מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשס״ז 01.02.2007

השליח המיוחד לעובדי "אינטל" יוצא לדרך

אוכלוסיית יהודי הילסבורו באורגון גדלה משמעותית בשנים האחרונות בעקבות פיתוח סניף חברת "אינטל" המייצרת מעבדים למחשבים ■ "יש לנו כאן הזדמנות לקחת את הדחיפה הזו של ריבוי הישראלים ולשרת את כלל יהודי האזור", אומר השליח החדש הרב מנחם ריבקין, יליד היישוב כרמיאל ■ רעייתו חיה ריבקין מתכוונת לפתוח גן ילדים וכבר אירחה בבית סעודות שבת לתושבים. "בנות חב"דיות מקבלות הכשרה במחנות קיץ" ■ הזוג יקבל מענק כספי נכבד לשלוחים צעירים מאת הקרן של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית בתרומת איל ההון רונלד פרלמן  לסיפור המלא
השליח המיוחד לעובדי

הריבוי הגדול של ישראלים שהגיעו לעיר הילסבורו באורגון כדי לעבוד לשנה עד שנתיים בחברת האלקטרוניקה "אינטל" העולמית הגבירה את הצורך לפתיחת בית-חב"ד קבוע.

"קהילת אינטל הייתה הדחיפה שלנו להגיע להילסבורו", מודה הרב מנחם ריבקין, השליח החדש. "יש לנו כאן הזדמנות לקחת את הדחיפה ולשרת את כלל יהודי האזור".

ריבקין הגיע החודש לאורגון עם רעייתו חיה וילדיהם התאומים שניאור ומרגלית. הם ייחלו לפעול מביתם ברחוב קאדן. ולפי הגידול הם יחפשו מקום נפרד כדי להוסיף בתוכניות ופעילות. לפני שבועיים הם אירחו לראשונה תפילות שבת בליל שבת ובבוקר וכן סעודות לתושבים.

יש להם כבר אתר אינטרנט - www.chabadh.com - המספר על התוכניות שהם מתכוונים לחנוך בקרוב: בית-ספר יהדות ביום ראשון, גן ילדים, מועדון נשים, שיעורי 'ארוחה ותורה' בצהריים בימי חול, לימודי בר-מצווה ופעילויות לחגים.

הזוג ריבקין נמנים בקבוצת השלוחים החדשים שיקבלו מענק נכבד של 50 אלף דולר לשנתיים מאת הקרן 'שליחות בירת'רייט' של אגודת-חסידי-חב"ד העולמית ובנדיבותו של איל ההון היהודי רונלד פרלמן שזכה לקשר עם הרבי.  

הרביעי באורוגן

בית-חב"ד בהילסבורו הוא הרביעי שמוקם על-ידי חב"ד ליובאוויטש באורגון בראשות השליח הראשי הרב משה וילהלם הממוקם בפורטלנד. אורגון היא מדינה במערב ארצות הברית השוכנת לחופי האוקיינוס השקט.

ריבקין נולד ביישוב כרמיאל בצפון ישראל, שם אביו משמש כשליח. כשלמד בכולל הוא פגש את ר' מוטי וילהלם, בנו של השליח הראשי, שחשב עליו כמועמד מתאים לפעול עם הישראלים של אינטל, חברת האלקטרוניקה שפיתחה את המעבדים למחשבים האישיים של חברת IBM.

הזוג ריבקין אומר שהם מתאימים להפעיל בית-חב"ד אפילו שלא עשו זאת בעבר, כך נכתב בעיתון היהודי המקומי "ג'ואיש ריוויו".

"בנות חב"דיות עובדים במחנות קיץ מסביב העולם. בלונג ביטש, קליפורניה, אני הייתי אחראית על המחנה לגילאים שלפני גיל בית-הספר", אמרה הגב' חיה ריבקין. את הגן לילדים בני 2 עד 4 היא מתכוונת לפתוח בביתה בחודש הקרוב.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
מענדי בהצלחה
י"ג שבט ה׳תשס״ז
חבר
2.
יליד היישוב כרמיאל
י"ג שבט ה׳תשס״ז
יליד היישוב כרמיאל
3.
אחד מההצלחות העתידיות של מפעל השליחות
י"ג שבט ה׳תשס״ז
כמי שמכיר את מנדי יודע שנועם סבר פניו ודיבורו הנעים והתמסרותו לעבודה יקנו לו ידידים ומקורבים רבים בזמן קצר.
עוד ישמע ממנו

מכר
4.
חבר קרוב
י"ג שבט ה׳תשס״ז
האם מאושר מטעם ה"מרכז"
??????????.
5.
מכר: מאושר גם מאושר
י"ד שבט ה׳תשס״ז
והנני מאחל לו שיהיה גם הוא מעושר ומאושר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.