מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ז 30.01.2007

השתתפות שיא בכינוס התמימים העולמי / אודיו + וידאו

השתתפות שיא נרשמה בכינוס התמימים העולמי שנערך אתמול (שני) ב'בית-רבקה' בקראון-הייטס, בו השתתפו כ-2,200 בחורים מישיבות חב"ד בארה"ב ■ הכנס שאורגן ע"י "ועד תלמידי התמימים העולמי" נתרם על-ידי ר' כתריאל שם-טוב מקראון-הייטס לע"נ ר' מענדל שם-טוב ע"ה והוא הועבר בשידור וידאו חי ב-COL לתועלת רבבות הגולשים ברחבי העולם ■ הרב עזרא שוחט ראש-ישיבת 'אור-אלחנן' נשא נאום תובעני, בו קרא לבחורים להתנזר מקריאת עיתונים חרדיים. "בחור צריך להיות שקוע בחסידות", אמר ■ במהלך האירוע, עלו לבמה 5 נציגים מ-5 יבשות שסיפרו על ההכנות שנעשו בישיבתם לקראת י' שבט ■ צוות COL בניו-יורק מגיש: דיווח מלא, 2 גלריות ואודיו מלא ובלעדי מהאירוע העוצמתי  לסיפור המלא לגלרייה שנייה: לחצו כאן • לאודיו מלא מהאירוע: לחצו כאן (4:04)לצפייה: חלק ראשון: לחצו כאן • חלק שני: לחצו כאן
השתתפות שיא בכינוס התמימים העולמי / אודיו + וידאו
אלפי התמימים גודשים את 'בית-רבקה', אמש • צילומים: אלי קאהן, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

עולם הישיבות החב"די בארה"ב התאחד: משעה שבע בערב החל אולם 'בית-רבקה' ("קמפוס חמ"ש") בשכונת קראון-הייטס להתמלאות באלפי בחורים שהגיעו מישיבות 'תומכי-תמימים' ברחבי ארצות-הברית: שיקגו, מונטריאול, מוריסטאון, לוס-אנג'לס ועוד. חלקם עשו את דרכם בטיסה וחלקם בנסיעה מייגעת של עשר שעות. כמו-כן השתתפו רבים מתושבי שכונת קראון-הייטס.

הכינוס נערך על-ידי ארגון "ועד תלמידי התמימים העולמי" לרגל יום הבהיר יו"ד שבט יום קבלת נשיאותו של הרבי ויום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ ע"ה.

בתוך מחצית השעה, מקומות הישיבה נתפסו והבחורים שהגיעו מאוחר נאלצו לעמוד בשולי האולם. לצד שולחנות ערוכים בכל-טוב ישבו 2,200 תמימים במשך חמש שעות והקשיבו לדבריהם של טובי ראשי-הישיבות, הרבנים והמשפיעים.

5 נציגים, 5 יבשות

הנאומים הרבים נאמרו בשפה האידיש והאנגלית ולבחורים דוברי העברית תורגמו הדברים באמצעות התרגום הסימלוטני. האירוע נפתח באמירת פרק תהילים על-ידי הת' ישראל חממי מישיבת 'תומכי-תמימים' במגדל-העמק. לאחריו דיבר הרב אברהם שטנברג שליח הרבי לקונטיקט שריתק את המשתתפים בסיפורים מיוחדים.

לאחריו דיבר ה'חוזר' הראשי הרב יואל כהן. ר' יואל נשא דברים מעוררים על תפקידם של התמימים, "חיילי בית דוד", בימינו אלה.

בשלב זה עלו לדבר 5 נציגים מישיבות חב"ד ביבשות שונות בעולם: ארצות-הברית, צרפת, ישראל וברזיל. הנציגים השונים סיפרו על ההכנות שעשו בישיבתם לקראת יום הבהיר יו"ד שבט, כפי שניתן לשמוע בקובץ האודיו המצורף לכתבה.

הנציג מארץ-הקודש סיפר: "בנוסף להקפדה על שמירת ה'סדרים', בישיבות גדולות הייתה התחזקות מיוחדת ב-ג' הקווים: תורה, תפילה וגמילות חסדים ובפרט בקו התורה. בישיבות קטנות - היה חיזוק בעיקר בקיום הוראותיו של הרבי ולימוד המאמרים של הרבי.

בישיבת 'תומכי-תמימים' במגדל-העמק היה 'קאך' מיוחד בלימוד ב'ליקוטי-שיחות': כל שבוע נבחרו 2 שיחות יסודיות בפרשת השבוע ועליהם נבחנו. בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד ובישיבת 'תומכי-תמימים' בחולון הייתה הוספה והדגשה בלימוד ה'רשימות' ו'תורת-מנחם'.

"בישיבת 'תומכי-תמימים בקריית-גת, הייתה התחזקות מיוחדת ב-ג' הקווים, בפרט לאחר האסון הקשה שפקד את הישיבה. בישיבת 'תורת-אמת' בירושלים הייתה הפצת תורת החסידות בקרב בני-הישיבות ביתר-שאת וביתר-עוז. בישיבות 'אור-שמחה' בכפר-חב"ד ובישיבת 'אור-אבנר' (כפר-סיטרין) היה לימוד הלכה ביתר-שאת. 

הפסול בקריאת עיתונים

את הנאום המרכזי נשא הרב עזרא שוחט המשמש כראש-ישיבת 'אור-אלחנן' בלוס-אנג'לס, קליפורניה. הרב שוחט נודע ברחבי תבל כגאון עצום, ובשיטת החינוך המיוחדת אותה פיתח.

