"ז. "בשנים תרפ"ז ותרפ"ח" (בטרם יצא מרוסי'ה) סיפר הרב חיטריק, "היה הרבי עובד עבור האדמו"ר הריי"צ ולשם כך הי'ה מבקר בלנינגרד לעיתים קרובות".

כבר באותם שנים ידעו הכל שהרבי הינו גאון עצום, ולא רק גאון שיודע ללמוד, אלא אחד כזה שכל מה שלמד "נשאר איתו". באותו זמן היה ידוע כבקי בכל הש"ס עם כל המפרשים, ומלבד זאת היה בקי בספרים רבים. כבר אז התפשטה השמועה שבחור זה מיועד להיות חתנו של הרבי הריי"צ נ"ע.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
טעות חמורה
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
בתחילת תרפ"ח יצא הרבי מרוסיה.
אז למה כתוב שבשנת תרפ"ח ביקר בחרקוב לעיתים קרובות.
2.
המפגש השני - בלנינגרד
ט"ז שבט ה׳תשס״ז
שלום, לגבי הטעות, המפגש האחרון עם הרבי ברוסיה היה בלנינגרד (וזה תוקן לעיל) אשר שם פגש הרב חיטריק ברבי שהי בשירותו של הרבי הרייץ בשנים, כפי שהרב חיטריק מזכיר אותם - פ"ז, פ"ח (את דבריו אמר באידיש, וכל מי שמבין אידיש מסוגל לקלוט את זה). יתכן שעוד הספיק להיות בלנינגרד לפני שעזב את רוסיה בתחילת פ"ח. ואם יש לך ויכוח נוסף על זה - הרי הבר פלוגתא שלך הוא הרב חיטריק ע"ה.
3.
טעות אך למה "חמורה"
י"ז שבט ה׳תשס״ז
הרבי זצ"ל אמנם עזב את רוסיא לפני תרפ"ח, אך בשנת תרפ"ז הרב חיטריק פגש בו. ולאדם כמו הרב יהודא חיטריק שזכרונו מעולם לא בגד בו אפשר למחול אם בגיל 102 הוא טעה בשנה אחת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.