נאומו של הרב שוחט היה תובעני. הרב שוחט דיבר בתחילת דבריו על-כך שבחורים צריכים להיות שקועים בחסידות כל היום, ולא רק בימים שקרובים ליום בהיר כזה או אחר, כדוגמת יו"ד שבט.

הרב שוחט אמר במהלך דבריו כי אין לבחור חסידי הלומד בישיבה חב"דית מה לחפש בעיתונים חרדיים. "על עיתונים חיצוניים אין לי מה לומר", אמר וסיפר על 'יחידות' שהייתה לו אצל הרבי.

"זה היה מספר ימים לאחר ששבתי מארץ-הקודש", סיפר. "נכנסתי אל הרבי עם הפתק והרבי קרא את מה שכתבתי. לאחר שקרא וענה על שאלותיי, שאל אותי הרבי: האם יש לי עוד משהו נוסף לשאול. לאחר שהשבתי בשלילה, הרבי חזר על שאלתו פעמיים נוספות ומשהשבתי שוב פעם בשלילה, הרבי שאל אותי לגבי השיעורים בחסידות שמסרתי בישיבות שונות בארץ-הקודש.

"סיפרתי לרבי על ההצלחות וגם על-כך שבאחת הישיבות, ניגשו אליי מספר בחורים ואמרו לי כי הם רוצים להפסיק את השיעורים, כי זה נגד דעתו של הגאון הרב חיים מבריסק. הרבי שאל: האם הם יודעים שהוא גם אמר שאסור לקרוא עיתונים? והוא לא התכוון לעיתונים חילוניים, אלא לעיתונים חרדיים ומכיוון שהם קוראים, לכן הם צריכים גם ללמוד חסידות"...

לאחר דבריו המעוררים של הרב שוחט, צפו קהל התמימים בוידאו נדיר ומיוחד שהופק על-ידי חברת המדיה החב"דית – jem, כשבסיומו פרצו בריקוד ספונטני שנמשך דקות ארוכות.

בתום החלק הרשמי של האירוע, נערכו התוועדויות רבות עם טובי המשפיעים בהשתתפות מאות בחורים. ההתוועדויות נמשכו אל-תוך הלילה.

כאמור, השנה הייתה השתתפות שיא של ממש בכינוס. "לא ציפינו לכזו כמות", אמר גורם ב'ועד תלמידי התמימים' לכתב בניו-יורק. ואכן, האולם היה מלא עד אפס מקום כפשוטו. למעשה, ניתן לקבוע כמעט בוודאות שבעשרת השנים האחרונות לא מתקיים כל אירוע המיועד לתמימים, שנוכח בו קהל רב באותו הכינוס.

הכנס השנה נתרם על-ידי ר' כתריאל שם-טוב מקראון-הייטס ומשפחתו לעילוי נשמת ר' מענדל שם-טוב ע"ה, איש צדקה וחסד שהדאגה לדור הצעיר של ליובאוויטש תמיד עמדה בראש מעייניו. הכינוס הועבר בשידור וידאו חי במרכז החדשות החב"די - COL והוא כעת ניתן להאזנה.

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
11 תגובות
1.
אולי שחכתם להכניס לכתבה -
י"א שבט ה׳תשס״ז
1) הדבר מלכות ע"י הת יוסף גורעוויטש, 2) גם כדי לציין הנוכחות הבין-לאומית (לא רק ארה"ב) - למשל: כל ישיבת מנצסתר שנכחו, כ10 תמימים מצפת צעירי השלוחים, תמימים מלונדון ועוד הרבה
3.
אירוע עוצמתי ביותר
י"א שבט ה׳תשס״ז
מקווה שתעלו וידיאו

הערת המערכת:

בהמשך היום.
4.
יישר כח
י"א שבט ה׳תשס״ז
יישר כח ל-COL!!!
5.
אלי קאהן חזק ואמץ
י"א שבט ה׳תשס״ז
יש לך תמנות מרהיבות , ממש כייף להביט בהם.

בקיצור צלם ממומחה
6.
ברוך מחיה המתים
י"א שבט ה׳תשס״ז
ישראל חממי ברוך בואך לעולם הזה
7.
ר חיים??
י"א שבט ה׳תשס״ז
בהיחידות של הרב שחט אמרו שהרב מבריסק אוסר הלימוד בתניא. הרב מבריסק אינו ר חיים אלא בנו הגרי"ז!
12.
amaizing!
י"ג שבט ה׳תשס״ז
it was an amaizing "farbreyngen" Yeshr-koach
to Rabbi shochat shi
-one of the Tlmidim in Yeshiva
13.
שני כינוסים
י"ג שבט ה׳תשס״ז
מדוע התגובה תחת הכותרת שני כינוסי התמימים זכתה לאי התייחסות מהמערכת?
14.
הידד!!!!!
י"ג שבט ה׳תשס״ז
יפה שלא שיתפתם את המשוגעים(=משיחישתים)
15.
אהבת-ישראל?!?!
ב' אב ה׳תשס״ז
זה גובל בחוסר אהבת- ישראל, אתה אומר כל יום בשמ"וע "ברכנו אבינו כולנו כאחד" -הכיצד?!?!
האם זהו רצון הרבי זי"ע?!?!
16.
מה עם השליח ברחבי הרשת המקוונת?
ט' אלול ה׳תשס״ז
ר דוד היקר?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.